Welk voedingskussen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lies2012, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb al even gezocht hier in het forum, maar echt recente voedingskussen topics zijn er niet.
    Ik slaap (nu al) graag met een kussen tussen mijn benen en om tegen aan te liggen, vannacht schijnbaar 'ruzie' gehad met VL omdat ik zijn kussen niet terug wilde geven. (maar ik weet nergens meer iets van).

Ik ben van plan (zover het te plannen valt) om het kussen te gebruiken om mee te slapen, mee te voeden en de baby straks eventueel in te leggen (dus een soort poefje maken) enzo.. Dat heb ik allemaal al gelezen hier, lijkt me best handig.

Dus nu mijn vraag aan de dames met een voedingskussen, welke?! De keuze is reuze, de prijzen verschillen ontzettend..

(Heb al wel gelezen met balletjes vulling, zodat hij goed te vormen is..)

Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven, alvast bedankt! :)

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
  3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik heb de Form Fix XL. Hier zitten indd bolletjes in.. ik slaap er al tijden mee en bevalt me erg goed! Daarbij vind ik het ideaal dattie zo lekker groot is (duh xl ;)).. ben zelf ook lang (184cm) en hij kan nu langs mijn buik en benen!

Qua voeden weet ik dat mijn schoonzussen deze ook gebruikten en ik vind t toen wel handig als ik x fles mocht geven ;) maar geen idee hoe het is als je m dagelijks meerdere malen gebruikt bij je eigen.. maar denk wel dat hij me prima gaat voldoen!

4. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb er ook een met balletjes en een grote. Die leg ik tegen mijn buik aan en mijn bovenste been leg ik er op. Ligt heerlijk, slaap zo al een aantal weken.

5. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik ben zoooo blij met mijn Doomoo :D
    Slaap nu weer met het kussen dat ik bij mijn vorige zwangerschap heb aangeschaft.
    Toen intensief gebruikt voor mezelf (slapen), bij het borstvoeding geven en om onze dochter op te leggen.
    Nu voor de baby een nieuwe gekocht (vond ik wel zo hygienisch) en is de oude dus weer mijn slaapmaatje :p
    Voordeel vind ik dat hij goed te vormen is en lekker koel blijft.
    Succes met kiezen!

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb een sonkussen (Welkom/SON kussen) betaalbaar, leuke hoezen en hij is echt fantastisch en ligt heerlijk :) Snel geleverd ook!

7. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Denk dat die erg groot is voor mij, met mijn 168 cm haha.

@Mayfair: kun je 'm alleen als hoefijzer gebruiken of kan die ook wel redelijk recht?

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb een bambino waar ik nu mee slaap. Van de kruidvat...heerlijk en niet duur:D

9. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb een Hema voedingskussen, niet duur en het is nog bijna net zo goed als toen ik het nieuw kocht. Gebruik het nog dagelijks tijdens het geven van een ochtendfles en het is al 25 maanden in gebruik.

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb de form fix, ideaal.
    Lekker om mee te slapen, ideaal om te voeden, je kunt er een stevige 'poef' van maken, je kindje het laten gebruiken als t gaat leren zitten, om je kindje heen draperen voor een geborgen gevoel.
    Idd goed te vormen en erg stevig

11. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hij kan ook gewoon recht.
    Hij ligt snachts in de lengte, tussen mijn benen en onder mijn buik zeg maar.
    als je hem in een hoefijzer legt voor de baby blijft hij goed in vorm liggen, ook zonder hoes er overheen.

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb er 1 van de kruidvat. Vind hem heerlijk om mee te slapen. Al had hij iets groter mogen zijn ;)
    Maar voor de prijs vind ik het prima zo. En straks voor de voedingen en lekker voor ons kleinrje in te zitten. Je hebt dan denk ik niet zo'n hele grote nodig.

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb juist gehoord dat die balletjes kussens snel uit model/lelijk worden.
    Heb zelf laatst in aanbieding bij Trekpleister een kussen gekocht incl 2 hoezen. Stukken goedkoper dan Hema.

14. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik had eerst een voedingskussen gekocht van de Hema, maar vond de kussen niet stevig genoeg om mee te voeden. Later heb ik en Form fix gekocht. Lekker stevig en mijn zoon bleef goed liggen.

De Hema kussen is heerlijk om mee te slapen.

15. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mocht je nog op zoek zijn: de Kruidvat heeft ze weer in de aanbieding.

16. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Hier ook een fan van het kussen van Bambino (Kruidvat). Deze week zijn ze daar weer verkrijgbaar en heb een tweede gekocht. Kussen wordt dagelijks gebruikt. Ik heb er eerst maanden mee geslapen. Kleine meid wilde in het begin niet op het boxkleed liggen maar wel op het voedingskussen. Je hebt voor dit kussen geen speciale hoes nodig om hem dubbel te vouwen als hoefijzer, het blijft zelf prima liggen.
    Nu nog steeds in gebruik bij het geven van flesjes en als ze even op de bank zit om haar in te bouwen zodat als ze zich opzij of voorover laat vallen ze lekker zacht landt.

En eigenlijk heb ik nog een derde nodig, onze kat is er ook helemaal aan verslaafd :D

Deel Deze Pagina