Net de ergste bonk die een moeder kan horen. Jason is uit zijn bed gevallen. Zijn matras is al op zijn laagst en nog krijgt Jason het voor elkaar uit zijn ledikant te vallen. Het is een echte jongen en is gek op klimmen. Maar hoe kan ik voorkomen dat dit weer gebeurd. Ik vind hem namelijk nog echt te klein voor een peuterbed. Iemand een tip??
Geen tip voor het eruit klimmen/vallen maar ik weet wel dat mijn moeder vroeger altijd een matras langs het ledikant legde zodat we in ieder geval niet hard tercht kwamen.. Hmm, misschien dat een slaapzak helpt??
Slaapt hij in een slaapzak? Ik ben dat nu ook overdag gaan doen omdat onze kleine man ook een klimmertje lijkt te worden en ik wil niet afwachten tot de dag dat hij uit zijn ledikant klimt
Jeetje Idd een matrasje naast het bedje,bij ons ledikantje kan ik er 2 spijlen uithalen als mn dochter zelf uit bed mocht klimmen.(Voorlopig klimt ze nog niet).
mijn dochtertje heeft het ook gedaan op die leeftijd, was ook zo geschrokken! ook bedje op de laagste stand maar mevrouwtje had haar knuffels op elkaar gestapeld. nu dus lattenbodem en matras op de grond, [ledikantje staat er netjes omheen] en geen knuffels in haar bedje.
Ik ben me rot geschrokken. Helemaal omdat het bedje zo laag staat. Dan verwacht je niet dat kids dat nog kunnen redden. Zijn knuffels lagen al op de grond. Ik weet dat ie heeeel sterk is in zijn armen dus zal zich misschien een deel hebben opgetrokken ofzo. Ik heb echt geen idee. Maar kan inderdaad kijken als ik alles helemaal op de grond leg. Dank jullie wel.
Hoi, Dat is schrikken zeg! Ik klauterde zelf al uit bed toen ik anderhalf was, met slaapzak en al! Mijn moeder heeft toen een soort touwtjes/ elastiek aan de slaapzak vastgemaakt en de slaapzak aan/om het matrasje vastgemaakt. Dat werkte erg goed en ik heb er geen enge dingen aan over gehouden, ik kan me niet herinneren dat ik dat heel erg vond, haha! Succes!
Ja, dat is schrikken maar ze vallen niet uit bed hè? Ze laten zich over het hekwerkje heen vallen dus zo hoog en hard is het allemaal niet. Mijn zoontje deed het ook (ook met slaapzak aan) en het meest vervelende voor hem en voor mij was dat hij niet zelf meer in bed kon komen. (viel dan soms achter zijn deur in slaap.. het arme schaap) Misschien is ie wel zo geschrokken dat hij het weer een tijdje uit zijn hoofd laat? Een slaapzak kan misschien wel even helpen maar als dat niet helpt dan is misschien toch een peuterbed een oplossing. Het vastbinden van een kind aan een bed op welke manier dan ook wordt ten zeerste afgeraden. Dit geeft ongekende gevaren (bijvoorbeeld bij een calamiteit dat je je kind niet snel uit bed kan halen!!)
Dochterlief deed het hier ook, maar dan ook met slaapzak. Moest er regelmatig naartoe om haar weer terug te leggen. Hier was een ander bed toch de uitkomst! Ze gaat er nu nog wel eens uit, maar dan kan ze in ieder geval zelf weer terug. Werkt prima, ze slaapt weer door en is lekker uitgerust! Succes!
Hij is er niet netjes uitgeklommen. Hij is er echt uitgevallen. Hij lag namelijk op zijn rug toen ik in zijn kamer kwam. En hij huilde heel erg hard.