Wijn tips

Discussie in 'De lounge' gestart door Neskio, 27 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij houden van zoete rode wijnen. Lange tijd dronken daarom alleen rode desertwijn; Mavrodaphne -goedkoopst bij DIRXIII . Tegenwoordig drinken we ook de port van de aldi. En per toeval ontdekte we de rode wijn van de jumbo (kadootje van iemand)
    https://www.jumbo.com/argent-full-red-premium-0,75-liter/97851FLS

zoet en wat sterk, heerlijk :) . S avonds drink ik simpelweg een borrelglaasje. Erg lekker en dan niet zo slecht ;) . Tot de fles weer leeg is overigens - dan duurt het vaak weer een tijdje. En m'n man drinkt mee hihi - een gewoon (klein) wijnglas. Dus het duurt helaas ook weer niet zo lang haha.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mag van de Gall & Gall ook?

Wij drinken deze graag.

0A5DBFE2-25CD-4B8A-9B9F-C077C7BCE9BD.png 42529584-BC6C-41C4-A13C-A6A332329C1C.png

3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hahahaha sorry maar zag net op de instagram stories van Bas Smit een filmpje van Dries Roelvink waarin hij verteld dat de witte Bernardus zijn lievelings wijntje is. Dus nu doe jij me aan Dries Roelvink denken :p

Jessi79 en TotalBella vinden dit leuk.
  4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij kregen laatst een folder van de Aldi met goed beoordeelde wijnen die ze daar verkopen. Ik ben ze nu aan het uitproberen en vind tot nu toe de wat minder droge wijnen het lekkerst.

5. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Om dit gaat het bij de Aldi

77C145B0-B230-48A7-AFCB-8C20DC0B483D.png

6. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Oh de Aldi zit hier om de hoek, ga ook eens proberen.

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Mucho Mas witte wijn is lekker ja, ook mijn favoriet :D zie dat ie weer in de aanbieding is :roflmao:

Edit: vorig zomer ook rode wijn gedronken, de Zinfandel, was ook erg lekker bij de BBQ

Sjanani vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Niet goedkoop maar wel heel lekker
    20210405_181752.jpg

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Neeeee echt? Bas smit had laatst ook al gegeten bij ons favorite restaurant... grrr haha.
    En daar hebben ze echt een stukje voor moeten rijden.

Ik ken de wijn van een van de eerste dates met mijn vriend, toen gingen we eten bij vista in willemstad (een week voor ze een ster kregen, wist ik veel :D) en daar was het de huiswijn. Sinds dien heeft vriend er altijd wel een paar liggen voor als we een lekkere wijn willen waar we ons niet voor hoeven te schamen als we die zo weg tuteren. :o::roflmao: En hij is ook gewoon echt altijd erg goed. Ik word er wel blij van.

Maar deze is eigenlijk nog lekkerder. Maar dit zal je niet zo snel bij de Roelvinkjes voorbij zien komen. En anders hebben ze gewoon echt smaak wat wijn betreft. Hihi... mag dan ook gezegd worden.
    https://www.vivino.com/NL/nl/louis-latour-corton-charlemagne-grand-cru/w/7273

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja, het enige merk dat bij de appie in het schap ligt dat ik echt lekker vind. Hun chardonnay is ook goed!

De chablis is nu in de bonus voor maar 4 euro per fles. Jeeej... :)

Neskio vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Ze hebben de afgelopen maanden elk weekend een provincie in Nederland bezocht (volgend mij elke provincie meerdere keren) en zijn dan telkens in die provincie de toeristische dingen gaan bezoeken en gaan eten in de lekkerste restaurants omdat ze een boek "vakantie in eigen land" of iets in die richting gaan uitbrengen met tips voor leuke vakantie plekjes in Nederland. Ik vermoed dat dat restaurant dat jij noemt dus was tijdens hun bezoekje aan 1 van de provincies.

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh dat zou best kunnen inderdaad. Het is ook wel echt een aanrader.

En nu ga ik echt maar weer proberen te slapen. Grr fijn van die kinderen die midden in de nacht wakker worden en vervolgens zelf rustig doorslapen :mad:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Hahaha herkenbaar dat is ook de reden dat ik wakker ben. Ik probeer ook nog maar 2 uurtjes te slapen. Weltrusten!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Qua wijnen ben ik kieskeurig en ook wanneer het om drinktemperatuur gaat, zorg ik dat onze wijnklimaatkast per compartiment goed is ingesteld.

Ik bestel regelmatig bij Henri Bloem of check leuke acties bij de slijterij. Houd voornamelijk van bubbels (brut), wit en rose en dan absoluut graag een frisse sauvignon blanc, pinot grigio blush of andere frisse rose. Bij vis of vlees ook graag bijpassende wijnen en rood lekker bij een goed stuk vlees in de winter.

Qua supermarkt wijn drink ik graag de AH biologische wijnen of de Lindemans bin serie.

15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    https://www.ah-boodschappen.nl/6099/zoete-spaanse-wijn-vino-tinto-dulce

Deze is ook lekker zoet!

Athina vindt dit leuk.
  16. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Die spatlese dronk ik vroeger ook altijd! Goed te doen hoor!
    maar drink geen zoete wijn meer... droge witte wijn schijnt beter te zijn..
    rood en rose vind ik niet lekker..
    ik drink te weinig om te verdiepen in lekkere flessen.. kijk meestal naar een aanbieding.. ik heb altijd wijn in huis voor eventuele visite.. maar is iedere keer anders en voor mij om het even.. ben geen fijnproever.. nergens in eigenlijk :roflmao::roflmao:

17. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dat was ik ook nooit zo, maar als je eens uit eten gaat en er een wijnarrangement bij neemt, of een kaasproeverij met bijpassende wijnen, dan merk je wat wijn kan doen met de smaak van je eten, of soms wel andersom. Dan ga je een volgende keer ook kritischer zijn op de wijn die je drinkt. Dat is bij mij iig zo.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Thanks voor de tip :thumup::D even de bestelling voor morgen aanpassen

19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij hebben vorig jaar de Claro witte wijn van de Sligro ontdekt. Dat is echt een aanrader als je van voordelige maar lekkere wijn houdt om standaard in huis te hebben. Wij hebben nu altijd wel een paar flessen in de wijnkoeler liggen. Hij is vaak in de aanbieding, en dan betaal je nog geen 5 euro. Het is een frisse fruitige droge wijn. De rode ervan is ook erg lekker.

https://www.sligro.nl/p.586844.html/claro-chardonnay-sauvignon-blanc-fles-75-cl.html

Deel Deze Pagina