Wie heeft ervaring met Oxazepam?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 28 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik zit in een dip en kan het piekeren niet stoppen.
    Nu heb ik nog oxazepam liggen maar vind t eng om te nemen.
    Dit gepieker en sombere gevoel is ook waardeloos.
    Zou het me kunnen helpen?
    Mensen met ervaring?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik kreeg oxazepam voor m’n operatie, om rustig te worden de dagen van te voren.

Zijn je kinderen thuis vandaag? Dan zou ik het persoonlijk niet doen. Mochten ze er niet zijn zou je er een kunnen nemen om te kijken of het helpt en hoe je er op reageert. Denk wel dat het je zou kunnen helpen wat betreft het piekeren en sombere gevoel.

3. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ze zijn er vanmiddag weer na half 4.
    Misschien een halve?

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Waarom bel je niet even naar de huisarts?

5. crienatje

crienatje Actief lid

1 feb 2010
    357
    159
    43
    Welke dosering heb je?
    Ik heb ze gebruikt toen mijn moeder op de ic lag te vechten voor haar leven en ik het piekeren en de angst niet kon stoppen.
    Gebruikte toen 10 mg. per keer. Persoonlijk had het bij mijn geen effect, deed niks.
    Werd er ook niet anders van of duf o.i.d.
    Maar misschien is dat per persoon ook verschillend, het zal ongetwijfeld afhankelijk zijn van de dosering.
    Maar als je tot half 4 alleen bent, zou ik persoonlijk de 'gok' wel durven wagen. Als je alleen maar in je hoofd blijft zitten wordt je ook gek.

6. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik heb kortgeleden precies hetzelfde topic geopend en ik moet zeggen dat het me reuze is meegevallen en de angst echt ongegrond was.

Ik pak voor zulke situaties als jij beschrijft een halve, een hele eigenlijk alleen wanneer ik naar de tandarts moet oid. Het doet dan net genoeg om de scherpe randjes eraf te halen, van een hele wordt ik zelf wel wat suffig.

Los daarvan gebruik ik de bach rescue spray, effect is ongeveer hetzelfde als een halve, maar voelt voor mij persoonlijk wat veiliger omdat het op homeopathische basis is en het de zware lading eraf haalt.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou een halve nemen :)

8. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Welke spray gebruik jij?

9. Zonnebloem1987

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Slik m net door

Sneeuwvlokjes, bosi333 en Biny vinden dit leuk.
  10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

bosi333 vindt dit leuk.
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Heb je angsten?

Hoe eet je?

Ik ben er bij mij achter waarom ik soms ineens meer angsten heb dan anders. Ik ben sowieso gevoelig daarvoor maar heb ook ontdekt dat het bij mij door een verstoort Cortisol in mijn lichaam komt.

Zodra ik koolhydraat arm ga eten bouwt het cortisol zich op en verlaagd niet genoeg meer. Koolhydraten zorgen namelijk ervoor dat je bloedsuiker omhoog gaat en je cortisol naar beneden.
    Als ik dus op dieet ben sport ik meer en eet ik weinig koolhydraten. Gevolg: toren hoog cortisol die ik niet meer goed kan verlagen. Ik krijg dan angstaanvallen en een enorm gejaagd gevoel.

Hier een link:

https://checkyourself.nl/stress-burn-out/het-stress-hormoon-de-verstoorde-cortisol-curve-uitgelegd-en-hoe-je-deze-weer-in-balans-brengt-zonder-medicijnen/

Was voor mij echt een eureka moment.

paula1984 vindt dit leuk.
  12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mijn man en dus ons gezin.
    Wij hebben veel spijt helaas.. het heeft jaren geduurd voor hij volledig "afgekickt " was en zonder kon. Hij geeft het maar een paar maanden intensief gebruikt.
    Enigste wat ik kan zeggen is wees voorzichtig met langdurig gebruik.
    Sterkte je neemt het vast niet voor niets.

13. paula1984

Verder sluit ik me volledig aan bij @bosi333 voeding kan echt de sleuel zijn :thumup:
    Hier heeft dat ook zeker geholpen en nog:)

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb ze als tiener geslikt. Maar voor mij nooit meer. Ik reageer sowieso heftig op medicatie. Maar met een hele oxazeoam kon ik zorgen dat ik binnen 10 minuten op mijn bed lag. Ik werd er ontzettend suf en slaperig van ook van een halve trouwens. Ik had ze toen wel echt nodig ivm conversiestoornis. Omdat ik er zo heftig op reageerde ben ik later (onder egeleiding van psycholoog en arts) overgegaan op sertraline. (Antidepressiva) dat heeft bij mij heel goed geholpen. Afkicken had ik geen last van. Ben er gewoon mee gestopt door ze simpelweg te vergeten.

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Hoe voel jij je nu je heb op hebt?

16. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik slikte het een korte periode na de komst van ons tweede kind toen ik een me erg paniekerig en gestresst voelde en amper sliep. Ik nam een halve voor het slapen en dat hielp iig goed om gewoon lekker in slaap te vallen en niet continue te piekeren. Maar ik werd er wel erg duf van, en nam het ook niet als ik alleen thuis was.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maanden intensief gebruik is ook wel heel veel en lang!

Volgens mij id het over het algemeen niet de bedoeling dat je dit zo lang gebruikt

18. paula1984

Dat had onze toenmalige huisarts ons dan wel mogen vertellen... zal ik maar niet zeggen dat het telefonisch voorgeschreven werd in combinatie met seroxat zonder consult...

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    :eek: Wat een flapdrol!!

20. paula1984

Dat is een nette benaming ;)
    3 a 4 hele pd 50 mg volgens mij of 75 weet het niet meer en een seroxat van 25mg:eek:

Deel Deze Pagina