Wat hebben jullie voor een tweede allemaal extra gekocht? De oudste is dalijk 22 maanden als de tweede komt. Ik zat bv te denken aan: - bedje? - wat de doen met de wagen - nieuwe kamer - kinderstoel Miss nog meer dingen?
J. is wat ouder, als de baby komt is ze al bijna 3 (34 maanden om precies te zijn). In principe gaat de baby in de wagen of J. in de wagen en de baby in de draagdoek, maar ik heb wel een goedkope duobuggy voor erbij gekocht (de enkele buggy was toch aan vervanging toe). J. is toen ze een maand of 27 was, overgegaan naar een groot bed, haar ledikantje gaat dus naar de baby. Was ze jonger geweest, dan had ze misschien een peuterbed gekregen of een ledikantje waar de zijkant uitkan. J. heeft een hele nieuwe kamer gekregen en de meubeltjes van de babykamer zijn naar de kamer voor de tweede. Kinderstoel ga ik ook niet extra kopen, in ieder geval voorlopig niet. Tegen de tijd dat de baby daar in gaat, kan J. wel op een gewone stoel zitten. Of misschien dat ik dan voor J. toch alsnog een triptrap koop, dat ga ik tegen die tijd bekijken. Ook wbt kleding heeft de tweede het bij ons 'slecht'...het is zoals het er nu naar uitziet weer een meisje. De kleding kan dus ook door. Natuurlijk koop ik wel wat nieuw (en dan ook wat duurdere dingen), maar ik ga echt niet alles nieuw kopen...bespaar dan liever nu wat, zodat ze als ze ouder is meer nieuw kan krijgen. Wat er wel nieuw komt, is een babyfoon. De oude heeft zijn beste tijd gehad en ik wil er nu ook graag één met camera. Maar goed, J. is dus een stukje ouder dan jullie oudste...dat scheelt wel.
Bij mij zit er 27 maanden tussen en ik heb rond de 2e verjaardag van mijn oudste haar overgedaan in een peuterbedje en de kinderwagen weggezet en even een buggy gebruikt. Toen mijn jongste er eenmaal was, ging d eoudste op zo;n meerijdplankje.
Mijn zoontje is 18 maanden als de 2de komt ik heb een dubbele kinderwagen gekocht en me zoontje krijgt een ander bedje en kledingkast de commode gebruik ik voor allebei kinderstoel zie ik wel als de kleinste er pas in kan zitten ga dan pas voor een andere kijken voor de rest kan ik een hoop gebruiken van me zoontje alleen kleertjes niet want we krijgen nu een meisje
Mijn dochter is straks ruim 2,5 als de baby geboren wordt. Kamer: Julia heeft nu net een nieuwe kamer met eenpersoonsbed. Ze heeft ook nieuwe kledingkasten gekregen. Commode en ledikant kunnen naar de nieuwe baby. De oude kledingkast van mijn dochter was helemaal af en kapot, dus de baby krijgt nog een klein smaller kledingkastje erbij (die kamer is niet zo groot). Kleertjes: wij weten niet wat het wordt, en willen dat ook niet weten. Bij Julia wisten we dat ook niet, dus veel kleertjes in maat 50/56 heb ik toch al unisex. Mocht het een jongen zijn, dan zullen we daar nog meer in moeten investeren, maar dat zien we tegen die tijd. Overig: Ik heb net een meerijdplankje aangeschaft voor mijn Mutsy Slider, en hopelijk went ze daar bij mijn oppaskinderen alvast wat aan voor die tijd. Het gaat nu redelijk. Ik wil verder geen duowagen oid aanschaffen, omdat ik mijn draagdoek ook veel gebruik. Ik wil nog wel op zoek naar een tweedehands Manduca (ergonomische draagzak), omdat die net even iets handiger om te doen zijn als we snel snel weg moeten, of bij de auto ofzo. Ook wil ik heel graag een fietskar, maar daar ben ik nog niet over uit.
Hier schelen ze straks 22 maanden. Er komt een nieuw bedje omdat ik onze dochter nog te klein vind voor een gewoon bed, verder wil ik ook een extra commode/ladenkast, dezelfde die ik nu voor mijn dochtertje als commode/kledingkast gebruik. Ik heb geen kastruimte meer over. Andere wagen koop ik vooralsnog niet, wil de baby gaan dragen en/of dochter op een meerijdplankje. Kinderstoel komt later wel, dat duurt toch nog even voor ze daarin kunnen. En kleertjes waarschijnlijk niet nodig maar even afwachten tot de 20 weken echo
daniel was 18maanden toen lydia kwam. bedje: daniel nog in zn eigen ledikant, lydia in de fam.wieg. Als ze daar uitgegroeid is wil ik peuterbedje voor daniel en dan ledikant naar lydia wagen: geen nieuwe. Heb er een draagdoek bijgekocht maar daniel kan al flinke stukken lopen dus daniel in buggy en lydia un doek is nog niet voorgekomen. Als daniel in de buggy zit is wim erbij. slaapkamer: lydia's kamer geverfd etc, geen meubels door inbouwkasten en weinig plek kinderstoel: komt wel als lydia kan zitten
Hier 25 maanden verschil. Oudste krijgt andere kamer, met groot bed en nieuwe kledingkast. Babykamermeubilair is voor jongste en commode gebruik ik nog voor beide. Jongste ligt nu nog in de wieg omdat kamer voor oudste nog niet klaar is -> ligt nog in ledikantje dus Onze oudste loopt prima lange stukken mee, dus heb geen extra buggy oid aangeschaft. Kinderstoel: niet extra aangeschaft omdat de jongste nog lang niet aan kinderstoel toe is... en de oudste kan op zich ook op gewone stoel. Zoals hierboven gezegd: qua kleding heeft de jongste het slecht we hebben nl twee meiden..... dus de jongste loopt "tweedehands".
Hier 20 maanden verschil. Wij hebben een extra ledikantje gekocht, omdat de oudste er nog overheerlijk in slaapt + dat hij natuurlijk eerder uit zijn kamertje naar de nieuwe kamer ging en ik 16 maanden echt nog te jong vond om naar een peuterbed te verhuizen. Wij hebben geen extra kinderstoel gekocht, maar zo'n hoge stoel van IKEA. Draagdoek (maar pas sinds de jongste zeven weken was) maar echt ideaal. Hier niet zozeer voor het wandelen, maar vooral ook op de momenten dat je alleen thuis bent en de kleine onrustig is maar je ook nog met de oudste bezig moet. Ik kan niet zo goed tegen huilende baby's . Duowagen hebben wij wel en ik zou hem ook niet willen missen. Wij hebben een hond en gaan dus regelmatig hele einden lopen. Dan is het geen overbodige luxe om een goede duokar te hebben. Fietskar hebben we ook, omdat ik als mijn werkt geen auto tot mijn beschikking heb en ik toch ook wel eens een iets snellere boodschap wil doen. Kleertjes zijn hier veel doorgegaan omdat we twee jongens hebben. (stiekem wel een paar dingetjes nieuw gekocht) Extra aankleedkussen. Ook pas in de kraamweek. Dat van naar boven gaan om te verschonen was toch niet zo praktisch als ik had bedacht.
Hier 23 maanden verschil. We hebben voornamelijk nieuwe dingen voor de oudste gekocht, zodat we konden doorschuiven. Oudste is verhuisd naar een groot bed (en een grotere kamer) toen jongste nog bij ons op de kamer in de wieg lag. Na die verhuizing kon jongste naar het ledikant. Commode hebben we op de overloop gezet ipv in een kamertje, dus we hebben geen tweede hoeven kopen. Oudste kon behoorlijk goed lopen, dus geen duowagen aangeschaft. Eigenlijk wel beetje spijt van gehad, al hebben we het allemaal wel opgelost. Voor oudste hebben we een nieuwe stoel gekocht (hadden al een Fresco Bloom, daar ging de baby in, voor oudste hebben we een Tripp Trapp gekocht). Verder natuurlijk wel wat kleertjes (vooral na geboorte, toen bleek dat we wel wat jurkjes konden gebruiken )
Tot nu toe hebben we nog niet veel nieuwe dingen aangeschaft. Alleen voor onze dochter een nieuw bed en kledingkast. Het ledikant en kledingkast schuiven we door. De baby zal eerst in de wieg slapen. De commode ga ik voor beide gebruiken. Wel wil ik nog een meerijd plankje kopen, waarschijnlijk een kid-sit. Qua kleding zal hier ook veel doorgeschoven worden, we krijgen weer een meid. Natuurlijk wel een aantal nieuwe dingen erbij
Hij is de oudste 23mnd als het goed is. Hij gaat naar een nieuwe kamer met zijn eigen ledikantje, nieuwe kast en gaan wel alvast een neiuw bed kopen. Als de baby dan bijna uit de wieg is gaat de oudste in zijn nieuwe bed. Verder een meerijplankje en een draagzak gekocht. Een tweede tripp trapp willen we kopen als de tweede erin kan. Als het een meisje word hebben we nog wel kleertjes nodig. Of vragen veel meiden spullen.