Hooikoorts

Discussie in 'De lounge' gestart door prjbt, 27 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik ben bekend met chronische holte ontstekingen. Heb daar ook een fess operatie voor gehad. En ik gebruik daar al een jaar of 15 neusspray voor.

Maar nu met corona valt het voor het 2e jaar op dat ik veel klachten heb in het voorjaar dus nu ook standaard cetirizine erbij. Maar toch is het nu bar en boos.

Morgen dus maar test 7 mede ook omdat we zaterdag naar mijn ouders gaan..

Hebben jullie momenteel ook zo veel hooikoorts klachten?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Ja, ik ook.

Ik denk dat het laatst ook getriggerd heeft dat ik een week ziek was met 6 dagen koorts. Het was echt vreselijk. Ik was de dag voordat ik ziek werd in een groot park geweest waar alles mooi in bloei stond.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Jup. Hier tabletten, neusspray, oogdruppels en een puffer. Hopelijk vanaf juli minder klachten.

4. prjbt

prjbt Niet meer actief

Ik ben blij dat ik niet de enige ben maar leuk is anders ..

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.816
    113
    Ja zoon en ik ook, gebruiken standaard steroïden neusspray, desloratadine en speciale oogdruppels. Zelf heb ik rond maart het meeste last elk jaar.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ja hier ook, en met het goede weer op komst weet ik dat het de komende weken weer veel erger gaat worden...

7. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

Was er normaal ook drie maanden ziek van elke zomer, maar slik sinds een jaar of twee levoceterizine en halleluja dat lijkt te werken! Eerder zonder succes zo'n beetje alles uitgeprobeerd (ceterizine deed bij mij niks,werd ik alleen duizelig van).

Ik word er wel redelijk moe van, dus neem de tablet 's avonds voor het slapen. Ik begin standaard op 1 mei en slik door tot 1 september. Op heel extreem droge, hete dagen merk ik nog wel wat jeuk in m'n ogen en wat gesnuif, maar dat is niks bij hoe ziek ik er eerdere jaren van kon zijn.
    Dus misschien is dat nog iets om te proberen? Hooikoorts sucks big time!

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik heb er vreselijk veel last van en mag veel medicatie niet vanwege andere medicatie. :eek:

9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.715
    113
    Vrouw
    Ik heb ook echt enorme hooikoorts. Nu de laatste tijd niet vanwege het vele regenen. En heb er het meeste last van in het begin van het seizoen.

Wat mij echt goed helpt is een injectie met Kenacort. Alleen doe ik dat nu niet ivm zwanger worden. Maar normaal heb ik maar 1 spuit nodig en dan soms nog Beclametason neusspray erbij. De neusspray gebruik ik nu wel als het nodig is.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Het is flink op het moment inderdaad. Ceterizine ed doet hier niets, desloratedine helpt wel wat en bijkomend voordeel is dat je daar niet suf van wordt.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Onze zoon heeft veel last. Hij teageert goed op het pilletje wat hij voorgeschreven kreeg. Neemt hij die niet pffg dan ziet hij eruit als of hij de hele dag gehuild heeft op school.

Zelf ook hooikoorts maar nog weinig last. Heb wel een bril misschien helpt dat ook nog iets

12. prjbt

prjbt Niet meer actief

Nou mijn test was negatief.

Dus toch echt hooikoorts.

Ik gebruik 's ochtends en 's avonds de neusspray (Mometasonfuroaat) en dan voor het slapen gaan cetirizine.

Bij wakker worden en vanaf einde middag dan echt flink klachten.

Ben wel blij met testuitslag ter bevestiging want we gaan morgen barbecueën bij mijn ouders.

13. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook extreem last van ieder jaar.
    Gelukkig tot nu toe nog niet heel erg, maar met het mooie weer op komst voel ik het gewoon opkomen. Mijn gehemelte jeukt en krijg gelijk een loopneus.
    Ik heb lenzen, dus ik heb enigzins wat bescherming in mijn ogen. Maar heb wel altijd een zonnebril op buiten, dit voorkomt dat alle pollen mijn ogen in vliegen.

Die tabletjes... zooooo sloooooom word ik er van. Stomme stomme hooikoorts!!

Deel Deze Pagina