Heerlijk hoor een wijntje! Eerst dronk ik iedere dag een glas bij het eten, maar ben geminderd naar alleen in het weekend af en toe, werd een beetje een dure hobby haha. Scheelt dat man bijna niet drinkt, dan kom ik zelf ook minder in de verleiding.
Zo heb er eentje koud gelegd voor vanavond Kreeg trek van jullie Hier rose of wit, vooral in het weekend... hooguit 2 a 3 glaasjes en ook niet elk weekend...
Soms in het weekend, een enkele keer door de weeks. Beetje bij vlagen, in de zomer vaker, lekker 's avonds buiten eten, wijntje erbij (of witbiertje), mmm.
Gemiddeld 4 glazen rood per week! In de periode van zwanger zijn en borstvoeding, bij elkaar 2 jaar!, niks gedronken uiteraard. En toen dat eerste glas....ik lag bijna onder de tafel
Voor mijn zwangerschaps dronk ik wekelijks in het weekend 1 a 2 glaasjes wijn en sporadisch 's avonds bij het eten een glaasje. Heerlijk! Een glaasje wit, maar ook wel eens rood. Nu geef ik borstvoeding en heb ik tot op heden twee keer een bodempje wit en een glaasje rood gedronken. De melk kolf ik daarna af en gooi ik weg. Ik vind het ook echt een gezelligheidsdrankje... eigenlijk net als thee. Je doet er namelijk lekker lang mee en neemt af en toe een nipje. Ja hoor! Heerlijk!
Ja lekker, vooral wit en rosé (droog). Rode wijn wil ik nog graag eens leren drinken, tot nu toe kan ik erg nog niet echt aan wennen, te wrang op de tong...
Oh ja een lekkere zoete witte. Heerlijk. Niet te vaak ( eens paar maand ) een lekkere Spatlese, Beerenauslese, Moscatel of een Samos. Hmmmmm. Of een mousserende Italiaanse rosé. Er zit hier in de buurt een wynhus met veel bijzondere wijntjes. Ik kom er regelmatig.
Het is jammer dat ik gister een paar wijntjes heb gehad en er zoveel calorieën in een zoete witte wijn zitten. Vanavond aan het water
Elke dag een (rood) wijntje werd altijd als gezond beschouwd...daar staan ook weer verhalen tegenover van dat elke dag alcohol je kans op kanker zou vergroten Ik drink wel eens een rood wijntje. Eerder elk weekend wel 1 glas ( dus twee a drie per weekend) Maar dat doe ik niet meer. Nu is het misschien 1 fles in de 2 a 3 maanden. Maar ik kan ook echt genieten van een goede rode wijn. Ik houd echt van hele zware kruidige rode wijn. Het liefst met een hoog alcohol percentage. Dat hij een klein beetje brand in de keel.
Ik drink al minstens 10 jaar geen alcohol meer (ben 27) En in heel m'n leven zijn de glaasjes alcohol op 2 handen te tellen Vind het gewoon smerig, brrr..(alle soorten alcohol of het nu breezer/bacardi/wijn/bier, etc is) Man drinkt ook nooit
Hier hetzelfde. Alleen drinkt mijn man bijna nooit meer bier, meestal alleen frisdrank. Oh en in de vakantie wil ik ook door de weeks wel eens een glaasje rosé drinken
Oh heerlijk, in de winter neig ik meer naar een volle rode wijn of een glaasje port of gluhwein. In de zomer een droge witte of rosé. Heerlijk kan er echtvan genieten. Het is wisselend hoeveel ik drink soms 2 weken niks en dan weer dagelijks een glas (of twee). Het is dat ik borstvoeding wil geven anders had er een mooi flesje klaar gestaan voor in april.
Voor m'n zwangerschap dronk ik elke dag wel 1-2 wijntjes met af en toe een uitspatting in het weekend. Nu bij het eten regelmatig een rood wijntje met af en toe een uitspatting in het weekend
Ben er ook dol op! Vooral rode wijn en dan bedoel ik echte wijn zoals Merlot, niet die limonade 'wijn'. Het liefst zou ik ook elke dag een glaasje nemen, maar probeer het alleen in de weekenden te nemen
Heerlijk! Maar sinds de 2e kan ik er echt niet meer tegen! Na 2 wijntjes ben ik lichtelijk aangeschoten In het najaar/winter drinken we rode wijn in het voorjaar/zomer droog wit. Meestal drink ik op vrijdag en zaterdag een wijntje, doordeweeks eigenlijk bijna nooit.