@Flamingo: haha die heb ik in de koelkast liggen voor een speciale gelegenheid! Op een vrijgezellenfeestje een wijnproeverij gehad en direct 2 flessen gekocht. Idd heerlijk!!!
Je hebt al een hoop goede tips gehad. Ik zou niet beginnen met een rode wijn. Idd een witte of Rose. Tips is wat lastig geven voor mij. Ik haal mijn wijnen en roseetjes bij de plaatselijke cave. En even voor de duidelijkheid, rose wordt echt apart gemaakt en is geen witte/rode wijn door elkaar. Hoe wordt rosé gemaakt? | Wijn
OEH! Klinkt ook lekker! Meiden jullie maken me gek, hellupppp!! *Grapje* Leuk juist dat er zo veel tips komen, lekker doorposten meiden! Dan kan ik elke week een andere proberen.
een argentijnse rode wijn vind ik heerlijk bij het eten van rood vlees Rosé is ook wel lekker witte wijn ben ik persoonlijk niet echt een fan van.. de muscate d'asti is dan wel lekker (ook met een bolletje sorbetijs.. er in)
Oooh heerlijk in de zomer ook! Scroppino.. Citroen sorbetijs met een beetje wodka en prosseco.. Recept Scroppino op Smulweb.nl Heerlijk!!! Maar je wordt er wel erg snel tipsy van.. althans ik
Prosecco!! Of een rosé Dornfelder. Deze is bij de Lidl ook goedkoop te krijgen en erg lekker. Geniet ervan! Ik 'mag' nog een tijdje zonder wijn.... en dat met dit weer...
Het is allemaal écht wijn hoor Ik vind rood echt iets wat je moet leren drinken, net als koffie! Er zijn maar weinig mensen die dit direct lekker vinden... Daarom niet geschikt voor TS Moscato vind ik ook heerlijk! En wij hebben vd week een Chardonnay / Viognier '09 open gemaakt, was ook erg lekker !
De Colle del Principe Prosecco van de Gall & Gall is heerlijk! En dan bij voorkeur met een scheutje Licor 43 er in!
Nou aan mij heb je niet veel.... ik drink haast nooit (word al dronken van een kersenbonbon) en als ik een keer drink dan idd prosecco, canei, lambrusco oid.
Wij hadden gisteren bij een salade een rosata gekocht bij de c1000...dat is een licht bruisende rose. Deze was licht en fruitig zonder dat het echt mierenzoet was zoals canei.
Ik hou van mierzoette Griekse dessertwijns. En ik vind dat gewoon wijnen hoor, alleen smaken verschillen. Dan een Samos. Heb je verschillende smaken in. Heeeeeeeerlijk. IJskoud drinken, hmmmm.
Ga gewoon naar een slijterij en laat je adviseren. Zoveel mensen zoveel smaken! (en sinds wanneer is een Chardonnay zoet??)
Ladouce dat ligt er maar net aan welke je hebt! Een chardonnay kan zoet zijn hoor Maar ik geef je gelijk dat het meestal een fris, droog wit wijntje is!
canei is altijd erg veilig om mee te beginnen, een bubbeltje in de wijn(rood/wit) vind ik met de warme dagen altijd wel ernstig prettig! mattheus rose (ovale fles)vind ik ook er-rug fijn!!!!
Nou ikheb een vraag over rose. Ik heb al heel lang een fles rose in de koelkast liggen. Echt heel lang, minstens een jaar, als het niet twee jaar is. Issie dan nog goed?