Wijnvlekje in gezichtje

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Belle22, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Hoi dames!

3 dagen geleden ben bevallen van mijn prachtige zoontje
    Een uur na zijn geboorte kwam er een rode vlek op z'n wangetje
    Ze hadden het eerst over geboorte vlekje, of ooievaars vlek of aarbeienvlek

Volgende dag zeiden ze nee het is toch een wijnvlekje..

Over wijnvlekjes hoor en lees ik verschillende dingen, de eenzelfde blijft altijd zitten en het is alleen te behandelen met laserstraling
    En de ander zegt het kan minder worden tot je het bijna niet meer ziet,
    En nog een ander zegt nee joh dat verwijnd vaak binnen de eerste levensjaren..

Nu hoop ik natuurlijk dat dat laatste waar is, het lijkt me niet leuk voor die kleine als tie straks naar school gaat dat hij word gepest met z'n vlekje want kinderen Kunnen natuurlijk heel hard zijn daarin.

Is hier iemand met ervaringen met wijnvlekjes bij baby's!? De behandeling schijnt ook nogal een heftige ervaring te zijn..

Liefs Valerie

2. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Ik heb zelf een wijnvlek in mijn gezicht, ben ermee geboren, maar "gelukkig" wel op mijn slaap, schuin boven mijn oog. Hij is nog net zo rood als toen ik ermee werd geboren en is duidelijk zichtbaar.

Ik ben er nog nooit mee gepest geweest al krijg ik mijn hele leven lang al wel van mensen (vreemden) de vraag of ik me gestoten heb.

3. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw

Bedankt voor je reactie, Oh gelukkig ben je er nooit mee gepest dat zou erg Janmmrr zijn geweest, toch ben ik bang dat hij wel gepest gaat worden ermee omdat het niet heel klein is, ze rechter wangetje is helemaal bedenkt ermee en dit groeit natuurlijk mee als hij groter word.
    We wonen in rotterdam en ik weet de pesterijen hier best heftig kunnen zijn..

4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!

Mijn neefje, nu 6,5 jaar, heeft ook een wijnvlek. Een vrij grote, in zijn gezicht, zijn hele wang en ook nog boven zijn oor, en bij zijn oog en mond.

Dat was schrikken!! Maar hij, en zijn ouders, gaan er zo goed mee om!!
    Ze vertellen hem dat hij heel speciaal is! En dat zegt hij dus ook tegen iedereen!
    En ja... kinderen zijn direct! Ze vragen aan hem wat hij heeft. Hij krijgt opmerkingen als.... Jij bent zeker voor Ajax, omdat je 1 rode en 1 witte wang hebt. En jij eet zeker veel salami, omdat je 1 rode wang hebt!

Ze zijn ook onder behandeling in het Sophia, voor zijn oog, omdat daar ook een deel van de wijnvlek zit.
    Daar hebben ze ook gesprekken gehad over eventueel laseren. Dat schijnt heel pijnlijk te zijn en raden ze ook niet aan! Kans dat het er mooier op wordt is ook niet altijd aanwezig.
    Doen ze nu ook nog niet, pas als tiener.

Veel sterkte, het zal best even moeilijk zijn! Maar vooral.... genieten!! Van jullie bijzondere ventje!!

5. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! :)
    Ik heb ook een wijnvlekje gehad toen ik klein was, onder mijn oog. Heeft er gezeten tot ik 9 jaar was ongeveer, ineens was het weg.
    Dus ja het kan wel verdwijnen, maar dat weet je niet van tevoren. Ik zou het niet zo snel laten behandelen, alleen als het heel opvallend is of hij wordt er ook echt mee gepest.
    Ik ben daar nooit mee gepest, dat was ook niet nodig want mijn schele oog was natuurlijk veel opvallender, dus kreeg dat alle aandacht. :p

6. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ja het verschild zo erg! Ik ken ook iemand waarbij zijn neefje het had en bij hem is het binnen 1 jaar weggegaan ..
    Ik kijk het even aan met hem.. Wel ga ik goed uitzoeken wat we er aan zouden kunnen doen en er zoveel mogelijk informatie over verzamelen zodat als we het ook willen laten behandelen we weten waar we aan beginnen en waar we ervoor zouden moeten zijn en wat de gevolgen ervan kunnen zijn,
    Als iemand hier meer over weet hoor ik het graag!

Liefs

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Mijn man heeft een wijnvlek tussen zijn wenkbrauwen. Hij is er nooit mee gepest en ik weet het maar zie het niet meer eigenlijk.

8. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Beide meiden hebben hier een opvallende ooievaarsbeet op hun lip tussen neus en lip zeg maar... Bij de oudste is deze wel aan het vervagen nu...

9. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Als eerste van harte gefeliciteerd met je zoontje !
    Mijn zoontje heeft ook een wijnvlek in zijn gezicht naast zijn neusbrug omhooglopend naar zijn oog.
    Bij hem is het zo dat het ene moment hij duidelijker zichbaar is dan de andere keer.
    Als de wijnvlek niet op het ooglid zit zou ik me niet zo snel zoegen maken.
    Over het pesten... Ik snap je angst dat hebben wij ook heel erg.

10. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Mijn man is geboren met een vuurrode wijnvlek boven zn slaap. Deze is na een paar jaar verkleurd tot dezelfde kleur als zn huid. Het lijkt nu net een litteken. En hij is er ook nooit mee gepest

11. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie dames,
    Bij mij zoontje is het ook de ene dag erger als de andere dag

Bij hem neemt hem heel zijn rechter wangetje tot aan zijn onderste ooglid en langs z'n oog op z'n neusje nog een stukje naar boven.. Best wel groot dus, wat mij dus zorgen maakt op z'n linker bovenste ooglid lijkt ook een kleintje te zitten..

12. irongirly

irongirly Actief lid

4 apr 2015
    117
    42
    28
    ik heb er ook een gehad, maar hij zat gelukkig op mijn bovenarm. toen ik 10 werd begon hij te verdwijnen en op mijn 16de was hij weg.

13. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Mijn zoontje,nu bijna 6,heeft er één op zijn borst en één in zijn nek,ook door de bevalling gekomen. Ons is altijd verteld dat zolang hij er geen last van had dit zelf zou verdwijnen. Nu is het bijna zo goed als weg. Behandeling raadde onze ha toen af,achteraf blij dat ik het niet gedaan heb

14. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    ValerieC ben je er al wel eens mee naar de huisarts gegaan en je zorgen uitgesproken of het cb?

15. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Ja ik ben vandeweek bij de kinderarts geweest in het ziekenhuis voor een bevestiging of het echt een wijnvlek is. en het is ook een wijnvlek
    Hij heeft me doorverwezen naar Erasmus mc ziekenhuis en daar kijken wel verder

Deel Deze Pagina