Wikkeldekentjes en inbakerdekentjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kahlen, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

Is een wikkeldekentje dienje kan gebruiken in de maxicosi een must-have? Zoals een puckababy of koeka of lodger oid? Is het handig ter vervanging van een jasje? Hoe lang doe je er mee en wanneer gebruik je hem nog meer? Of kan je net zo goed een voetenzak van bijv koeka kopen die ook in de maxicosi past?

Wat raden jullie aan ewelke vinden jullie fijn?

En inbaker dekentjes kan je die het beste voor de geboorte aanschaffen of pas als je ziet of je een onrustige baby hebt? En wat voor inbakerdoek raden jullie aan en waarom?

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inbakerzak heb ik niet gekocht omdat ik pas wil inbakeren als dat nodig blijkt (het kan namelijk ook wel eens moeite kosten als je ermee moet stoppen).

Edit: eerste dagen kun je ook inbakeren met een hydrofiele luier.

De kleine hier heeft een voetenzak van koeka in de maxi-cosi en draagt dan ook nog een muts en dik vest/jasje maar ze is met kerst geboren.

3. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    je hebt dus dit:

Koeka Wikkelcape Malmo Silver | Babypark

Puckababy The Gogo White / Grey | Babypark

Lodger Wrapper Motion Baby Pink | Babypark

Koeka Buggy Slaapzak Wafel / Teddy Oslo Silver / Soft Grey | Babypark

WAt is jullie ervaring? En is het uberhaupt wel handig als je eind maart een kindje verwacht ivm warmte?
    Het lijkt mij handig om die kleine man vanuit het ziekenhuis ipv een lastig jasje, een warm dekentje te wikkelen en dat dat in de maxicosi past en zo. Maar ik heb ook een berenpakje.... DAt is ook heel warm haha.

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik heb inderdaad een berenpakje. Dat is ideaal. Ook voor in de wandelwagen. Als het echt koud is nog een voetenzak eroverheen.

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    ik heb niet de buggy slaapzak maar die kleinere.

The gogo lijkt mij ideaal voor maxi-cosi ipv jas, kan niet inschatten of een voetenzak dan ook nodig is maar anders zou je er onderweg naar huis ook even een dekentje overheen kunnen leggen?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De oudste is van augustus. Bij hem hadden we niks in de MC. In de winter deden we hem een dun jasje aan, en dan een fleecedeken erover. In de auto dan weer dat deken eraf. Werkte prima.

De jongste is van december. Bij hem had ik wel een voetenzak (geleend). Dat was ook genoeg tot maar. Daarna ben ik overgegaan op een jas.

Bij een maart baby zou ik geen voetenzak halen. Voordat je echt vaker naar buiten gaat is het echt lente en is zo'n zak te warm. Dan liever zo'n berenpakje voor als het echt koud is.

Inbakerdeken hoef je ook niet te halen. Dat kan nog wel als het nodig is. Mijn jongste hebben we tijdelijk vastgelegd met hydrofiele luiers. Werkte ook prima. De oudste heeft die behoefte niet gehad. Terwijl ze allebei drukke slaper zijn.
    Als je echt langer wil/moet inbakeren dan kun je altijd nog kijken.

Wikkeldekentjes had ik vooral voor de voedingen in de nacht, lekker warm blijven, of na het douchen. Maar dan heb je wel genoeg aan die simpele wikkeldekens.

7. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Ik heb de snoozebaby wikkeldeken. (eigenlijk een beetje voor binnen en buitenshuis)
    Zelf vraag ik me alleen af of dit wel voldoende gaat zijn voor buiten met een jasje er onder?

Was zelf nog van plan om de puckababy gogo te kopen, vind hem zo leuk uit zien :D maar twijfel of ik niet beter gewoon iets van een dekentje moet kopen? Maar wat voor dekentje? Een wiegdekentje?

Bijgevoegde bestanden:

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hadden bij de 1e een voetenzak en nu bij de 2e een wikkeldeken voor de maxi cosi. Een jolein ofzo, niet super duur. Wel handig maar je haalt hem niet steeds uit de MC om ook op schoot te gebruiken dus je hebt een wikkeldeken of voetenzak in de MC, een wikkeldeken of badcape thuis de eerste dagen/weken op schoot en in de box enzo. In de wagenbak kan je gewoon wiegdekentjes oid gebruiken. En als het heel koud is, zoals afgelopen weken, dan is het lekker om een berenpakje of skipakje en dan in de draagdoek of kinderwagen.

Later heb je vaak ook een voetenzak in de buggy of kinderwagenzitje, die van de MC past daar namelijk niet in. Zo heb je uiteindelijk een hele collectie :) Maar ik heb niet alles van super dure merken hoor!

9. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik heb altijd een voetenzak in de maxi cosi gebruikt (winterkinderen) en voor in huis gewoon een omslagdoek (in de maxi cosi ook een jasje).
    Voor de volgende, die we maart/april verwachten, een wikkeldekentje gekocht. Niet omdat ik deze miste, maar omdat deze bij kruidvat zo goedkoop was (€ 5,-) en ik toch eens wil kijken of dit nou inderdaad zo handig is als sommigen zeggen. Maar zoals gezegd, nooit gemist.

10. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    ik heb de wrapper fleur van wallaboo Wrappers verwachten het kindje eind april. Hebben bij Wallaboo verschillende diktes.
    Had bij de vorige (begin april) de snoozebaby, ook super. Dik genoeg. Het weer is nog zo wisselend en hebben het veel gebruikt.

11. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hier ook 1 van de KV voor in de mc. Heb hem zonder 'handleiding' gekregen en kom er maar niet uit hoe ik die nou moet gebruiken in de mc.
    Heb ook nog een voetenzak voor de mc.

12. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Deze wrappers zien er ook super uit, ook handig dat ze als speeldeken te gebruiken zijn.

13. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik heb een wikkeldeken met voetstukken van de prenatal gekocht voor 10 euro. hij is heeeeerlijk zacht.
    ik denk dat die prima is hoor:) ik heb hem ook gekocht voor in de maxicosi om uit het zh in te wikkelen.

Deel Deze Pagina