Maar dan nog steeds geen antwoord op mijn vraag: ik heb toch echt een aantal keer gelezen dat het de eerste 2 weken nog niet uitmaakt omdat je dan geen bloedband hebt met je kind. Het kan zijn dan wetenschappelijk onderzoek tegenwoordig iets anders beweert, maar dat wil ik wel graag bevestigd zien
Laat ieder lekker doen waar zij zin in heeft. Ik vind het niet nodig om er op te gokken dat ik de eerste twee weken nog geen bloedband heb met mijn kind. Ik wil graag een kind dus vanaf het moment dat ik de pil laat staan zorg ik dat ik de dingen die schadelijk zouden kunnen zijnlaat staan. Als jij eerst een bevestiging nodig hebt dan zou ik het als ik jou was even op gaan zoeken. Ik wil ook zonder bevestiging het risico gewoon niet lopen.
Ik ben al zwanger lieve schat En ik heb geen alcohol gedronken toen we bezig waren. Daarbij is mij dus herhaaldelijk verteld dat het absoluut geen kwaad kan als je in de eerste maand nog alcohol drinkt en dergelijke omdat die bloedband er dus niet is. Jij beweert opeens wat anders dus ja, daar zou ik graag bewijs van willen zien.
Ik zie het al, had over je bericht heen gelezen. Ook al moet ik zeggen dat ik het geen vreselijke goede site vind. Er wordt nauwelijks wat uitgelegd, maar goed. En vervolgens mij zijn de statements ook wat overtrokken.
Nogmaals: iedereen moet lekker doen waar zij zelf zin in heeft. Als er op een compleet simposium wordt besteed aan de schadelijke gevolgen van alcohol op het ongeboren kind dan ga ik daar dus echt absoluut niet aan twijfelen. Dat jij daar wel aan twijfelt......tja....proost?
ja hallo zeg zo kan ie wel weer he! ik zit laatst op een wc te plassen en ga bijna dood van de bleekwater mengsel met mijn plasje das ook niet goed achter een auto rijden ook niet nagellak remover vooral niet doen haar kleuren strikt verboden denk dat een glas rode wijn echt niet meteen t ergste veroorzaakt hoor enn besef 1 ding ook mensen die heel gezond leven kunnen een kindje met een afwijking op de wereld neerzetten enn nu doel ik niet op mensen die hunzelf helemaal klem drinken.
Ja, ja laten we er weer eens een lekker afblaftopic van maken... leuk voor de TS. Om maar even terug te komen op het onderwerp. Ook ik heb een week voordat ik positief testte nog een keer flink doorgezakt en ik heb hier een kerngezonde knul! Dus meid, maak je niet te veel zorgen. Geniet lekker van je zwangerschap!
Doe normaal zeg. Waarom zou ik eerder op jou af gaan dan op de artsen en verloskundigen? Je schrijft het woord symposium niet eens goed, hoe moet ik nou weten dat het een gedegen wetenschappelijk symposium was met goede wetenschappers? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Ik vraag me wel eens af of al die mensen die zo goed zijn in met hun vinger naar anderen wijzen, in het echt ook zo stoer zijn. Als je een kindje van zeg 4 jaar ziet dat overduidelijk te zwaar is, ga je dan ook tegen de ouders vertellen dat dit echt slecht voor het kindje is? Of is het gewoon fijn om op een forum andere mensen in een tijd van toch al veel onzekerheid nog net even iets banger te maken? Heb zelf ook biertjes gedronken in de eerste weken, wie verwacht nu dat het in een keer raak is? Lena is altijd 100% in orde geweest! Natuurlijk heb je altijd mensen die het overdrijven maar jeetje, ts heeft een keer een flesje wijn gedronken in het allerprilste begin. Als ze nu elke dag laveloos was is het een ander verhaal denk ik maar nu? Al dat gestress, dat is veel slechter voor haar en haar baby! En inderdaad, als je iets vraagt op een forum hoor je uiteraard verschillende meningen, dit was die van mij.
Maak je alsjeblieft niet druk zeg. De reden waarom vk's je altijd zeggen dat mocht je toevallig in het begin (eerste 4 wkn dus tot je nod) iets gedronken hebben of wat dan ook je je geen zorgen moet maken is puur omdat pas in week 5 een begin wordt gemaakt van de aanleg van hart en centraal zenuwstelsel etc etc etc. Tis ook eigenlijk heel logisch toch, alcohol komt in je bloed, je hebt op dat moment nog geen bloedband met de kleine vandaar de andere reacties die je hebt gekregen dat je je niet te veel zorgen moet maken. hoe dan ook een heel fijne zwangerschap toegewenst. ff topic @ mamadeluxe, ik zie dat je zwanger bent, van harte en geniet er van.
Jeetje mina wat een discussie hier! @ Ozzie, tis gebeurd, niks aan te doen. Je drinkt nu niet meer, dus maak je vooral niet druk. Vk's en artsen zeggen dat het echt geen kwaad kan als je in het begin van je zws een keertje doorgezakt bent. Dus, gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan! @ Stuifje =D> Mensen maak je niet zo druk. Een kindje maken moet wel leuk blijven! Stel dat het een jaar duurt voodat je zwanger bent, ga ja dan een jaar niet af en toe een wijntje drinken, sushi eten, barbecuen met een biefstukje etc? Nee toch?! Op het moment dat je een positieve test in handen hebt, is het vroeg genoeg om de gerookte zalm etc te laten staan. Iedereen succes met zwanger zijn of zwanger worden!
volgens mij hebben mensen last van hun hormoontjes haha mijn HA heeft me verteld dat ik rustig een wijntje mocht drinken moest er geen liters van maken, maar dat is logisch maar meid maak je niet druk , als je het nu laat staan is het vroeg zat