Zwangerschapstesten worden niet donkerder?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Niqi79, Oct 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niqi79

Niqi79 Actief lid

Jun 7, 2011
    307
    0
    16
    Noord Brabant
    Hallo,

Op donderdag 20 oktober jl. (1 dag voor mijn NOD) had ik ’s ochtends een ontzettend licht 2e streepje op de uiterst gevoelig zwangerschapstest van Zwanger&Kids. ’s Middags heb ik getest met een test van Kruidvat (2v5) met heel geconcentreerde urine. Op deze test was een iets duidelijker 2e streepje zichtbaar na 5 minuten.
    De volgende ochtend heb ik met heel geconcentreerde urine getest met Clearblue digitaal met indicator en deze gaf aan: zwanger 1-2 weken.

Zaterdag 22 oktober jl. heb ik ’s ochtends en ’s middags getest met testen van Kruidvat (2v5). De test was ’s middags iets duidelijker dan ’s ochtends, misschien omdat mijn urine toen geconcentreerder was (had nl. heel weinig gedronken). Het streepje op de test was echter niet donkerder dan 2 dagen ervoor.

Vanochtend heb ik weer een test van Kruidvat gedaan. Na 5 minuten kwam er een licht 2e streepje te voorschijn. Wederom was het streepje niet donkerder dan de testen op 20 en 22 oktober jl.

Nu maak ik mij een beetje zorgen. Ik lees overal dat hCG iedere 48 uur verdubbeld en dat de zwangerschapstesten steeds duidelijker zouden moeten worden.
    Mijn testen worden maar niet donkerder en het duurt nog steeds 5 minuten voordat er een licht 2e streepje zichtbaar wordt.
    Ik heb verder totaal geen last van zwangerschapskwaaltjes behalve soms een heel licht menstruatiegevoel.

Heb ik reden om me zorgen te maken of gebeurt het wel eens vaker dat zwangerschapstesten de eerste periode zo licht blijven?

Ik zal een foto bijvoegen van 2 testen gedaan met ochtendurine en een foto met testen van zowel ’s ochtends als ’s middags (m= middag en o= ochtend).

Bedankt voor je antwoord alvast!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Een streep is een streep, je bent zwanger....mits je binnen de aangegeven tijd afleest, daarna is de test neit meer betrouwbaar.
    Een test hoeft niet donkerder te wroden het zegt ook niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap.
    indien je twijffeld kan je altijd bij je huisarts nog een test laten doen.
    Imke

Share This Page