Zwanger of ontpillen? kweetutnietstress!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door prinsessebes, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Hoi Meiden,

Bijna 4 weken geleden ben ik (na 10 jaar pilgebruik) gestopt met de pil en begonnen met het slikken van foliumzuur. 21 mei ben ik ongesteld geworden na het stoppen met de pil. De eerste maand wilde ik eigenlijk nog niet zwanger worden vanwege de concentratie foliumzuur in mijn lichaam. Voor die eerste maand leek 'voor het zingen de kerk uit gaan' wel een goede optie.

In de nacht van 1 juni kon ik ineens niet slapen omdat ik een heel raar gevoel in mijn buik had. Vanaf die dag ben ik misselijk. Op 8 juni heb ik 2 druppeltjes bloed verloren en heb ik meer afscheiding. De misselijkheid komt en gaat heel de dag door, en ik heb een steek in mijn buik. (Voor de kijkers bij de linkerlies.) Ik weet nu niet of ik zwanger ben, of dat mijn lichaam gewoon moet wennen aan het leven zonder pil. Ik ben normaal eigenlijk nooit misselijk. Gisteren was ik het zo zat dat ik een goedkoop testje heb gedaan dat ik nog had liggen van vorig jaar. Dat testje is nu dus twee weken overdatum. Het testje was negatief. Ik was blij met de gedachte dat ik een antwoord had op mijn vraag.

Vanochtend wilde ik toch maar even naar de huisarts om te horen dat het inderdaad 'ontpillen' is; blijkt hij op vakantie te zijn! Vanmiddag werd ik -op mijn werk- zo misselijk, dat ik maar naar huis ben gegaan. Vanmiddag ben ik bij een vervangend arts langsgeweest. Zij kon me geen antwoord geven. Ik moest nog maar een week of 2 a 3 afwachten. Ze zij dat ze wel hoorde van vrouwen die misselijk zijn als ze beginnen met de pil, maar niet van vrouwen die misselijk zijn als ze stoppen met de pil.

Nu weet ik het niet meer. Ik zit in de stress en ik word gek van mijn buik. Stomme misselijkheid komt en gaat wanneer die wil. Weten jullie of dit ook 'ontpillen' kan zijn?

Groetjes,
    de Prinsessebes

2. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    hoi,
    Wat vervelend dat je je zo rot voelt zeg !
    Eerlijk gezegd denk ik dat het door het ontpillen komt.
    Toen ik stopte met de pil voelde ik me de eerste maand ook helemaal niet goed, veel rare kwaaltjes.
    Je lichaam is toch een beetje ontregeld en moet daar aan wennen.

Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent !
    Maar denk wel dat je rekening moet houden met ontpillen.

Misschien kun je over een paar dagen nog eens testen voor meer zekerheid?
    Hou je ons op de hoogte ..?

liefs maris

3. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Dankjewel. Ik ga ook zeker uit van kwaaltjes van het ontpillen. Ik zou het hartstikke leuk vinden om zwanger te zijn, maar dat zou natuurlijk wel héél supersnel zijn. Anders is het hopen dat ik snel ongesteld word, dan weet ik tenminste zeker dat het gewoon het 'ontpillen' is. Dan kunnen we daarna echt gaan klussen. :)

Dankjewel voor je reactie. Ik houd je zeker op de hoogte. Heb besloten om hier regelmatig rond te hangen. Hier kan ik mijn verhalen tenminste kwijt.

Groetjes,
    Sonja

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Moet toch zeggen dat ik het ook wel op zwangerschapskwaaltjes vind lijken!
    Ik was ook gestopt met de pil en was idd zwanger met dezelfde kwaaltjes...;)

Maar goed t kan van alles zijn.

Laat je het weten als je meer weet?

Succes,

Liefs,

Kelly

5. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    in het begin toen ik gestopt was had ik ook veel last. heel erg kramp, duizeligheid, misselijkheid etc.
    nu voor het eerst in 7 maanden heb ik er geen last meer van.
    en ik ben niet zwanger

6. Veke3107

Veke3107 Lid

20 okt 2006
    72
    0
    0
    Mechelen
    Ik denk dat did idd vooral tekenen van het ontpillen zijn.
    Zelf ben ik nu bijna een jaartje gestopt. En nu pas de laatste 3 maanden heb ik een semi regelmatige cyclus.
    Jaren lang pil nemen gooit je hormonenhuishouding helemaal in de war.

Soms voel je ook dingen doordat je er te veel op gefixeert bent.
    Gewoon genieten van elkaar en dan komt het normaal gezien wel vanzelf.

En elke maand is het natuurlijk ff spannend he.

Succes allemaal!

7. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Tja, ik probeer maar niet teveel hoop te vestigen op een zwangerschap. Het zou super zijn als ik zwanger ben, maar als ik gewoon aan het ontpillen ben is er ook geen man overboord. Alleen hoop ik dat het dan na mijn eerste ongesteldheid over is.

Dankjewel voor jullie reacties allemaal!

Groetjes,
    Sonja

8. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik was ook na tien jaar pil gebruik gestopt met de pil.
    Na twee weken werd ik steeds vermoeider en vermoeider en voelde me steeds beroerder ,
    Afin zie mijn banner ......

Oftwel, Goeie testen halen en testen maar ....

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.175
    113
    het kan beide kanten op hoor meid, maar toen ik stopte met de pil had ik de eerste maand ook dat ik misselijk was. Spannend!

10. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hier nog een naar 10 jaar gestopt..
    De eerst twee maanden was helemaal gek..
    Echt alles wees op zwanger... misselijk je kent het wel.. en zo ongi als het maar kan he..
    Nu de 4 de maand zonder pil en het gaat wel redelijk. Maar de klachten blijven.
    Misselijk. buik steekjes..
    Alleen dit keer had ik het vrij snel naar me ei..
    Dus we wachten het af...

11. Debster82

Debster82 Actief lid

29 mei 2007
    170
    0
    0
    Hoi prinsessebes,

Ik ben sinds 26 mei gestopt met de pil en ik heb precies dezelfde klachten als jij. Ik heb ook begin juni een druppel bloed verlies gehad daarna niets meer en pijn onder in de buik links. Voel me ook "raar" en ben erg bleek zegt mijn vriend.
    Ik dacht ook al bij mezelf of dit bij het ontpillen hoorde of eventueel zwangerschap.
    Ik denk dat we alleen kunnen afwachten of de menstruatie komt en anders testen maar het is erg lastig die onzekerheid.

Wat ik me alleen nog afvroeg wat ik ook heb is een hele opgezette onderbuik en als ik net boven het schaambot druk voel ik iets hards mijn vraag is of jij dat ook hebt.

Groetjes
    Debster

12. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Helaas voel ik dat elke keer.. en nog elke keer is de duivel gekomen...
    maar goed elk mens is anders

13. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    linkt mij ook heel bekend. ik had zelfs het gevoel dat ik flauw ging vallen.
    en toch zijn bij mij ook de rode duivels gekomen

14. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ontpillen is echt vreemd hoor. Ik zit nu op dag 32 van mijn cyclus en ga waarschijnlijk toch wel ongesteld worden. Alle tekenen wijzen er nu op.
    Ik kreeg opeens eisprongbloedingen die ik voordat ik de pil ging gebruiken nooit heb gehad en had naar mijn idee een heuse innestelingsbloeding na een dag op 9.
    Uiteindelijk zou dit ook een hormoonbloeding geweest kunnen zijn.
    Je lichaam moet na je pilgebruik zelf de cyclus weer opstarten met behulp van lichaamseigen hormonen. Dit duurt vaak een paar maand, heb ik gelezen.

15. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Hoi Debster,

Ik heb vooral een heel harde onderbuik. Zo'n pijnlijk drukgevoel als je heeeeeeeeeeeeeeeel nodig moet plassen, maar dan net naast waar dat normaal zit. Ik vraag me af of het mijn baarmoeder is, die van het ontpillen hard is geworden. Ik raak mijn onderbuik weinig aan momenteel, het doet zeer als ik erop druk. Ik voel me zo'n aansteller met mijn waarschijnlijke ontpillingsklachten. Heb jij dat ook?

Groetjes,
    Sonja

16. gizzy

gizzy Actief lid

24 apr 2007
    150
    0
    0

17. Debster82

Debster82 Actief lid

29 mei 2007
    170
    0
    0
    Hoi Sonja,

Ik heb dat ook dat mijn onderbuik erg gevoelig is. Ik heb behoorlijk vaak blaasontstekingen gehad dus ik dacht dat het dit keer ook was nou mijn urine is nog nooit zo schoon geweest zei de doktersassistente dus ben erg benieuwd wat het nu wel is.
    Ik denk dat we het gewoon moeten afwachten het kan 2 kanten op helaas.
    Mijn hoop is natuurlijk dat het wel zo zou zijn. Maar dat hebben de meeste. Nog 1,5 week duimen hahahah.
    Hou je me op de hoogte hoe het verloopt allemaal?

Groetjes,
    Debbie

18. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Hoi Debbie,

Het is inderdaad gewoon afwachten voor ons beide. Ik ben wel een beetje gerustgesteld met de gedachte dat jij vergelijkbare ongemakken hebt. Dan ben ik in ieder geval niet de enige die zich zo raar voelt.
    Ik hoop dat echt voor je dat je over anderhalve week een positieve test doet!

Ik weet niet zo goed wanneer ik eventueel weer een test zou moeten doen. Toen ik 10 jaar geleden begon met de pil was ik best onregelmatig ongesteld. Ik had een cyclus van tussen de 4 en 8 weken. Aanstaande maandag is het vier weken geleden dat ik ongesteld werd. Als ik niet zwanger ben, dan hoop ik dat ik dan ook ongeveer ongesteld word. Ik heb eigenlijk geen zin om dan nog 4 weken te moeten wachten! 30 juni is de eerste dag van mijn zomervakantie. Misschien moet ik -als ik dan nog niet ongesteld ben geworden- maar eens opnieuw testen maar dan met Clearblue ofzo. Zou het eigenlijk helpen als je 's ochtends test? Als ze zwanger bent, dan is de concentratie HCG 's ochtends toch het hoogst?

Zo, lang verhaaltje alweer. Ik houd je (en ieder ander die dit leest) zeker op de hoogte. Houd je mij ook op de hoogte, Debbie?

Succes!

Groetjes,
    Sonja

19. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Lieve allemaal,

Vandaag ben ik op dag 33 van mijn cyclus. Ik ben nog steeds niet ongesteld, dus heb vanochtend een test gedaan. Ik ben niet zwanger. Ik vind het jammer, maar het is niet het einde van de wereld. We hebben er afgelopen maand ook niet echt voor geklust natuurlijk. Vriendlief is erg lief voor mij, dat is fijn. Dus wij gaan gewoon vrolijk verder klussen, dan hopen we snel op twee streepjes.

Groetjes,
    Sonja

20. Sjarlottuh

Sjarlottuh Actief lid

20 jun 2007
    148
    0
    0
    Noord-Holland
    Dag allemaal,

ik ben ook sinds 1 juni gestopt en heb ook een zere onderbuik maar ook de zijkanten van mijn buik zijn erg gevoelig daarnaast ben ik ook misselijk. Als dit ontpillen is kan ik mij voorstellen dat de pil echt niet goed voor je is, jullie wel? Ik hoop dat ik mij volgende maand beter voel. Want als je niet lekker voelt en je kan het er met niemand over hebben vind ik echt vervelend.
    Sterkte allemaal.
    Groetjes Charlotte

Deel Deze Pagina