Ik heb al heel veel gedaan om 1 hele grote droom van mijn vriend uit te laten komen op onze bruiloft. Zal het kort proberen uit te leggen, Mijn vriend ( aanstaande man ) is nu 27 jaar en heeft een geweldige opa gehad, die voor hem als een vader was, maar die is helaas 4 jaar geleden overleden aan kanker.( zijn eigen vader heeft hij niet gekent ) Ik hoor echt iedere dag wel een heel mooi verhaal over zijn opa en allemaal verhalen die voor mij iedere dag weer heel nieuw zijn. Kunnen jullie je eigen voostellen wat voor lieve man het was, en hoeveel geweldige dingen heeft gedaan en betekend voor andere mensen, ik heb nu 2,5 jaar een relatie met Bas en echt iedere dag een nieuw verhaal dus geweldige man moet dat geweest zijn! Alleen ik heb helaas niet meer de mogelijkheid gehad om zijn opa te leren kennen Nu komt eigenlijk pas het geen waar ik naar op zoek ben om voor hem te regelen ( sorry klein voor stukje ) Zijn opa heeft 22 jaar geleden ongeveer een hele oude rode (daf, kenteken weet ik ook ) BBA bus gekocht en helemaal om gebouwd met zijn eigen kinderen en kleinkinderen tot een tourbus met complete keuken toilet alles zat er wel op of aan. Met die bus gingen ze ieder jaar wel een paar keer op vakantie ze hebben met die bus heel het land wel zo goed als gezien. Die bus heeft opa op een dag verkocht omdat het te duur werd want zijn eigen kinderen en kleinkinderen werden ook groter en ouder en kregen vriendjes en vriendinnetjes die graag allemaal zelf op vakantie wilden gaan en zo dus niet iedereen meer mee ging met de bus. En toen werdt opa ernstig ziek, kanker, niets meer aan te doen En natuurlijk zo jammer dat die bus was verkocht want anders hadden ze misschien toch nog de allerlaatste reis met opa zijn vrouw en alle kinderen, kleinkinderen kunnen maken. En al veelste snel kwam de dag dat opa vredig zijn ogen sloot en zei: ik hou heel veel van jullie maar ik ga nu maar..... Nu dat Bas en ik gaan trouwen in de zomer van 2008, heeft bas een hele grote droom, wens.... Ja, jullie voelen hem al aankomen denk ik....? Bas zou zo graag in die oude rode (daf ) die helemaal omgebouwd was en natuurlijk het aller belangrijkste, waar zijn opa altijd in gereden heeft en waar ze met de hele familie heel veel leuke en gezellige vakantie's in hebben meegemaakt. Ik heb de afgelopen 3 dagen al zoveel afgebeld om te proberen via het kenteken de bus te kunnen vinden maar niets of niemand kon me helpen. Toen kwam ik via mijn Neef die bij de BBA werkte in Tilburg en nu in Reuzel aan een telefoonnummer, ik heb die man gebeld kreeg ik weer een andere nummer... Ik heb die man maar weer gebeld en die kon me vertellen dat het me 503 euro kost om via de gewone BBA een rode daf van ongeveer hetzelfde jaar te kunnen huren voor 1 uurtje ( want we willen van mij uit naar stadhuis, met de hele familie erin natuurlijk daar paar foto's maken en dan hebben we een gewone trouwauto, maar dat we zeker bij opa stil staan die dag Maar dan hebben we zomaar een rode daf die voor bas natuurlijk niet zo heel veel betekend en dat voor 503 euro voor echt maar 1 uurtje Toen vertelde die man me bel me over 1 uurtje maar even terug misschien kan ik via het kenteken voor je zoeken of de bus nog bestaat en als het me lukt probeer ik voor je te zoeken via via waar de bus nu staat en wie de eigenaar is, dat deed me wel zo goed heb zitten huilen samen met bas, en dat terwijl ik opa niet heb gekend maar zoveel mooie dingen over hem hoor iedere dag wel 1 ervan. Ik belde hem een uurtje later terug en hij zei ik heb gevonden dat de bus nog bestaat maar waar die is weet ik nog niet. Hij beld ons over 2 weken terug om misschien meer te kunnen vertellen. ( Hij waarschuwde ons al wel van te voren, want hij zei de bus is ongeveer van 1960 of eerder, dus kan best zijn dat hij na het kopen van opa niet meer goed gekeurd is in de loop der jaren en de datum van laatste eigenaar verkoop was op 1 Maart 1991 ) Ik hoop dat we goed nieuws krijgen, en dat die eigenaar als het nog zou kunnen voor ons wil rijden waar geen prijskaartje aan zit van 503 euro voor 1 uurtje : Als er iemand is die dit bekend vind klinken of iemand kent met zo'n BBA bus, zouden jullei dat aub met mijn contact willen zoeken via deze site of een pb-tje sturen, dank je alles is welkom Sorry voor het lange verhaal maar het zal mijn vriend zo gelukkig maken als deze droom waar zou mogen worden op onze grote dag, ik moest dit even kwijt, zit er wel mee in mijn maag..... Veel liefs winnie
Wauw.... Wat een geweldig idee. Ik kan je helaas niet helpen, maar ik zal zeker voor je duimen dat het lukt!
Dank je meid Zoals je ziet ik slaap er zelf maar weinig van ging om 4 uur naar bed en was 7.30 al weer beneden Liefs winnie
Wat een geweldig idee idd! Ik hoop met jullie mee dat het gaat lukken, dat zou fantastisch zijn! Het zijn zo'n soort dingen die zo'n dag helemaal fantastisch maken hè?!
wellicht overbodig maar staat je oproep al op marktplaats en speurders, anders echt even doen levert vaak veel reacties op. suc6 en fijne trouwdag
Dank je meiden @dizzy missy het staat niet op marktplaats ik weet niet of mijn vriend dit helemaal daarop bloot wil leggen zeg maar. Dat ik het via deze weg probeer te vinden weet hij ook niet, hij weet wel erg goed dat ik dit echt voor hem wil regelen. Maar ik hou het nog maar even hier op de site wie weet hoor ik nog wel iets Ik hoop het zo Liefs winnie
Winnie, Ik vroeg net aan mijn man of hij een mogelijkheid wist om hier achter te komen. EN DIE IS ER! Bel even met de RDW (www.rdw.nl) en vraag hun een formulier waarin je de huidige eigenaar om contact kunt vragen. Op dat formulier kan je invullen waarom je wilt dat de eigenaar contact met jullie opneemt. Vooral erbij zetten dat de opa van jou 'man' de bus omgebouwd heeft en deze nu niet meer leeft tgv kanker. Maar dat je de bus graag wilt huren/lenen voor trouwauto ivm emotionele waarde. Je betaald dan iets van 6 euro aan de RDW en als de eigenaar instemt, dan neemt hij zelf contact met jullie op. Of jullie krijgen de gegevens teruggestuurd als hij instemt. Stemt hij niet in horen jullie niks meer. (ivm de wet van privacy)
Ow oke gaaf dank je meid We w8 ook even het telefoontje af van die man van de BBA, want misschien dat hij zo kon achter halen van wie de bus nu is. Zo niet dan ga ik dat zeker doen. Ik zal het bas straks meteen laten lezen. Klein beetje hoop, komt in zicht Dank je lieverd Liefs winnie
ik hoop dat het je gaat lukken! Die site van rdw ken ik ook, maar ik wist niet dat je gegevens van de vorige eigenaar kunt krijgen,zou geweldig zijn! je kunt wel op die site het kentekennr. invullen en misschien weet je dan meer over de bus. Mijn vorige auto'tje zag ik er ook net in staan, de vorige auto van mijn vriend en van mijn ouders niet meer. kijk hier eens: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
Wat een speciaal en mooi idee! Ik hoop dat het gaat lukken. Zo ja....nu ben ik wel heel erg nieuwsgierig geworden naar die bus....kan je dan een fotootje plaatsen in je album? Hij klinkt zo leuk...
Succes met je zoek tocht. Vind het een lief idee van je. Mocht je hem niet vinden...laat het me dan even weten. Misschien wil mijn man het kenteken dan wel even natrekken als ik hem lief aankijk.
Ik kan je helaas niet helpen meid. Maar ik vindt het wel een Superplan en wens je heel veel succes met het realiseren hiervan!Zal voor je duimen dat het gaat lukken! Liefs Claudia
ik hoop dat je het voor elkaar kan krijgen.. enne waarom mail je dit verhaal niet naar zo'n programma waar ze dit allemaal kunnen regelen. hart in actie ofzo?
mag officieel niet, even een kenteken natrekken, is niet integer. Er zijn meerdere mensen die dat kunnen, maar doe het via de officiele weg. als je het kenteken hebt gewoon via de site van de rdw doen. bedoel het niet lullig, maar de regels zijn nu eenmaal zo. Je zou eens moeten weten hoevaak het gebeurt, even iets controleren. De suggestie van Gupsie vindt ik eigenlijk wel wat, dat soort programma's kunnen ook veel meer voor elkaar krijgen dan wij hier op het forum. Of mail een locaal radiostation.
Wow mooi en lief idee van je zeg.. Hoop echt dat het je gaat lukken..ik kan je zelf helaas niet helpen..maar heel veel succes..
Janice , soms moet je een uitzondering kunnen maken vind ik En dit vind ik nou echt zo een uitzonderings geval .... Die bus heeft heel veel emotionele waarden voor hem ... En laten we eerlijk zijn , je trouwdag is een dag die je nooit zult vergeten (als het goed is ) . Dus waarom niet een handje helpen die dag nog mooier te maken als dat kan ? Zie hier niet echt kwaad in moet ik bekennen . Ik hoop dat het gaat lukken die bus te traceren ! En ook dat ie nog wel goed gekeurd is en dus kan rijden op jullie trouwdag Heel veel succes met de zoektocht ! Groetjes Joyce