Hai Creatievelingen, Ik heb een oude kast die ik graag zou willen opknappen voor de babykamer. Wij hebben een lichte vloer in de kamer. Hebben jullie ideeën voor een leuke kleur (neutraal)? En welke verf raden jullie mij aan? In eerste instantie wil ik de kast grijs maken... Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
Wow, alle kleuren liggen dicht bij elkaar. Helemaal niet aan gedacht! Erg mooi. @Sillies, waar koop je die kleur?
Laatst een oude kist met duck egg blue geschilderd en het is echt een mooie kleur geworden. Je kunt op de Annie Sloan website kijken voor verkoopadressen https://anniesloaneurope.com/verkoopadressen Je hoeft niet eens te gronden of te schuren wanneer je deze verf gebruikt!
Bij Karwei hebben ze de Noir & Blanc verf. Een beetje kalkverf-achtige/fluwelige verf. In verschillende zand- en grijstinten. Ik heb het wiegje van mijn zoon ermee geschilderd en het is echt mooi geworden.
Is het glas of kunststof? Mooie kast hoor. Maar ik twijfel of hij heel blijft zodra je kindje een open bedje krijgt.
Er bestaat een folie die je op glas kunt plakken waardoor het vergelijkbaar met veiligheidsglas wordt. Dit wordt veel op kinderdagverblijven gebruikt. Als het glas al kapot gaat zal het niet in splinters of scherven uit elkaar vallen. Misschien is dat nog een idee voor ts.
Dat klinkt zeker als een goed idee. Eigenlijk ook voor bij mij thuis in de woonkamer. Wij hebben veel van die Hemnes kasten met dun glas. Zl wil er nog wel eens mee of tegen gaan slaan. Hebben ze die folie ook in kleurtjes? Of bedoel je de standaard raamfolie? Dat zou ook nog wel eens kunnen helpen. En daar hebben ze bijv ook van dat glas in lood achtige bedrukking van.
Bedankt voor de leuke tips allemaal. @Novastar en @Rietje Ik heb hier wat over die folie gevonden: Veiligheidsfolie kopen? | Raamfolie Online Voor over een half jaar is dat zeker een goede oplossing!
https://www.shabbytreats.com/annie-sloan-chalk-paint-duck-egg-blue.html hier kan je hem bestellen, je kan inderdaad ook bijeeen verkooppunt kijken.