Zijn hier ook handige (aanstaande) moeders aanwezig? Ik ben nog niet zwanger maar mijn hoofd zit al bij de toekomstige babykamer. De enige kamer die overblijft en degene waar ook de wasmachine staat met daarboven de boiler. Het plan is om daar in ieder geval een kastombouw om te maken maar vroeg me af of jullie nog tips hadden kwa geluid/evt. vochtigheid? Wat vinden jullie uberhaupt van het idee dat een baby de slaapkamer deelt met een wasmachine?
Mij lijkt het niet echt handig, omdat je dan nooit de was kan doen als je kindje daar ligt te slapen. Je zal toch wel eens 's nachts de wasmachine aanzetten, of als de kleine 's middags slaapt de was even willen kunnen doen. Ja als er echt geen andere optie is dan is het niet anders natuurlijk. Heb verder geen tips o.i.d. voor je. Zou in ieder geval zorgen dat je het goed af kan sluiten, dat tegen de tijd dat de kleine uit bed klimt hij/zij er niet bij kan komen.
Lijkt mij ook niet praktisch.. Veel vocht, lawaai, geur... Tja.. Kan het kindje eerst bij jullie op de kamer?
Ik zou dan denk ik liever kind op dezelfde kamer nemen of van die wasmachine kamer de eigen slaapkamer maken.
Heb je echt geen andere mogelijkheid? Ik zou zoh er niet het niet doen iig. Hier doe ik 9 van de 10 keer de was als dochterlief op bed ligt... Buiten dat, ruikt heel mijn zolder altijd naar de Robijn, erg lekker, maar weet niet of je daar nou altijd in zou willen slapen... Wanneer wil je je wasjes gaan draaien dan?
Ja de wasjes worden dan erg beperkt ja. De eerste maanden zou die bij ons op de kamee kunnen. Wasmachine verplaatsen is ook erg onpraktisch. We hebben een vierkamerflat met kleine badkamer en net een nieuwe keuken. Zelf hoop ik volgend jaar te kunnen verkopen en dan voor een nieuw huis te gaan maar de crisis maakt het me niet erg gemakkelijk.. Bedankt voor de tips/meningen.
Ik zou iets anders verzinnen. Om 2 redenen 1 het lijkt nu net of ke je kind in het washok legt 2 voor een eventuele verkoop. Als ik zou gaan kijken en zien dat de enige plek voor de wasmachine bij iemand op de kamer is dat zou ik echt afknappen dus of andere oplossing verzinnen en anders wachten tot huis verkocht is voordat je voor 2de kindje gaat
ons washok is via een deur te bereiken via onze slaapkamer. (de oude badkamer) wegens ruimte gebrek slaapt de baby bij ons dus die ligt eigenlijk ook naast de wasmachine (net als wij) tja het is niet anders. wassen deed ik al niet snachts omdat ik dan de was vergeet eruit te halen de dag erna. de baby moet er maar aan wennen. en anders slaapt hij eerst nog beneden en eventueel zet ik een campingbedje op kamer van zuslief als hij een dutje moet doen. ik denk dat als je ze er mee laat opgroeien ze er weldoorheen slapen. ze zeggen toch dat kindjes beter slapen met wat lawaa
Ik zou het ook niet doen. Niet praktisch en gezond lijkt me... Kan de aansluiting niet ergens anders gemaakt worden? Je hebt 3 slaapkamers toch? Misschien een grote kamer iets kleiner maken door een muurtje en daar een waskamer van maken?
Ik zou nog eerder tijdelijk de wasmachine op jullie kamer zetten dan omgekeerd. De eerste maanden wil je echt toch wel je huishouden kunnen doen als de baby slaapt en ook denk ik dat het kwa vocht ook niet zo gezond is...
Ik ben de uitzondering, maar ik zie er geen probleem in. Als er geen andere oplossing is, moet je er gewoon het beste van maken. Ik zou er in ieder geval een goede ombouw om maken met vochtwerende platen en isolatiemateriaal, deur erin en eventueel vanuit het washok een ventilatiekoof maken naar het raam/ buiten. Kamer regelmatig goed luchten en qua vocht valt het mijn inziens reuze mee. Mijn wasmachine produceert echt niet zoveel vocht. Geen idee hoeveel iedereen wast (schijnbaar heel veel ), maar met één kind wasten wij ongeveer één keer per dag. Dit lijkt mij niet geheel onoverkomelijk om te plannen met de slaapjes. Ach en wie weet vind jullie kindje het geluid van de wasmachine juist wel erg slaapverwekkend. Het is ook een kwestie van gewenning. Mijn oudste sliep bijvoorbeeld reuze goed bij het geluid van de afzuigkap en het gekletter van pannen.
Slapen in een kamer met een boiler lijkt me ook niet echt veilig ivm CO-vergiftiging. Of is het echt zo'n hypermoderne boiler? Ik zou er precies toch niet gerust in zijn.
Helemaal met de laatste reactie eens... Tis zoals het is... Idd wel goed afschermen evt met isolatie. Hier doet de kleine ( nu 3 mnd) haar slaapjes nog beneden met het geluid (lawaai) van haar broers. Soms zet ik haar juist in de bijkeuken naast de draaiende wasmachine. Lekker monotoon geluid net als de stofzuiger
Neem aan dat het echt een boiler betreft (dus geen cv of geiser).. Dus heb je geen last val koolmonoxide..( of krijgen jullie ook koolmonoxide van een waterkoker?? ) enne.. Een wasmachine produceert geen vocht hoor.. Er gaat alleen water doorheen.. Maar om een ruimte vochtig te laten worden zou het water moeten verdampen en dat gebeurd in een wasmachine nauwelijks. Tel daarbij op dat een wasmachine idd lekker monotoon qua geluid is.. Dan slaapt die kleine heerlijk, mits je het wel gelijk eraan laat wennen.. Bij mij staat er een koel/vries combi op t kamertje.. Verwacht ik ook geen problemen van.. Alsof papa en mama zo lekker stil zijn 's nachts... Op de ouderslaapkamer zou dan toch ook zielig zijn voor de kleine? En daarbij.. Hou jij je mond de hele dag als je zwanger bent.. En geen tv aan, geen stofzuiger, kinderen stil rond je buik en leg voor t gemak ook je darmen en hart maar stil, want stel je voor dat je kind wat zou horen..en later niet zou kunnen slapen.. ( sorry.. Ik ben uitermate sarcastisch deze zwangerschap) Eindconclusie.. Lekker doen waar jij je goed bij voelt!!! En je eigenlijk niets aantrekken van wat anderen zouden doen of er van vinden!!
Een wasdroger bij de kleine lijkt me een groter probleem (brandgevaar, geuren etc) dan een wasmachine. Maar ik zou dan wel genoeg setjes kleding kopen dat je niet meerdere keren per dag moet wassen. En dus idd goed timen wanneer je de was aanzet. Bij centrifugeren wellicht dat zo timen dat het ook net tijd is om te voeden, zeg maar (wasmachine met eindtijd-instelling?). Maar wat je ook kan doen, is de kleine de eerste maanden bij jullie op de kamer leggen in een wieg oid. Dat is vrij gebruikelijk, en geeft je weer een maand of 4 tot 6 speling met je wasmachine etc. En dan weet je wellicht wel wat je wil en handig vindt.
Dan moet je ook geen advies vragen als je er niks van aan moet trekken, het is niet zo dat ze het als een mededeling brengt, maar als een vraag, dus ja anderen kunnen er anders over denken.
Nee ik zou het zeker niet doen. Veel te vochtig en ook bij een wasmachine heb je brandgevaar. Kunnen je twee kinderen niet bij elkaar op de kamer?
Wellicht is een brandwerende kluis voor de wasmachine een idee? Bij voorkeur wel in de schuur, want je weet maar nooit.... **