Inductiekookplaat kapot, welke nu kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Adje, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    #1 Adje, 24 nov 2017
    Laatst bewerkt: 24 nov 2017
    Er zit gewoon een enorme barst in onze inductiekookplaat. Er was eerst een stukje glas afgesprongen (geen idee hoe dat gebeurd is...) en gisteren daaruit opeens een barst. Inmiddels zit die barst over de hele kookplaat heen. Nu doet hij het nog, maar het lijkt mij dat we zsm een nieuwe moeten hebben, voordat hij echt kassiewijle is.

En nu dus de vraag: welke?
    We hebben nu allemaal Siemens apperatuur. En alle apparaten doen het nog ook al zijn ze 10 jaar oud. Zeer tevrden dus met dit merk. Maar zijn er andere merken die gelijkwaardig zijn?
    Het gaat mij uiteindelijk om de afmeting van 75 cm breed (inbouwnis) (want hij moet wel passen natuurlijk) e ik wil nu heel graag flexibele kookzones.

Welke zouden jullie aanraden?
    De Ikea heeft 1 plaat in die maat met flexzones, wat zijn de ervaringen daarmee? Want die prijs is dan weer heel aantrekkelijk.
    Normaal doe ik een heel uitgebreid internetonderzoek voor ik tot aankoop over ga. Maar haast is geboden en tips zijn dan zeer welkom :D

Alvast bedankt!

2. beebj

beebj Niet meer actief

Ik ben erg tevreden over onze Bosch:) Is overigens onderdeel van Siemens.

3. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik heb die van Ikea, nu inmiddels 8 jaar. Heel tevreden mee! Erg gebruiksvriendelijk.

4. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
  5. pallas

pallas Lid

21 mei 2014
    19
    15
    3
    NULL
    NULL
    kijk je verzekering eens na ivm glasbreuk, normaal gezien valt dat hier onder en krijg je dus de kostprijs van de oorspronkelijke plaat (minus slijtagepercentage) vergoed...
    kan je helpen bij bepalen van prijs nieuwe kookplaat...

6. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Toen de bosch kookplaat kapot ging. Hebben wij ook een IKEA kookplaat gekocht.
    Schijnen erg goed uit de test te komen. Althans hoorde ik van mijn schoonzus.
    En idd een mooi prijsje. :)

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hebben deze van de Ikea en zijn hier heel erg blij mee. De maat is top, en goed in gebruik! En ook die flexibele zones zijn top!

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Hier ook flexzones (kookplaat is NEFF, vrij prijzig als je geen goede aanbieding hebt) en dat is echt fijn.

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hier ook al 8 jaar een ikea plaat. (helaas) zonder flexibele zones maar bevalt nog steeds erg goed.

10. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wij hadden enkele jaren geleden ook een barst in onze Siemens inductieplaat (ook over de hele kookplaat heen). Maar die kun je gewoon laten repareren hoor. Nieuwe glasplaat erop en hij kan weer jaren mee! :)

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Geen ervaring met inductie, maar wel met inbouw.nl als leverancier van dergelijk apparatuur tegen een goede prijs. Is echt prima!

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Hier gaan we even naar kijken, had ik echt niet aan gedacht... Bedankt voor de tip!

Alle andere tips en reacties waren ook zeer welkom, bedankt!
    Het is Bosch geworden, aangezien daar ook PerfectFry bij zit. Dat houdt de temperatuur in de pan constant en dat klonk wel goed. Stiekem nu ook een beetje blij dat we een nieuwe plaat krijgen. De flexzone lijkt mij ideaal :D

Nu alleen nog beslissen of we hem zelf aansluiten of laten monteren. Mijn man denkt dat hij het zelf wel kan, maar ik ben daar wel huiverig voor... iemand daar nog ervaring mee?

Bijgevoegde bestanden:

13. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Geen idee. Ip zou alle electra al goed moeten zijn gezien jullie al inductie hadden. Is het alleen een stekker ergens indoen?
    Verder even kijken waar de garantie zegt over zelf aansluiten.

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Dat zegt mijn man ook. Maar omdat ze overal adviseren om het te laten doen, omdat het toch net iets complexer ligt dan stekker erin, twijfel ik.
    Misschien dat we eerst de oude even helemaal loskoppelen en kijken hoe het precies zit.

15. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Ik zou eerst even je verzekering inschakelen inderdaad voordat je hem eruit haalt. Toevallig hadden de buren een paar jaar geleden ook de plaat kapot doordat er een potje op de plaat was gevallen en daardoor dus een barst erin. Toen is er iemand van de verzekering langs geweest dacht ik of dat ze foto´s moesten doorgeven maar zij hebben het bedrag ook terug gekregen.

16. pallas

pallas Lid

21 mei 2014
    19
    15
    3
    NULL
    NULL
    1. verzering bellen en vragen of glasbreuk in je polis staat en dit er dus ook onder valt
    2. foto's naar verzekering sturen
    3. verzekering stelt expert aan die komt kijken naar de plaat (als je de plaat er dus al uithaalt, zeker bijhouden zodat de expert deze kan zien) expert stelt document op met bedrag dat je krijgt.
    4. nieuwe plaat kopen en (laten) installeren : ik zou deze laten installeren, er moeten ook fiches aan het moederbord aangesloten worden en de kabels moeten in die smalle ruimte passen... ik weet niet wat de extra kost is natuurlijk
    5. storting van de verzekering
    6. oude plaat eventueel naar containerpark als de nieuwe reeds geïnstalleerd is voor de expert komt (kans is groot) want dan kan de installateur deze niet meer meenemen natuurlijk

dit is zo ongeveer de flow en weet je een beetje wat te doen.
    is best wel wat gedoe, maar als je er 400,- EUR mee kan uitsparen...

Adje vindt dit leuk.
  17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Bedankt voor je informatie!
    Extra kosten voor installeren zijn €100. Maar in mijn ogen zou het dat wel waard zijn (vooral als we er idd voor verzekerd zijn.) Dan weten we zeker dat het goed gaat. Als we hem laten monteren, laten we de oude plaat gewoon zitten. Bij de servicevoorwaarden zit dan ook het demonteren en afvoeren van de oude plaat. Dus dan zullen we eerst even contact opnemen met de verzekering en kijken hoe we het moeten aanpakken.

Deel Deze Pagina