sinds gister heb ik maagkrampen en diaree en misselijk. wat zijn nou de tips om me weer een beetje beter te voelen?
Licht verteerbaar voedsel, (weinig vet vooral, niet te gekruid). Kamillethee drinken en vooral ook voldoende drinken. Norit. Dat zo'n beetje, geloof ik Beterschap!
Imodium! En verder inderdaad veel drinken (indien nodig ORS erbij) en licht eten zoals gekookte rijst ed. Beterschap!
Beschuitjes.. Water, slappe thee zou niets tegen de diaree nemen het is duidelijk dat je lichaam ergens vanaf wil.. Wij zijn 2 weken geleden ook verschrikkelijk ziek geweest diaree missrlijk overgeven.. Met 1 dag was het over. Beterschap
Mijn vriend had laatst ook een aantal dagen last van zijn maag dus het zal wel een virus zijn. Alleen is het bij mij vrij heftig, moest me ziekmelden op het werk!!! Mijn darmen reageren behoorlijk op de kamillethee, borrelt als een gek hihi..
als je een buikvirus hebt is het niet verstandig om medicijnen als immodium of loperamide te slikken. Het is belangrijk dat de bacterie zo snel mogelijk uit het darmstelsel gaat en door de medicijnen (waardoor vaak wat verstopping optreed) kan de bacterie er niet uit. Wat bij mij heel vaak goed helpt tegen maagkrampen en darmkrampen is bouillon. Zelfs een paar lepeltjes helpen al. Eet ook even lichte kost. Beschuitjes, slappe thee. Even alles ontzien, hopelijk voel je je snel weer beter...
cola, pepermunt. als je een virus hebt dan kan je denk ik niks anders doen dan uitzieken, het virus moet eruit.
Aquarius drinken. Heeft dezelfde werking als ORS, alleen is het wel drinkbaar . (zorgt ervoor dat je niet uitdroogt) en verder uitzieken, het beste is om je lichaam het zelf te laten wegwerken... je hebt immers niet voor niets diarree...
ik heb toen voedselvergifteging gehad en de ha post zij dat tegen diarree je cola warm moest maken en er dan een schepje suiker door doen en dan opdrinken het is echt vies maar het hielp echt heel goed
Ik lees wel vaker cola, maar gatsie wat lijkt dat me vies! Ik probeer nu een beetje appelmoes te ten, maar voel al dat mijn maag er op reageert... Zou 't goed zijn?
hoi immodium zou ik niet doen want dat "stopt" echt en het geneest niet. ik gebruik het om die reden bijna nooit, het kan ,nl dat je nadien geconstipeerd bent. Het is beter om mildere middelen te gebruiken zoals enterol (goede bacterieën) en eventueel norit , die herstellen je darmen ook. tegen de krampen werkt buscopan heel goed en een warme kruik is ook aangenaam. maag = motilium. Wat verder nog goed kan werken is rijstwater, dus builtje rijst koken en het kookwater ervan opdrinken, helpt tegen diarree.
wilde het ook al schrijven maar imodium kun je beter alleen nemen als je nog een busreis van 3 uur moet maken of wanneer je dreigt uit te drogen. DAt zal je als volwassene met deze temperaturen niet zo snel gebeuren. Drinken is belangrijk en inderdaad cola kan ook goed helpen. Imodium legt je darmen gewoonweg stil en het virus kan er dus niet uit. Vindt die reclame van zo'n imodium smelttablet altijd erg stom. Als je diarree hebt zorgen dat er een wc in de buurt is en niet naar de opera oid gaan. Net of het een paracetamolletje is wat verder niet kwaad kan.
appelmoes is niet echt verstandig hoor. Dat is veel te scherp voor je maag en darmen. Echt lichte voeding nemen als je al trekt hebt. Dus een beschuitje met gestamptje muisjes, slappe thee. klein beetje limonade, niet te koud en kleine slokjes nemen. Bouillon maakt je maag en darmen echt rustig en bevat zout, waardoor je vocht vasthoudt. Het helpt altijd erg goed. Ook biscuit helpt goed tegen diaree. Ik zou echt geen middeltjes als immodium of iets anders nemen, want dat neemt je bacterie (die je waarschijnlijk hebt) niet weg. Veel succes en echt op je eten letten hoor. Voor avondeten mag je bijvoorbeeld als lichte kost, een roerei, of puree, met wat kipfilet en doperwtjes worteltjes. Ben helaas ervaringsdeskundige,