Babydeken fluweelzacht houden

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wieweet, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Wij hebben 2 ledikantdekens, 1 van Prenatal en 1 van Jollein.
    Ze zijn superzacht, hoog aaibaarheidsgehalte..
    Maar.. nu is de Prenataldeken in de wasmachine geweest. Braaf volgens etiket gewassen op 30 graden (mocht op 40). En aan de waslijn laten drogen. Weg fluweelzacht dekentje :(
    Nu is het stug, beetje pillerig, en de aaibaarheidsfactor is flink gedaald. Oooh wat balen!!
    Hoe doen jullie dit en hoe krijg ik dat knuffelzachte laagje weer terug?

2. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb de babydeken van prenatal gewoon in de droger gedaan... daar gaat ie al 6 jaar in en is nogsteeds hartstikke mooi, lekker zacht en niet pillerig oid!!

3. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

ben ook wel benieuwd of daar een tip voor is... hier ook al de dekentjes gewassen, en allemaal niet meer zo aaibaar en mooi als ze nieuw waren... maar moeten ze toch wassen he?:S

4. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

oehh droger? op kastdroog? ondanks dat er op staat dat ie daar niet in mag, word ie daar dus toch mooier van! Ook maar is proberen dan! thnx

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    heb niet gezegd dat ie mooier werd maar wel mooi blijft!!
    ik doe m gewoon in de witte was en met de rest van de handdoeken in de droger.. nix geen speciale stand!

stel dat je wel een stand op de droger hebt zitten zoals wij: voorzichtig drogen dan zou ik m daar op zetten...

maargoed de mijne is natuurlijk al wel 6 jaar oud en dan ben je er wat minder voorzichtig mee....

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Na het drogen aan de waslijn even met een borstel eroverheen en hij is weer als nieuw!

7. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hier ook eventjes in de droger. Blijft ook mooi en zacht.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    tis gewoon katoen kan in de droger.
    Verder heb ik het advies gekregen om ze te wassen in een kussenhoes.
    ze hebben het meest te leiden van temperatuur verschillen. (met water) en het centrifugeren. dus in een kussenhoes op 30% is het beste.

9. pijman

pijman Niet meer actief

Ik heb ze van de week voor het eerst gewassen. Op 30 graden kort programma (centrifugeren op 800) en daarna kastdroog in de droger. Het is nog steeds lekker zacht maar niet meer zo superaaibaar, maar wel gewoon okay als lekker zacht babydeken. Het wordt denk ik hard als je het aan de waslijn droogt en inderdaad de temperatuur verschillen zijn ook niet goed, maar je hebt het op 30 graden gewassen lees ik, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Probeer het nog eens te wassen en dan in de droger te doen. Je bent nu toch ook niet tevreden. Die van mij zijn overigens ook van de Prenatal, ik lees weleens over de mindere kwaliteit van Jolein maar zelf heb ik er geen ervaring mee.

Roosa89 vindt dit leuk.
  10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Voor de eerste keer wassen eerst helemaal laten volzuigen met koud water. Hierdoor gaan de vezels open staan. Dan nat het wasmachine in en gewoon op 40c wassen. Doordat de vezels open staan kan het papje waar een deken in de fabriek mee wordt behandeld eruit gewassen worden. Daarna even in de droger wat er voor zorgt dat de vezels weer lekker fluffy worden en zacht.

11. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik heb een deken van Teddy-ten Cate. Op het wasvoorschrift staat dat ik deze met een 30 graden wolwas programma mag wassen en dat deze vervolgens wel in de droger mag maar dat centrifugeren ipv droger wordt aangeraden.
    Deken hangt nu op wasrekje te drogen, ben benieuwd hoe deze straks aanvoelt.

Deel Deze Pagina