Ik moest vanmmorgen naar de gynaecoloog toe ivm bespreken van verwijdering baarmoederslijmverlies. ( heb al jarenlange tussentijdse bloedingen) Vervolgens moest er uiteraard ook even met de echo gekeken worden. Ze heeft een cyste gevonden in de eierstok ,waarvan ze absoluut vond dat die verder onderzocht moet worden. Er is bloed geprikt op tumormaker CA125 en de cyste zelf moet ook onderzocht worden. Eigenlijk was ik een beetje beduusd en later vroeg ik mij af ,is dit normale geng van zaken bij een cyste? Of gebeurd dit enkel als ze het niet vertrouwen? Wat mij onzeker maakt is dat ik in september een uitgebreid onderzoek heb gehad ( laperoscopie en echo ) en er toen niets is gezien en nu toch wel ineens...... Zijn er hier vrouwen die dit meegemaakt hebben? Of bij hunzelf hetzij familie? alvast bedankt.
Ik heb endometriose en bij mij werd ook altijd standaard de CA125 geprikt. Misschien denkt ze dat het een endometriosecyste is?
@caro, bedankt voor je antwoord iHet zou kunnen dat ze de denkt dat dat het is. Maar Ik vind het gewoon heel eng dat ze ook zegt dat los van het bloedonderzoek ze de cyste zelf ook verder wil onderzoeken doormiddel van Laperoscopie.
Zal vast normale gang van zaken zijn. Ik weet dat het eng is maar wees blij dat ze het doen! Een vriendin van mijn man is 30 en gaat binnenkort dood aan eierstokkanker, bij haar werd niet verder gekeken tor het te laat was. Om je gerust te stellen: het komt op jonge leeftijd haast nooit voor!
@marieke, pff heftig zeg van die vriendin Ja ik ben absoluut enorm blij dat ze verder onderzoeken. Ik denk dat ik ook gewoon nog angstiger/ongeruster wordt ,omdat mijn moeder net vorig jaar is overleden aan kanker.
Mijn moeder is van de zomer overleden aan eierstokkanker. Meestal wordt het pas ontdekt als het te laat is en je kan er echt heel lang mee lopen, daarom is het vaak ook fataal. Mijn moeder schijnt het dus al 5-10 jaar te hebben gehad. Het is bij haar ontdekt omdat ze last kreeg van Ascitis, dat is een buik gevuld met vocht. ze dachten de hele tijd aan maagklachten, die had ze ook door het vocht maar bij een onderzoek bij de gyn bleek ze dus eierstokkanker te hebben, ontdekt met een echo. Overigens was bij haar die tumormarker helemaal niet zo hoog, als alleen daarop geprikt was hadden ze het waarschijnlijk eerst neit eens ontdekt. Ik heb wel begrepen dat bij heel veel onderzoeken erop geprikt wordt.
@napoleon, wat heftig zeg Ik heb idd al meer gelezen dat in veel gevallen de tumormarker relatief laag is en er toch kanker was. In septemer 2011, heb ik een onderzoek gehad, omdat ze aanvankelijk dachten aan eilijder ontsteking. Na echoscopisch en laperoscopisch onderzoek bleek dit niet het geval en bleek het een blinderdarmontsteking. Toen zag alles er normaal uit. Alleen nu dus die cyste. Ik heb ook al veel gelezen dat er veel vaker cystes worden gevonden bij vrouwen en dat er dan doorgaans wordt gezegd dat dit heel normaal is. Wat mij nu verontrust is dat daar tegen mij niks over gezegd is en ze vond dat er verder onderzoek moest komen. Ik denk dan gelijk zou het er zo abnormaal uit gezien hebben dat het haar verontruste.....
denk ook dat je er optijd bij bent. Wat napoleon verteld is dus ook bij me moeder geconstateerd. Dikke buik en vocht ed. Zal ws een goedaardige cyste zijn. Ik duim voor je! napoleon> hebben ze het bij haar nog kunnen bestrijden?
Ik ben ook geprikt op eierstokkanker, had ook een cyste. Check anders mijn topic eens over 25 weken zwangerschap en "tumor" ontdekt.