Ik ben 20 jaar dus ben nog geen expert op vlak van de ziekenkas en alle wetten.. hopelijk haal ik hier wat meer uit.Mijn vraag luidt als volgt : Begin dit jaar ( januari ) was in nog niet lang zwanger en had ik te maken met enorme bekkeninstabiliteit.. in februari heeft mijn dokter 4 weken thuis geschreven.. ik ben automatisch op de ziekekas gevallen ( ben bediende ). Ik was uitgerekend voor augustus dus mijn zwangerschapsverlof begon in begin Juli ... ik heb dus toch wel een dikke 4 a 5 maand thuisgezeten op de ziekenkas.Normaal moest ik in oktober terug beginnen maar ik had nog resterende verlof op mijn werk staan. Daarna nog 2 maand ouderschapsverlof genomen. Nu ben ik nog steeds thuis wegens het oppakken van mijn ouderschapsverlof en moet normaal 1 februari terug beginnen .. ik heb dus een jaar thuisgezeten! nu vraag ik mij af wat ik me kan verwachten voor de belastingen van 2017 , Een goei 4 maand op de ziekenkas gezeten, 6 weken voor en 9 weken na zwangerschapsverlof en 2 maanden ouderschapsverlof.. Mijn werk houdt wel vrjj correct af Brutoloon 1600 nettoloon 1350 Ga ik veel moeten betalen ? Ik ben bang dat ik misschien een torenhoge belastingsbrief ga lrijge die ik misschien niet kan betalen.. Alvast bedankt voor het lezen en voor de eventuele reacties !
Hai Floor123, Je hebt het afgelopen jaar een aantal verschillende inkomstenbronnen gehad en je maakt je nu zorgen of er ook een vordering van de belastingdienst gaat komen. Ik kan me je vraag voorstellen. Voor wat betreft de belastingen, daar kunnen wij vanuit UWV Webcare geen antwoord op geven. Deze vraag kun je het best aan de Belastingdienst stellen. Voor wat betreft de inkomsten vanuit UWV. Heb je van ons één of meerdere uitkering ontvangen, dan ontvang je van elke uitkering afzonderlijk een jaaropgave 2016. Deze wordt in uiterlijk 1 maart beschikbaar gesteld op je persoonlijke pagina MijnUWV. De werkgever geeft je een jaaropgaaf van de verdiensten vanuit je dienstverband. Ik wens je veel succes! Met vriendelijke groet, Petra UWV WebcareTeam