Beste collega-zwangeren en ervaringsdeskundigen, Ik kom er even niet meer uit! Wat kun je nu het beste aanschaffen qua wikkeldekens etc? Neem je voor de maxi-cosi een dekentje of een speciaal wikkeldekentje of een van de lodgerachtige dingen? Het ene is goedkoper, het andere kan je in de mc gebruiken want heeft gaten op de juiste plekken, maar kan het niet gewoon met een dekentje dan? Heb je straks voor de winter echt een voetenzak nodig of mag dat ook een dekentje zijn of een ander soort iets? In de wandelwagen dacht ik gewoon een dekentje en lakentje te gebruiken, of kan ik daar beter iets anders gebruiken? Help, ik zie door de bomen het bos niet meer, wie helpt mij uit de brand?
ik heb nu een zomerkindje.. maar krijg dus straks een herfst/winterkindje. Dus dan zal alles anders zijn . Bij de vorige hebben we -ook in de winter in de maxicosi- alleen met dekentjes en vestjes gewerkt en dat ging prima. Maarja een kindje van 3 / 4 maanden of een pasgeboren baby is toch net anders. Vandaar dat wij nu waarschijnlijk kiezen voor wikkeldoeken. Ik wilde eerste de Snoozebaby -maar zag nu dat de lodger shelters op marktplaats voor 25 euro staan, dus dat zie ik ook wel zitten. Maar beiden zijn wel dingen, die voor meer dan alleen in de maxicosi te gebruiken zijn. Vandaar dat ik daar liever voor kies, dan voor een maxicosi voetenzak. Jouw kindje wordt trouwens wel een zomerkindje geloof ik? Nouja, zoals ik dan al zei: Wij konden het prima af met dekentjes en zachte vestjes toen ze heel klein was. Hoewel ik dan nog de snoozebaby ook wel leuk en mooi vind en misschien is dat voor de zomer ook wel gewoon praktisch.
Wij hadden in de maxicosi een voetenzak van maxicosi omdat ik het wel erg leuk vind als hij bij de print paste. Nu is het ook wel handig als de kleine wat groter is en het winter is hij/zij de dekentjes er niet af kan trappen. Handige van zo'n vioetenzak is dat hij goed om d ebaby heen sluit. Een jasje is dan vaak niet nodig en dat is ook wel handig bij een kleine baby. Voor in de bugaboo hadden we een lodger wrapper. Lekker inwikkelen en super warm.
Voor Zoë gebruik ik nu een maxi cosi voetenzak (met prachtig tijgerprintje), die zit standaard in de mc. Voor de kinderwagen heb ik ook een deken en een laken (en een kruik natuurlijk). Ook gebruik ik weleens een wikkeldeken (van Snoozebaby, echt een aanrader dat merk!!!), heel handig. Maar voor jou is het weer anders denk ik, want jouw kindje komt in de zomer natuurlijk.
Hoi hoi , Wij hebben een Wallaboo besteld.Echt een mooi ding. We wilde iets hebben dat je op verschillende manieren kan gebruiken. Dit is een wikkeldenken voor zomer/winter en die kan je in maxicosi, wandelwagel en open in de box leggen. Wallaboo deze hebben wij alleen andere kleur. Ben benieuwd hoe het gaat werken...veel plezier met uitzoeken
Voor in de MC is een dekentje voldoende, formaat wiegdeken is prima! In de winter hebben we dat ook gebruikt, desnoods 2. Ik vond die gaten van de lodger juist niet handig. Nu gaan we ook weer gewoon voor dekentjes, moet alleen nog even een wat dunner exemplaar zoeken omdat deze beeb in de zomer komt.
Dames, Super bedankt voor jullie reacties. Ik heb voor het gemak maar de Wallaboo besteld (die was nog in de aanbieding ook!) omdat die op de meeste manieren gebuikt kan worden. Dekentjes moet ik sowieso toch hebben en ik begreep dat iemand mij ook nog een wikkeldeken van Snoozebaby (inderdaad heel mooi) cadeau gaat geven. Dank!
Dames, Super bedankt voor jullie reacties. Ik heb voor het gemak maar de Wallaboo besteld (die was nog in de aanbieding ook!) omdat die op de meeste manieren gebuikt kan worden. Dekentjes moet ik sowieso toch hebben en ik begreep dat iemand mij ook nog een wikkeldeken van Snoozebaby (inderdaad heel mooi) cadeau gaat geven. Dank!
Ik had een dekentje + vestje voor in de mc, een lodgerachtige omslagdoek voor de eerste dagen, amper gebruikt want een badcape was warm genoeg in juni. Heb wel een voetenzak voor in de buggy en voor de reiswieg had ik een wieglakentje + dekentje en als het kouder was dat windscherm er overheen.
Wij hebben de snoozebaby gekocht en nog een omslagdoek van de Hema. Ook hierin zitten gaten voor in de maxicosi.
Wij hebben in de maxicosi de voetenzak van maxicosi. Je kan je kindje hiermee goed inpakken en dan hoeft het geen jasje aan, ideaal vind ik. Ik gebruik de maxicosi alleen maar voor in de auto of een kleine boodschap (met de auto), maar dan loop je toch een stukje buiten en in mijn auto is het ook nooit echt warm (zit er zelf over het algemeen ook in met jas en Eva ook). Voor in de kinderwagenbak heb ik de Lodger wrapper, vind het voor mezelf echt wel een must, omdat ik ook regelmatig buiten voed en dan kan je je kindje gewoon met doek en al eruit halen. Lakentje en dekentje is dan dus niet handig, maar is dus heel persoonlijk. Voor de wandelwageninzet straks heb ik een universele voetenzak van de Prénatal.
Ik heb vandaag ook de omslagdoek van de hema gekocht, voor in de MC. Lijkt me veel prettiger in de zomer, die is tenminste niet zo dik! Ik vind alles van lodger veels te warm voor in de zomer!
Voor in de zomer is de Lodger inderdaad wel te warm, maar je kan bv. de wrapper net zolang gebruiken als dat je de kinderwagenbak gebruikt en dan heb je dus altijd wel een paar maanden dat je 'm kan gebruiken. Wij hadden 'm gekregen toen Eva geboren was en ik heb 'm toen tot ergens in mei vaak gebruikt en daarna nog als het wat kouder was (zomer betekent natuurlijk niet automatisch dat het erg warm is ). Nu gebruik ik 'm ook weer voor de komende maanden.
Hier hebben we voor in de maxi cosi een fleece dekentje gekocht bij de IKEA dat vouwen we zodat de lengte 75% van het geheel is dat leggen we in de breedte in de cosi. Vervolgens leg je de kleine er in en legt hem dan vast met de teugeltjes. Vervolgens kun je de flappen van het dekentje die er nog over zijn over het lijfje/beentjes vouwen en dat ligt prima. Als het heel koud is dan hebben we daar een vestje onder aan voor alleen de auto is dit meer dan voldoende (mocht het te warm zijn dan vouwen we het geheel weer open). Hier dus geen voetzakken en wikkel dekens (die hebben we wel maar gebruiken we dus op een andere manier). Xx