Bij mijn eerste heb ik friso gegeven. Een combi van normaal en comfort ivm de harde ontlasting. Nu ben ik weer zwanger en zit ontzettend te twijfelen tussen nestle en Friso. Ik hoor ontzettend veel goede verhalen over de nestle ivm de probiotica die daar in zitten. Nu weet ik geen kind is hetzelfe maar toch ben ik nieuwschierig naar de ervaringen.
Zelf geen ervaringen. Andere merken bevatten prebiotica (GOS en FOS) wat ook in moedermelk voorkomt. Nestlé wijkt als enige af en heeft probiotica toegevoegd ipv prebiotica.
Ik weet niet of ik zelf mijn kind nou zo graag bacteriën zou willen geven via de voeding (probiotica zijn darmbacterien). Soms heeft een kind ze nodig, maar dan kun je ze beter gewoon los toevoegen aan welk soort voeding dan ook, dat is effectiever en geeft een gevarieerder soort flora. Nestlé bevat alleen maar vicieus (die zitten ook in verschillende yoghurtmerkn), een preparaat als bijvoorbeeld ABCDophilus biedt meer. Je zou op zich je keuze mogelijkheden groter kunnen maken dan de twee merken die je noemt. Huismerken zijn kwalitatief gezien gelijk, maar kosten minder. De claim dat probiotica allergie voorkomen is trouwens niet bewezen.
Ik heb nestle opvolgmelk gegeven (overgestapt van nutrilon naar nestle), beviel goed.. En de ontlasting van onze dochter was wel beter dan met de nutrilon.. Nu geven we probiotica ABCDophilus