Dag dames,] hoe gaan jullie met alchohol om tijdens het zwanger worden?k heb het gevoel dat een wijntje tijdens de menstruatie moet kunnen. Is dat zo?
Ik doe het meestal wel. Als ik de fles rosé in de koelkast heb gelegd weet manlief ook gelijk hoe laat het is Maar volgens mij is het beter de alcohol inname ook dan te beperken. Een ander dilemma vind ik de koffie: koffie vermindert de vruchtbaarheid, maar heb ik op sommige dagen erg hard nodig.
Ik heb afgelopen dinsdag tijdens ongi 2 glaasjes rosé gedronken en donderdagavond 1 biertje. Nu zijn de weg en drink ik geen alcohol meer. Vanochtend vond ik nog deze info: http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... &kolomID=2 En eerder heb ik dit geplaatst (ter info): http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=17110
ja precies! alcohol kan ik wel laten staan, al zeg ik geen nee tegen een wijntje tijdens of net na mijn ongi dagen. maar koffie kan ik echt niet laten staan.. ik merk vanzelf wel of ik er nog tegen kan..in dat geval ga ik meteen testen..ik had in juni een MK (was zwanger zonder dat ik het zelf wist) en kon niet meer tegen koffie.. ik zou zeggen... gewoon doen wat je hart je ingeeft..je lichaam vertelt je wel of het goed is of niet (en anders je geweten haha)
koffie drink ik idd ook een stuk minder. Maximaal 2 kopjes per dag. Ik heb t echt nodig om wakker te worden Als ik zou horen dat t schadelijk is, dan kan ik t zeker laten.
ik drink zo ie zo al nooit alcohol. lust wel een breezer of een likeurtje maar dan moet ik er wel erg zin in hebben en dat heb ik eigenlijk bijna niet. laatste keer dat ik alcohol heb gedronken was op de bruiloft van me schoonzusje en zwager en dat is al 3 jaar geleden wat ik wel eens doe is als ik ongi ben geworden dat ik dan een boterham met dik belegde filet american neem als troost
Meiden ook genieten blijven he...!!1 heb ik ook gedaan, anders is het geen **** meer aan!!! bij mij was het in de 2e ronde raak en ben ook lekker m'n gang gegaan, zolang je jezelf er lekker bij voelt is het prima!!! Als je alles met mate doet is er niets aan de hand.. Succesjes van mij Liefs Faith
Doe ik ook. Vòòr mijn eitje drink ik af en toe een wijntje. Ben op zich niet zo'n alcohol-liefhebber, maar zo heel af en toe kan ik het wel waarderen. Ik doe het zelf ook niet na mijn eisprong.
Hoi Faith, Gefeliciteerd!!! Ben t op zich wel met je eens, maar ja die uitslagen van onderzoeken zijn er niet voor niets. Ik loop liever zo min mogelijk risico, maar ga ook niet te krampachtig worden. Stress is ook niet goed
Wat ik erover heb gelezen is dat koffie tot aan 4 kopjes per dag geen kwaad kan (hoera!). Alcohol neem ik ook niet meer na m'n ei, maar daarvoor neem ik wel eens wat. Niet veel want ik ben niet zo'n alcohol drinker, maar een rosé tijdens een film is toch wel errug lekker. Het moet allemaal ook nog wel een beetje leuk blijven, toch?
Hoi meiden, Ik heb me daar ook 5 jaar lang mee bezig gehouden. Dus geen alcohol, gezond eten, niet teveel koffie etc. Toen ik maar niet zwanger raakte (ook niet na 6 iui behandelingen), ben ik gewoon mijn gang gegaan. Ik had zelfs een beetje teveel gedronken en gerookt! op een avond. En wat denk je? Eindelijk zwanger.. Het resultaat is een gezonde dochter. (nu 1 jaar). Dus vergeet ook niet te genieten. Volgens mij zolang je het met mate doet, is er niets aan de hand. Liefs, Angel
Af en toe een wijntje is toch geen probleem. Ik doe dat alleen in het weekend een enkele keer. Zodra je weet dat je zwanger bent of het vermoeden is er. Dan drink ik direct geen druppel alcohol meer!
Ik vind dat als jejezelf helemaal niet ff meer kan ontspannen omdat ALLES om zwanger zijn/worden draait dat dat ook niet bevorderlijk is...bovendien zijn er miljarden vrouwen zwanger geraakt zonder het te weten ook wel wat wijn gehad en een paar sigaretjes enz. en dar kwamen ook egzonde kinderen uit. Je kan ook TE ver gaan vind ik...is vast niet wat je wilt horen maarja, ik heb over deze ook 23 maand gedaan en weet dus echt wel wat het is hoor en wat ik nu ook weet is toen ik me ontspande en weer op stap ging met mn vriend dat het ook binnen no time raak was.
tuurlijk worden er genoeg kinderen gezond geboren bij ouders die wel van de 'zondige lijst' hebben genuttigd. er bestaat echter een verhoogd risico. ik heb er zelf echter voor gekozen geen enkel risico te lopen. alcohol is niet alleen nadelig voor de zwangerschap, maar ook voor de vruchtbaarheid en voor de látere ontwikkeling van een kind (wat vaak pas op de middelbareschool opgemerkt wordt). daarbij heb ik het niet nodig. ik vind het lekker, maar er zijn genoeg andere dingen die ik nét zo lekker vind en die niet risico verhogend zijn, hier is het dus zo de deur uit geschoven.
ja opzich bestaat dat risico, maar ik heb en dochte rvan inmiddels bijna tien en voor ik het wist met 3 maanden heb ik geblowd gedronken en gerookt als een ketter en met haar kan het niet beter!!! Wat ik vind is als je krampachtig bezig bent met zwanegr worden dat als je je zelfs afvraagt of je tijdens je menstruatie een glaasje wijn kan drinken dat dat gewoon ook weer niet goed is,tijdens je menstruatie ben je EN niet zwanger EN niet vruchtbaar...steld at t 2 jaar duurt zoals bij mij dan heb je toch zowat geen leven joh. Ieder moet het voor zichzelf weten dit is mijn mening, overal waar TE voor staat is ook niet goed wordt er gezegd he
ik wiler f fbij evrmelden dat ik bij de tweede, derde, vierde en deze vijfde natuurlijk GEEN alcohol heb gedronken zodra ik wist dat ik zwanger was of geblowd, dat doe ik amper zowiezo, maar ook voordat ik zwanger was van deze waar we 2 jaar over hebben gedaan heb ik gewoon geleefd, en zodra ik het wist alles aan de kant gezet. Als je jezelf elk weekend klem zuipt snap ik dat dat niet handig is als je zwanger wilt worden maar het lijkt me dan dat je zowiezo een probleem hebt.
en dat bedoel ik nou. het kán natuurlijk wel, maar je hebt jhet risico wél vergroot, dat moet je niet bagataliseren vind ik. veel vrouwen zeggen dit en zo lijkt het net alsof het dus geen kwaad kan. ik ben natuurlijk hartstikke blij dat je dochter het zo goed doet, maar ík neem het risico niet. ik ben het wel met je eens als mensen echt zoeken naar een moment om maar te kunnen drinken, dat ze dan krampachtig bezig zijn met zwanger worden. ik ben hier echter niet krampachtig in, ik heb het gewoon aan de kant geschoven, mis het ook niet. wel of niet drinken, het boeit me eigenlijk niet zo en dit is iig wél gezonder, dus dan is het voor mij zelfs vanzelfsprekend.