Wijsheid? Of overdreven?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DaisySanches, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zie hier een paar keer een draagdoek of draagzak genoemd worden... Heb je enig idee wat er met een kindje kan gebeuren als je een ongeluk krijgt? Hij/zij word dan met zo'n enorme kracht gelanceerd! Zelfs al zit je zelf in de gordel met je kind ervoor... Je moet er toch niet aan denken dat je kindje ingeklemd word tussen jou en het dashbord! Of tussen jou en de voorstoel, als je achterin zit!

Neem asjeblieft het zekere voor het onzekere en koop een maxicosi, of ga niet met de auto... Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt!

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Deze waarschuwing las ik ook op een veiligheid website. Je kind fungeert als airbag als je het in een draagdoek meeneemt.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Daar heb ik dit overigens niet vandaan hoor.. :D Gewoon een kwestie van logisch nadenken...

En anders kun je misschien voor die enkele keer dat je weggat een Maxi Cosi lenen van iemand die je kent? Dan weet je wel zeker of er iets mee gebeurt is of niet...

En voor alle anderen hier: Kopen jullie allemaal een nieuwe Maxi Cosi als hij een keer hard gevallen is? De mijne is ook wel eens van de droger afgetuimeld omdat ik erachter bleef hangen... (Zonder Jelle erin gelukkig.. :D) Het is en blijft toch een beetje giswerk of er echt iets mee is. In de winkel kan hij ook al gevallen zijn, en dat weet je dan ook niet.

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik krijg er inmiddels een van iemand die ik ken. :D.

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Er schijnen uitzonderingen op de wet te zijn voor het vervoer van kleine kinderen in Taxi's. Zij hoeven dan niet perse in een passende autostoel.

Bij mij komt dan wel de vraag naar boven: wat wil je zelf? Wil je je kindje veilig vervoeren, of sta je daar op dat moment niet echt bij stil?
    Wanneer je in een taxi stapt, kan er vanalles gebeuren, en ja, dan hebben we het over een worstcase scenario, maar je vergeeft het jezelf nooit als er echt iets gebeuren zou, en je kindje zit op schoot of in de buikdrager.
    Je zou inderdaad eens rond kunnen kijken op marktplaats voor een goedkope, en bij sommige inderwagens zit een gratis maxicosi. Let wel op het juiste keurmerk.

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Waarom ik er nooi aangedacht had is heel simpel.
    1. We hebben geen auto
    2. We rijden nooit met iemand mee (omdat we niet belastend willen zijn)
    3. We gaan nooit met een taxi
    4. We doen nl. letterlijk alles met het openbaar vervoer. (als in tram/bus/metro/trein en pont)

Dus vandaar dat ik dacht, dat heb ik niet nodig.

En ja, van de wet mag je los in een taxi. Maar er staat verder terug al dat een taxi chauffeur kan weigeren je te vervoeren... nou lekker dan als je met spoed ergens heen zou willen. Plus, wie zegt dat de taxi-chauffeur en/of de weggebruikers om je heen geen brokken zullen maken. Als je kind uit je armen vliegt door een ongeluk, en door het voorruit heen gaat, zal het heus niet minder hard vliegen of zachter landen omdat je in een taxi zat :rolleyes:.

Ik ben het dus niet met PetraK eens, die zegt dat ze het niet koopt omdat haar ex-partner zo veilig rijdt.

Ik heb ergens in dit topic al staan dat we op termijn een auto gaan kopen. Dat ik al een kinderwagen heb, dus er gratis een maxicosi bij krijgen gaat dan natuurlijk niet. En tuurlijk wil ik mijn kind veilig vervoeren, daarom heb ik dus inmiddels een maxicosi geregeld.

7. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hoi meid ik hebniet alles gelezen en weet dus ook niet of je er al uit bent!

Met de draagzak niet inde auto zitten!
    Je krijgt een vette boete als de politie je ziet! Hij/zij mag dus ook niet op schoot!

Ik heb heel goedkoop een cosi op de kop getikt! Wij hebben ook geen auto en doen ook alles met O.V. Maar toch maar een goedkope aangeschaft!

Als je nog een goedkope wil pb me want heb er nog een liggen!

Straks als de kleine te groot is voor de wagenbak en te klein nog voor de buggy is een maxi cosi ook heel erg handig!

Liefs sal

8. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ow hahaha ik zie het al ;)

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :)

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik moet toch even reageren: Ik heb samen met mijn man een paar jaar een eigen taxibedrijfje gehad (mijn man nog steeds) en het is absoluut een fabeltje dat je los in de auto of taxi mag zitten! Het is verplicht om je kind in een goed gekeurd zitje te vervoeren, en zelf in de gordel plaats te nemen. Ik heb al heel wat mensen zonder gordel gewaarschuwd, welke uiteindelijk na een verkeerscontrole (en die hebben we in Alkmaar nogal veel) bekeurd zijn. Kleine kinderen zonder maxicosi nam ik niet mee. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat zo'n kleintje iets overkomt tijdens een ritje met mij. Je wil niet weten wat ik allemaal naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen van klanten die toch met draagzak of zelfs met kind los mee wilden reizen! Buiten het feit dat het bekeuringen kan opleveren ben ik na enkele cursussen over verkeersveiligheid zeer overtuigd: Gebruik alstjeblieft een kinderzitje bij vervoer in de auto!

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Yoepie... als het goed is krijg ik volgende week de maxicosi :D.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Leuk, goed hoor dat je er eentje hebt!

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb de maxicosi binnen :D.
    Hij ziet er goed uit, ook onder het hoesje :p, die ik maar even in de was heb gedaan.

:), ben erg happy.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :thumup: :D

Deel Deze Pagina