Ik kolf twee keer op een dag beide kanten helemaal leeg. Nu ging dit vanmorgen goed maar vanavond deed het toch pijn rechts!! Rechts geeft ook een stuk minder dan links (nu bijv. links 230, rechts 150). Ik heb echt steken onderin mijn borst. Echt NIET fijn
Eh ik weet alleen hoe ik dat bij de kleine kan herkennen. Hoe ziet dat er bij mij uit dan? Het is volgens mij geen borstontsteking oid want ik heb geen rode plekken, geen harde schijven, geen harde stukken, enz.
Kan alleen in de borst voorkomen. Deze pijn wordt vaak als 'schietend' of 'branderig' beschreven, en is vaak na de voeding het ergst. Ook 's nachts schijnt de pijn erger te zijn. De borst ziet er ondanks de pijn normaal uit en voelt normaal aan. Dit is geen mastitis (borstontsteking), anders zou er een pijnlijke harde plek in de borst voelbaar moeten zijn, en er is geen reden om dit met antibiotica te behandelen. Integendeel, antibiotica kan het probleem verergeren.Let opAls de moeder klachten heeft, hoeft de baby geen spruw in het mondje te hebben. Nou toen wij spruw hadden, had ik ook geen uiterlijke kenmerken. Dus geen witte plekjes op de tepel ofzo. Maar vreselijke steken diep in mijn borst (aan een ka t ook maar) soms ook nog na de voeding Alsmamakan je last hebben van: Opeens pijnlijke tepels, terwijl je al weken- of maandenlang probleemloos voedt. Een branderige pijn aan de tepels tijdens en na het voeden. Pijnlijke steken in je borst, alsof er kleine mesjes of naalden in je borst snijden. Jeukende tepels. Rode tepels. Soms zelfs met witte vlekjes of schilfertjes op. Tepelkloofjes. Regelmatig terugkerende verstopte melkkanaaltjes
is het soort spierpijn? dat heb ik wel eens als ik wat te enthousiast gekolfd heb. dat gaat gelukkig vanzelf ook weer over.
Nee geen spierpijn; echt stekende pijn. En wat doe ik aan evt. spruw? Moet je daarvoor langs de ha? Ik hoop dat het morgen gewoon spontaan weer weg is..
Hier kreeg ik dactarin die ik bij elke voeding dun op mn tepels deed,maar dat geven ze niet altijd als je kleintje jonger dan 6 maanden is.dan schrijven huisartsen liever iets anders voor.veel hier hebben ook baat bij genitiaan violet,daarmee behandel je je tepels.dit kun je dacht via eurolac (verbeter me maar als ik het verkeerd zeg) bestellen. En verder je bh's wassen met een scheutje azijn ipv wasverzachter en alle kolfspullen flesjes en evt spenen uitkoken.spruw is niet iets dat zomaar morgen weer over is.
Nee dat spruw niet in een dag over is snap ik. Ik bedoelde mijn pijn in de hoop dat het wat anders is...
Ik had het vorige week ook. Steken in de borst. Aantal dagen. Dacht eerst dat het borstontsteking zou zijn maar het zat heel diep en ik voelde geen harde plekken en zag geen roodheid. Na een paar dagen zat er ineens bult naast mijn tepel. Bleek er een kliertje van Montgomery te zijn ontstoken. Heel voorzichtig pus er uit gedrukt en na een dag trok het weer weg.