Hoi! Ik ben me momenteel aan het verdiepen in dekentjes (dus voor over de lakentjes; die heb ik al) voor in het wiegje en het ledikantje. Ik heb een specifieke smaak. De babydekentjes die ik mooi vind, zijn heel erg prijzig. Kan een mooi plaid ook volstaan? Als dat zou kunnen, zou ik veel meer keuze hebben en wordt het ook een stukkie goedkoper De speciale babydekens die ik gezien heb, zijn van 100% katoen, de plaids echter niet. Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik heb het idee dat een plaid ook prima kan en dat een speciale babydeken niet per se nodig is. Ze zijn beide ongeveer even dik. Wie kan mij adviseren? Alvast bedankt! Xx Majore
volgens mij gaat het erom dat baby dekens 100% van wol of katoen zijn, en plaids zijn dat niet... dat is niet ademend en kan dus erg gevaarlijk zijn... dus ik zou geen gewoon plaid kopen nee
Ik heb een deken van Baby's Only met teddyvoering. Ideaal! Lekker zacht en vooral een groot voordeel dat ie 100% van katoen is. Maar ja, de prijs is 90... Ik had het er voor over in ieder geval.
Superbedankt voor de reacties! Een plaid is dus niet handig. Dan ga ik voor mooie kabeldekentjes van Baby's only! Groetjes, Majore
Gister de dubbele deken van Koeka gekocht/gekregen Heerlijk wezen shoppen met schoonmoeders! Kan niet wachten tot ik m kan gebruiken! Mare heb je eventueel al op MP gekeken als je iets minder uit wilt geven?!
Ik zou wel even nadenken of je er echt veel geld aan wilt uitgeven. Onze zoon heeft maar 5maanden onder een deken met laken geslapen. Daarna ging hij alleen in een slaapzak omdat hij alle hoeken van zn bed zag en het dus te gevaarlijk voor hem werd. Met 2jaar is hij onder een dekbed gegaan. Dekens dus amper gebruikt. Dochter heeft 7maanden onder (diezelfde) dekens gelegen en die kroop er elke keer onder vandaan dus die ging ook in een slaapzak. Nu dacht ik twee weken geleden dat ze rustig was met slapen en heb weer een deken geprobeerd maar zonder succes. Ik denk dat voor haar de volgende stap dus ook dekbedje wordt als ze ouder is en de deken dus niet meer.