Hallo iedereen Ik heb sinds enkele dagen last van een aantal zaken, die misschien kunnen wijzen op een zwangerschap, maar wil mezelf natuurlijk geen valse hoop geven. Enkele dagen na mijn vruchtbare periode kreeg ik volgende zaken: - Rond de middag na het eten ben ik altijd moe, mijn armen en benen voelen altijd moe aan, bij de minste inspanning - Mijn borsten doen geen pijn of zijn niet gevoelig maar ik zie wel iets lichtere puntjes/builtjes op mijn tepels - Ik moet soms 5 keer per dag naar toilet gaan voor een grote boodschap) sorry voor het onaangename woordgebruik hihi). - Ik heb een opgeblazen gevoel, last van mijn darmen, ik voel mijn buik vaak borrelen en moet vaak boeren laten. Heb zo het gevoel dat er iets tegen mijn keel zit te drukken, echt misselijk of drang om over te geven kan ik het niet noemen. - Drukkend gespannen gevoel in mijn onderrug en onderbuik, vooral als ik me buk of inspan voel ik dat. - Soms voel ik me echt down en komen de tranen op zonder echte reden eigenlijk, het minste maakt me slechtgezind Normaal gezien moet ik volgende zaterdag ongesteld worden, dus kan pas zondag testen (spannend!) maar wilde toch even vragen of iemand bij haar zwangerschap ook deze symtomen had? Misschien is het gewoon allemaal psychologisch omdat ik zo graag zwanger wil raken, ik weet het niet maar wilde toch even informeren.. Alvast bedankt!
hoi Ellentje, allereerst welkom hier meid! dat van de puntjes op de borsten heb ik niet en de moeheid heb ik de hele dag door, maar de rest klopt wel met mijn symptomen en de andere heb ik hier ook al eens gelezen. succes met testen zondag, ik hoop voor je dat je gevoel gelijk heeft
hoi, ik ben (nog) niet zwanger (zit in ronde 5), maar herken ook dingen uit jou verhaal. ik moet vrijdag ongesteld worden, dus we schelen een dagje. ik kreeg ook een paar dagen na mijn eisprong last van vage klachtjes. en ook ik weet niet goed of dat op een zwangerschap duidt. ben bang dat ik mezelf te blij maak ofzo. ik heb ook lichte pijntjes in mijn buik (af en toe; niet heel de dag door ofzo), heb het idee dat ik wat meer last heb met naar de wc gaan, plassen deed ik altijd al best wel veel, ik laat meer boertjes, ben niet echt misselijk, maar soms toch anders dan normaal. en 1 dag jeukten mijn borsten. dat is weer eens wat anders dan pijn, haha. en ik heb het idee dat ik iets meer afscheiding heb, ook wat dikker normaal heb ik dat niet zo. maar ook ik zal af moeten wachten..... pfff, het valt niet mee he. ik ga voor je duimen!!!!!! Hoop dat het raak is!! Veel liefs Mejon, 24 jaar.
Hallo dames, Bedankt voor jullie reactie! Het is inderdaad lastig dat wachten, ik heb echt zo'n raar gevoel dat ik nog nooit heb gehad maar ik ben ook bang dat ik mezelf blij maak voor niets, en dat dit gevoel gevoel gewoon psychologisch is, ik moet echt mezelf ontmoedigen om mezelf de teleurstelling te besparen moest ik niet zwanger zijn maar ik hou jullie op de hoogte! Neeltje, proficiat met je zwangerschap trouwens! Ik hoop dat alles goed verloopt voor je? Mejon, ik zal ook duimen voor jou! Leuk dat we ongeveer dezelfde dag onze NOD hebben, kunnen we elkaar moreel steunen Liefs xxx Ellen
Ik heb ook last van wat gespannen borsten aan de zijkant. Puntjes op mijn borsten heb ik niet. Vermoeidheid heb ik net als Neeltje de hele dag door. En ben inderdaad ontzettend emotioneel, kan overal wel om janken. Succes met wachten, Nikki
Hoi, Ik kan ook net als jullie aankomend weekend testen. Vind het altijd zo spannend, die laaste dagen voor je testdag. Bij elk symptoom denk: zal ik dit voelen vanwege een zwangerschap of omdat mijn NOD eraan komt.... Vorige twee maanden (dit is ronde 3) had ik vrij veel symptomen, en dacht dat het wel raak MOEST zijn. Maar helaas, ik had het me allemaal ingebeeld. Daarom heb ik me deze maand er zo min mogelijk mee bezig gehouden. Ik heb (waarschijnlijk daardoor) veel minder rare klachten. Wel ben ik sinds vrijdag erg moe (zelfs een middagdutje gedaan), zijn mijn tepels gegroeid en donkerder van kleur geworden....Ook heb ik met enige regelmaat steekjes links en rechts onder in mijn lies/buik en een zwaar gevoel in mijn onderbuik. Hopelijk is het zo ver voor ons deze maand, meiden! Ik duim voor jullie..... Liefs Loes
En o ja, mijn borsten doen aan de zijkanten ook zeer. Af en toe steekjes aan de zijkant en in mijn tepels. Voel het vooral als ik 's avonds op mijn zij in bed lig. Loes
Als je tepels donkerder van kleur worden ben je volgens mij hartstikke zwanger. Ik had het bij beide zwangerschappen ook, en m'n tepelhof werd groter. Ik duim voor jullie! Liefs Nies
Hoi Nies, Had jij dat bij twee zwangerschappen, dat je tepelhoven groter en donkerder werden? Ik vind het wel raar dat ze groter worden, maar ja er gebeurd wel meer raars. Ze worden vooral breder. Zijn daardoor iets asymterisch geworden (tepel zit niet meer in het midden). Mijn vriend viel het ook vrij snel op, dus ik verbeeld het me niet. Ik durf er alleen niet te veel achter te zoeken. Bang dat ik mezelf te veel verheug op iets wat er wellicht niet is....kwamen deze sypmtomen bij jou ook voordat je kon testen? Ik hoop dat het een voorteken is! Liefs Loes
Ik herken dit helemaal, heb hier nu sinds 2 dagen last van! Ik heb 6/5 mijn NOD dus ik ben heel benieuwd of het bij jullie 'goede' sympthomen zijn geweest.
Hoi Loes, Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, ik las je vragen net pas Mijn tepelhoven werden niet voor mijn nod groter, wel in de eerste weken van de zwangerschap. Het gebied om de tepels werd een groter rondje zeg maar. En pas veel later in de zwangerschap werden ze donkerder van kleur. Bruiner zeg maar.Ik weet niet meer of ze asimetrisch waren maar het viel wel degelijk op. Na de bevalling gaat dat pas weer weg, na enkele weken ofzo. Liefs Nies
Meiden ziet er veelbelovend uit voor januari Ik duim voor jullie. En voor wat betreft tepelhoven, die van mij zijn in al mijn zwangerschappen nooit verkleurd dus dat hoeft niet! Zoals met alle symptomen en kwaaltjes verschilt het per persoon dus je hoeft niet het hele lijsje te hebben om zwanger te zijn, of te blijven.
Hallo iedereen! Ik heb nog geen nieuws of ik zwanger ben of niet maar ik ga straks wel testen. Ben nog niet ongesteld geworden, maar het is dan ook nog vroeg op de dag. De symtomen zijn hetzelfde gebleven, alleen dat gevoel dat ik zei, dat drukkend gevoel tegen mijn keel is wat erger geworden de laatste dagen, nu voelt het meer aan als misselijkheid, heb er vooral last van laat in de avond en vroeg in de ochtend. Oh ja nog iets dat een teken zou kunnen zijn, normaal gezien zou ik nu enorme last van hooikoorts moeten hebben, maar dat is dus niet het geval, de huisarts zei dat sommige vrouwen tijdens de zwangerschap plots geen last of minder last hebben van hooikoorts dus wie weet Ik ben best wel zenuwachtig voor straks, ik wil zo graag zwanger zijn, maar wil mezelf echt geen hoop geven, dus probeer me eigenlijk een beetje te ontmoedigen op dit moment Liefs, xxx Ellen
Hallo iedereen De test was helaas negatief, had ergens wel zo'n voorgevoel, misschien ook omdat het nog ietsje te vroeg was om te testen, maar we zien wel, ben nog steeds niet ongi, dus ga de volgende dagen afwachten. Moest ik echt niet zwanger zijn is het geen ramp, dit is nog maar onze eerste ronde dus nog tijd genoeg Liefs, Ellen
Hallo allemaal, Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien, ben ik ongesteld geworden. Zaterdag, dus slechts één dag overtijd. Ik had ook nog niet getest. Ik had naast het veranderen van mijn tepels ook niet veel symptomen, dus had er ook niet echt op gerekend. Maar wel raar hoe mijn borsten (zijn groter geworden en blijven zo) en mijn tepels veranderen....! Echt bizar een vrouwen lichaam. We gaan deze maand (ronde 4) weer goed onze best doen, mijn tijd zal zeker komen! En bedankt voor jullie reacties. Liefs Loes