Weet iemand wat ik kan doen tegen de misselijkheid? Ik hoef niet eens over te geven maar zit daar wel meerdere keren per dag (en nacht) heel dicht tegenaan. Ik functioneer gewoon maar half. Medicijnen vind ik zo'n eng idee... Wie heeft tips?
Ach meis, wat vervelend maar er valt niet zoveel aan te doen. Eet en drink vooral geen dingen waar je geen zin in hebt. Neem kleine hoeveelheden en neem je rust. Veel sterkte enne.. gefeliciteerd hè?!
Hihi was al een beetje bang voor dit soort antwoorden....voel me echt waardeloos. Dank je, jij ook gefeliciteerd he!
Ik heb het ook heel erg gehad,bij mij hielpen appels heel goed,maar dat is persoonlijk. En ervoor zorgen dat je steeds wat in je maag hebt,kleine beetjes eten dat helpt echt een hele boel. Wat lichtverteerbare dingen zoals crackers meelkoekjes fruit cup a soup enz Heel veel suc6 en sterkte ermee. Hoop datje snel weer opknapt
Bij mij persoonlijke werkte er vrij weinig van de huis tuin en keuken tips, maar ik heb wel vanalles geprobeerd. Misschien dat t bij jou wel aanslaat.. Sea bands (polsbandjes die op een acupunctuurpunt drukken), cola light (hielp eventjes een klein beetje), preggie pops (speciale lollies), constant kleine beetjes eten, droge crackertjes, vsm mama granules, gembercapsules. Ik heb wel medicijnen gebruikt en ook aan t infuus gelegen, omdat ik bijna niet meer kon eten en drinken. Emesafene werkt bij sommigen tegen de misselijkheid, ik heb primperan gehad. Hierdoor had ik minder last van braakneigingen en kon wat meer eten. Door t infuus voelde ik me ook een stukje beter. Dus zorg ervoor dat je iig genoeg blijft drinken, dat is heel belangrijk. Zo droog je niet uit (dat kan echt gevaarlijk zijn voor jezelf en je kindje) en je voelt je echt beter. En als je kan eten, gewoon nemen waar je trek in hebt, dat werkt meestal t beste. Sterkte, het is echt zo'n rotkwaal..
Hoi, ik hou ook niet van medicijnen maar ik gebruik wel tabacum D6 van VSM 3 x daags 3 korreltjes onder je tong laten smelten en dat helpt bij mij wel. Wel moet je het eventjes volhouden, want homeopatische middeltjes werken pas na een poosje. Verder de hele dag kleine beetjes eten en niet te vet en te zuur. Sterkte, ik weet wat je voelt.
Ook ik draai maar op 25% van mijn kunnen door de misselijkheid. Ik heb het de gehele dag en vervolgens weet ik niet wat ik wel kan eten. Alles staat tegen en heel af en toe denk ik aan iets lekkers wat ik dan wel zou kunnen eten. Bij inspanning ben ik zo aan het kokhalzen en voel me zo ziek dat ik direct weer plat ga. Nu kan dat nog maar hoe moet dit als ik volgende week weer ga werken? Ik wil het nog niet vertellen. Zelfs mijn (schoon)ouders weten het nog niet. En dat wilde ik volhouden tot kerst, maar ik voel me nu zo beroerd dat ik niet weet of ik het red. Appels werden door mijn vk geadviseerd en gemberthee ook. Maar bij mij is het zo extreem dat ik enkel met lange tanden wat warm eten naar keuze binnen krijg. Dit wordt voor mij gekookt. Ik kan de keuken niet in zonder me ontzettend beroerd te voelen. Ik heb ontbijt op bed, blijven liggen, langzame start, warm bad etc alles al geprobeerd. Ik denk dat het heel persoonlijk is. Zo at ik laatst enkel beschuitjes met philadelphia herfstkruiden. Dit stinkt echter wel mega naar knoflook! Maar toen vond ik het juist lekker. Appelmoes vind ik ook heerlijk bij het eten! Mandarijnen zijn ook lekker; zwangerschapstic. Kant en klaar recepten zullen er voor ons niet bestaan vrees ik. Ik hoop enkel dat ik nog wel wat binnen krijg aan vitamines etc.
Bedankt voor alle tips! Het wordt weer wat minder, en nu vind ik dat natuurlijk weer eng.... Op naar de 12 weken!
Ik vind het ook maar niets dat mijn kwaaltjes minder worden Maandag (gelukkig) weer een echo bij de VK, kan niet wachten!
Ik weet hoe erg het kan zijn! Wat POCI ook zegt, je moet het echt zelf ondervinden wat goed gaat en wat niet.. Heb idd manderijntjes van meerdere meiden gehoord. En kleine slokjes cola! (ja, ik weet het, geen combi.. maar alles wat helpt, is mooi meegenomen, toch!?) Wat ik eet / at op een dag: 's ochtends cracker met jam of chocopasta, tussendoor een appel of manderijntjes.. Tussen de middag broodje met iets wat ik wel lekker vind op dat moment (herken hier poci ook heel erg, de stomste dingen kunnen wel binnen blijven! hihi).. S middags iets van sultana of fruit en wat drinken (boulion bijv. hielp ook wel.. kleine slokjes elke keer) en s avonds wat warm eten (wat idd vriendlief kookte).. Bij mij helpt het ook heel erg om rond de middag pas wat te gaan drinken en niet in de ochtend (maar er dus goed oplettten dat je genoeg vocht binnen krijgt!) En heeeeeel rustig aan doen! na het eten echt de tijd geven om het te laten zakken... Hoop voor je echt dat t snel over is! (hier is het nog steeds soms knudde!) bah! En idd, GENIETEN! JE BENT ZWANGER!
Sinds ik 5 weken zwanger ben slaat de misselijkheid ook dag en nacht toe... de hele dag! Ik vind het maar helemaal niks en hoop dat het snel zal stoppen... Ik functioneer hierdoor (en door die moeheid) maar nauwelijks meer.... Op het werk ben ik er wel, maar ook weer niet!
Hallo, Ik was in het begin ook vreselijk misselijk. Ik kon de helft van de tijd 's ochtends niet eens naar mijn werk! Ik hou normaal ook helemaal niet van medicijnen maar ik ben toch naar de dokter toe gegaan en ik heb zetpillen gehad speciaal voor tijdens de zwangerschap. Die waren een hele verlichting! Zeker een aanrader! Wat ook hielp als ik misselijk werd was het eten van zure appels! En veel fruit eten tussendoor, is gezond en hielp bij mij ook erg. Ik hoop dat je er iets aan hebt! Groetjes
Ik ben ook 24 uur per dag misselijk. Super vervelend, je hebt gewoon echt nergens zin in. Zag dan ook als een berg op tegen de komende feestdagen. Misschien heb je het al ergens gelezen, maar omdat ik zo supermisselijk was ben ik afgelopen vrijdag toch maar naar de huisarts gegaan. Hij heeft me verzekerd dat het veilig was om Emesefene zetpillen te gaan gebruiken. Het helpt super. Ik moet er wel echt 2 per 24 uur gebruiken anders komt de misselijkheid terug. Succes ermee! Gr. Dolfijn P.s persoonlijk was ik zo misselijk omdat ik er vrijdag tevens achter kwam dat we een tweeling verwachten. Dan is het Hcg gehalte veel hoger dan bij een eenling en dus kun je ook veel misselijker zijn. Dus ben toch niet helemaal voor niks naar de HA gegaan..... Ps. de Gyn staat ook achter het gebruik van Emesefene. Als het niet veilig was zou ik en vele anderen het niet zo snel hebben gekregen.
Ik heb vandaag voor het eerst wat cola gedronken om te kijken of het de misselijkheid verlicht. En inderdaad...voelde me meteen wat beter! Nu hopen dat ik niet een cola tic krijg, is toch niet zo heel goed, he?
Mijn misselijkheid trok vanaf 7 weken langzaam weg... nu heb ik er niet heel vaak meer last van! Gelukkig! Dat was echt niet leuk!
Nou inmiddels zijn we wat verder met braakneigingen en kokhalsen en het heerlijke eten uit de schappen halen en koken..................bah bah bah Voor de liefhebbers van brinta, jawel pap; je verzint van alles als je je beroerd voelt! Als het sochtends kan, eet een klein bordje vol brinta. Kan dit niet, drink weinig prikkelends, roosvicee siroop of melk doet t bij mij goed, en probeer een appeltje rustig te eten als verlaat ontbijt. Wanneer dit niet lukt, skip alles en ga met je eigen smaak aan de gang. Wat ik heb gemerkt is dat lunchtijd bij mij het beste iets verdraagt. Als ik van dat kleine moment gebruik maak om toch iets "lekkers" te eten, voel ik me in de middag sterker en minder misselijk. Per dag wisselt mijn gevoel voor lekkers ook. Zo eet ik nu veel appels en peren ipv mandarijnen...... Veel dingen halen in een goede bui die je lekker lijken en deze in de kast hebben liggen bij een lekkere vreetbui! Ik sprak mijn moeder nog vandaag en die had het 9 maanden lang: Je eet iets wat ontzettend lekker is, en vervolgens heb je je vork nog niet uit je mond of je moet al richting de pot of de tuin sprinten! Ma bedankt voor je genen. Aan alle dappere strijders, eet gezond, maar vooral ook iets wat blijft zitten en lekker voelt. Als het dan patat speciaal met een frikandel speciaal is, dan moet dan maar even zo zijn! Succes in de strijd met alles! En wel genieten!