wijnvlek of ooievaarsbeet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lies32, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Thijs is geboren met een paar behoorlijk grote rode vlekken op zijn gezicht. Een paar zitten op plekken waar vaak ooievaarsbeten zitten, maar op zijn slaap zit ook een behoorlijk grote. De CB arts suggereerde dat deze plek misschien wel een wijnvlek zou kunnen zijn. Hier schrok ik eigenlijk toch wel van. Heeft iemand van jullie ervaring met wijnvlekken en het eventueel weghalen hiervan?

Lies

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Jelina heeft ook wijnvlekjes, maar dan op haar benen, ik lees dus vol spanning mee.

Groetjes Vera

3. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nee sorry geen idee!
    Valentino had wel een grote vlek in zijn nekje, maar dat was dus een ooievaarsbeet, en is nu bijna weg.

4. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Mijn dochter van 2 heeft ook een ooievaarsbeet en ook een rode plek op haar ooglid en neus dit is aardig weggetrokken.
    Alleen als ze huilt of als ze boos is zie je ze nog duidelijk

5. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    Thijemen heeft ook een ooievaarsbeet in zijn nekje volgens de arts van het t cb, maar soms denk ik ook wel eens aan een wijnvlek omdat het zo diep rood is.
    Ik denk dat ik er nog maar een keer naar laat kijken door onze huisarts misschien dat die iets meer info kan geven.

Heb je niets kunnen vinden op internet hierover?

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb zelf een wijnvlek op mijn been. Niet zo'n grote, denk 1 bij 1cm. Heb geen ervaring met weghalen. Hij hoort eigenlijk gewoon bij mij.
    eR werden vroeger wel vaak grapjes over gemaakt...een zuigzoen op mijn been...lekker flauw.

7. charlotteM

charlotteM Actief lid

22 apr 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    Ik dacht dat mijn dochtertje ook een wijnvlek had. Bij mij zeiden ze op het consultatieburo dat als je erover heen wrijft (wel een beetje hard wrijven) en je ziet er dan huid doorheen als het ware. (een soort van wegvegen) dat is het een ooievaarsbeet en geen wijnvlek....
    Dit is mij tenminste verteld....

gr Charlotte

8. sim

sim Niet meer actief

elijah heeft rode vlekken in zijn nekje, ik denk een ooievaarsbeet, eigenlijk nooit zo bij stil gestaan...

9. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Nokinee: ik heb op internet zitten kijken, maar ik schrik vaak zo van de verhalen die je dan leest dat ik al snel ben gestopt toen ik las over groeiende wijnvlekken enzo. Ik heb zelf ooit een hernia gehad. Toen ik daarover op internet ging lezen, zat ik in gedachten al in een rolstoel. Gelukkig heb ik er nooit meer last van!

Ik ga het wrijven eens proberen. Ik zie wel dat de vlek aan de zijkant van zijn hoofd donkerder wordt, en de andere vlekjes lichter.

Maar het is gewoon een prachtig ventje hoor! En van alles wat een kind kan hebben, vind ik dit zo'n beetje het minst erg! Als het echt een wijnvlek blijkt te zijn gaan we eens kijken of het weggelaserd kan worden en verder kan ik zijn haar er gewoon overheen laten groeien. Ik vind iets langer haar bij jongetjes toch erg leuk.

Lies

10. sim

sim Niet meer actief

ik heb je album eens bekeken en wat ik weet (een vriendin van mij haar dochtertje had een bol wijnvlekje) is een wijnvlek veel vuriger, dit lijkt mij niet op een wijnvlek.

ik ben trouwens ook zo één die alle ziektes van internet al heeft gehad :) :)

11. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    ik hoop dat je gelijk hebt! We zien wel.

Deel Deze Pagina