.. het ligt natuurlijk (of waarschijnlijk) voor de hand, maar toch vroeg ik het me af en hoop ik op jullie mening/ervaring: wijntjes drinken terwijl je zwanger wilt worden, de eerste ronde in gaat deze week (hoop je), wijntjes drinken terwijl je wacht tot je clear blue ovulatie test een GO (LHpiek) aangeeft; ... is dat schadelijk? oftewel, stel je voor dat je zwanger raakt, terwijl je dus tot dat moment regelmatig wijn dronk, en pas stopt als je weet dat je zwanger bent, richt dat schade aan? ik hou van een wijntje bij het eten en ook tijdens de avond. drink niet heel veel maar wel regelmatig, 2 glaasjes per dag echt wel. nu denk ik dat het beter is helemaal te stoppen, preventief. of is dat overdreven? hoe doen jullie dat, met slechte gewoontes, tijdens het proberen zwanger te worden, dus voordat je het bent? dank en liefs, klingel.
Hoi Klingel ik heb hetzelfd..... maar hoor van alle kanten dat het beter is om gewoon helemaal te stoppen met drinken. Ik drink nu elke dag 1 wijntje, maar ben nu wel nog voorzichtiger.... Tis lastig. Mijn nicht dronk tijdens de zwangerschap nog tegelmatig een wijntje en die heeft een goed gezond kindje gekregen. Iemand anders dronk zelfs regelmatig een whiskeytje, nou dat vind ik dus echt niet kunnen! Ze rookte er ook nog bij! Dus, ik zou dan denken af en toe voordat je het bent.... maar als je het bent zou ik zeggen niet doen... Duidelijk? Hoop dat je er wat aan hebt. Liefs Bliek
ik zelf ben omdat ik zwanger wilde worden. ver voor mijn spiraal verwijdering gestopt met roken. en drinken deed ik bijna toch al niet. dus hoefde ook niks meer. mijn nichtje heeft bij alle 2 der kids voor de zwangerschaps test gewoon teveel gedronken met een hhoop feestjes, partijtjes en kermisen, en heeft gewoon gezonde kinderen op de wereld gezet hoor. dus kan echt geen kwaad. volgens mij is je kindje pas vanaf een week of 5 aan jou vast verbonden met bloed dus kan het ook geen kwaad. probeer er natuurlijk we een beetje om te denken he. maak er niet helemaal gelijk een potje van dan komt het helemaal goed. lijkt mij. stel je voor dat je er een jaar over doet en je bent nu net 3 maanden bezig dan mag je nooit meer een drankje drinken : je moet nog wel een beetje een eigen leven hebben voor ej een kindje krijgt. want als je kindje in je zit mag je al bijna niks meer. succes meiden. ik hoop dat jullie snel een wondertje in jullie buik mogen dragen groetjes edith ps een domme vraag is een vraag die je niet stelt
achteraf weet ik pas dat ik zowel in de eerste weken van mijn zwangerschap van Nick als van mijn huidige zwangerschap bij een wijnproeverij ben geweest. En echt...daar heb ik redelijk wat gedronken. Ik vind dat zolang ik niet weet/wist dat ik zwanger ben ik ook niet voortdurend rekening kan houden met het feit dat het zo zou kunnen zijn...VAnaf het moment van mijn positieve testen heb ik me gehouden aan de eet/drinkadviezen, maar daarvoor heb ik gewoon gedaan watik anders ook zou hebben gedaan. Niet dat ik elke week een wijnproeverij heb, maar toevallig kwam het achteraf wel zo uit...Hihi heb wel tegen de organiserende vriend gezegd dat ik voorlopig niet meer van de partij ben
Hier net als Duikster: ik houd er pas echt rekening mee vanaf een positieve test. Dan drink ik ook geen druppel meer. Nu geniet ik regelmatig nog van een wijntje. Het leven gaat gewoon door als je zwanger probeert te worden ! Pim
Ik drink nu ook zo nu en dan gewoon een wijntje, pas als ik een posi test heb stop ik echt helemaal. Ga mezelf tot die tijd echt niet helemaal ontzeggen
Ook ik drink regelmatig een wijntje of een biertje en volgens mij kan het geen kwaad. Als je maar geen fles per dag drink.
Tot aan de eisprong toe dronk ik gewoon nog alcohol en lette ik niet heel erg op mijn eten (brie, bepaalde vleessoorten, enz wat als zwangere allemaal niet mag). Na de eisprong tot aan mijn ongi toe, dus tijdens de wachtweken, als de kans aanwezig was dat ik zwanger was, dan liet ik alles staan. Op zich kan het nog geen kwaad, omdat je in het begin geen bloedband met je kindje hebt. Maar aan de andere kant vermindert alcohol de kans op een zwangerschap... Dus ik heb altijd het zekere voor het onzekere genomen. Zeker ook zodat je jezelf later niks kunt verwijten, mocht het wel fout gaan of niet slagen. Maar goed, je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt! En dan bedoel ik natuurlijk niet lekker doorzuipen en roken na een positieve test! Groetjes, Jippie
Juist in de eerste weken kan er nog heel veel misgaan. Dus als je dan ook nog alcohol in je lichaam hebt, is de kans dat het misgaat groter. Je hebt in het begin misschien nog geen bloedband met je kind, maar hij krijgt wel alles binnen wat jij eet of drinkt! Waar moet hij anders zijn stoffen vandaan halen die hij nodig heeft? Ik zou heel blij zijn als ik eindelijk een keer zwanger mag raken en dan zou ik het zo ontzettend zonde vinden als het in het begin al misgaat omdat ik zo nodig een wijntje wil drinken! Ik neem het risico niet.
Ik ben al wel gestopt met het drinken van alcohol. Nu drink ik ook niet zo vaak, alleen met een feestje, 1x per maand ofzo. Maar dan drink ik zeker wel 5 drankjes. Ik ben gestopt omdat je niet zeker weet of je zwanger bent of niet.
Ik drink niet meer en ik rook niet meer. Ik heb bijna alles over voor een kindje dus wat (eigenlijk) niet mag of minder goed is laat ik staan. Nu begrijp ik ook wel dat niet iedereen dat doet.. Maar er is genoeg te vinden over schadelijke effecten van alcohol voor je vruchtbaarheid en voor je baby, ook al is ie nog maar net in je buik. Nee, mij niet gezien.. zou mezelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren en het zou daardoor kunnen komen.
hier idem, toen bij de eerste moest ik stoppen met de pil, ook nog naar een feestje geweest en goed doorgezakt, toen bleek ik ook zwanger te zijn, gelijk de dokter gebeld hierover en die stelde mij gerust, nu ben ik ook een verstokte roker, maar zodra ik weet dat ik zwanger ben heb ik totaal geen moeite om niet meer te roken, komt denk ik door de hormoontjes, maar als ik wil stoppen dan lukt het niet, maar ja kan moeilijk mijn hele leven zwanger zijn
ha lieve meisjes, bedankt voor alle reacties! ik ben er erg blij mee. ik denk inderdaad dat het het beste is om na de eisprong (wanneer geeft clearblue die nou eens aan mopper gister ook alweer niet) en tot de ongi niet of matig een wijntje te drinken. .. misschien ga ik er dan een beetje te overdreven mee om, maargoed, ik wil ook zo graag zwanger worden! dingen als brie en rauw vlees/vism tjee daar zeg je wat dat eet ik heel vaak. ook maar mee stoppen als eitje springt? tuurlijk, je moet zelf een normaal en prettig leven hebben terwijl je zwanger wilt worden, en een wijntje of ander drankje moet kunnen. maar, ik vind dat het tijdens de zwangerschap niet meer kan. geldt ook voor roken en whisky enzo hallo zeg! dat zou ik zelf niet durven. nou, nogmaals dank en succes allemaal.... liefs van klingel.
Hoi, Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent dan stoppen met roken en drinken, dan ben er echt wel vroeg genoeg bij hoor. Gewoon blijven leven!
@ TS: De eerste weken heb je geen bloedband (werd al meer gezegd) en krijgt je kindje zn voeding dus niet via jou, het loopt dan via de placenta/moederkoek enzo die nog in ontwikkeling is. Dus krijgt ie niet dat binnen wat jij eet en drinkt in tegenstelling tot wat Miez zegt. Dit is juist omdat je soms pas later merkt dat je zwanger bent en zo is er voor die eerste tijd (als je menstruatie uitblijft) en je weet dat je zwanger bent een soort buffer. Vervolgens gaat het wel via de navelstreng lopen, en dan krijgt ie daardoor dus wel alles binnen..MAAR: Je moet zelf weten wat je wilt doen. Ikzelf ben toen ik met de pil stopte gestopt met af en toe drinken. Dronk al nooit veel, maar heb dus echt vanaf doie tijd niet gedronken..gewoon zekere voor t onzekere genomen. Echter brie heb ik wel gewoon gegeten, dit mag ook als het maar niet au lait cru is. Je moet ook nog kunnen leven hoor...ook als je zwanger bent en voor die tijd ook. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en desnoods op voedingscentrum.nl kijken wat je wel en niet mag als je zwanger bent. Groetjesssss, Mili
dib! dank! ik denk dat het inderdaad wel handig is om gewoon te blijven leven totdat je weet dat je zwanger bent. trouwens, erna ook! maar, dronken worden en dat soort excessen lijkt me niet handig. en mijn geliefde filet americain en sushi en franse kaasjes dan? nu nog maar even van genieten he.... jij veel succes, ronde 9, lijkt me een mooi getal om geluk te hebben! liefs van klingel.
wat ik trouwens vergeten was op te schrijven (en waar mijn vriend mij fijntjes aan herinnerde toen we er een discussie over hadden) is dat ik gelezen heb (in het boek zwanger worden) dat je de KANS op zwangerworden wel met 2 vermindert als je meer dan 2 glazen alcohol per dag drinkt. het lijkt me dus wel handig om, een uitzondering (in je onvruchtbare weken) daargelaten, je daar aan te houden... maar, ook dat is persoonlijk uiteraard. liefs.
Ha ha, de filet american en de brie zou ik ook gaan missen, maar liever 9 maanden iets eetbaars missen dan je leven lang een groot gemis!.... Heel veel succes met zwanger worden!
echt wel! ik wil een beeebie en wel NU en daar heb ik wel zo'n beetje alles voor over! hihiih jij ook heel veel succes x