Ik heb er al veel over gelezen dat ze opeens niet veel meer willen eten. Mijn dochter zit nu ook in die fase, wat ik me alleen afvraag hoelang duurt deze fase? Vanavond avond eten maar 3 hapjes of zo en toen had ze weer genoeg. Normaal eet ze wel der toetje helemaal op, maar die wilde ze vanavond ook niet. Zelfs der fles voor het slapen ging met moeite. Boterham bij de lunch gaat ook niet lekker. Korstjes wilt ze niet. als ze toch een korstje krijg leg ze het terug of haal ze het uit der mond (als ze het al in der mondje had gestopt) Ik dacht eerst aan tandjes en dat korstjes misschien een beetje pijn doen, maar verder merk ik helemaal niets dat ze last heeft van der tandjes. Hoe kan ik hier het beste mee om gaan? Gewoon aanbieden en als ze niet wil dan niet? ook al eet ze dan bij de lunch weinig en avond eten ook weinig?
Ik heb een tweeling van 16 maanden. De een vind eten heeeeerlijk en die lust echt alles, de ander was altijd al wat lastiger met eten en eet de laatste tijd inderdaad veel minder. Brood weigert hij heel vaak...ik heb hem toen in olaats van de eeuwige bruine boterh turks brood aangeboden en dat eet hij wel. Een fles Pap gaat er ook prima in dus als hij een dag weinig eet geef ik hem gewoon een extra pap fles. Ik bied hem van alles aan maar als hij een dag minder eet dan ga ik hem niet dwingen..als hij evht ionger heeft eet hij wel
Bij mijn zoontje begon het niet-eten toen hij 14 maanden was. Inmiddels is hij bijna 2,5 en eet hij nog steeds zeer slecht. Brood, vooral het ontbijt, logisch ook als je 's avonds nagenoeg niks eet, gaat heel goed. Fruit ook, lunch wordt al wat minder en avondeten is ronduit slecht. Tja, ik maak me er maar niet druk om. Ik houd het graag gezellig aan tafel en dat is het niet als ik hem ga pushen om te eten.
Ilana heeft die fase gedurende 5 a 6 maanden gehad. Het begon ongeveer bij 14 maanden. Ik heb steeds verschillende dingen aangeboden en geprobeerd toch het normale eetritme aan te houden. Soms weer terug gegaan naar gepureerd eten en ietsje vaker de dingen die ze wel goed at (omdat ze echt een groente liefhebber is dan, met zoetigheid zou ik dat niet hebben gedaan). Ze groeide goed. Soraia heeft het bij vlagen, maar gelukkig nooit zo extreem geweest.
Hier wordt sinds twee weken ook geen avondeten gegeten. Tot 14 maanden ging alles zonder problemen, daarna at hij pas als alles koud was en sinds 2/3 weken eet hij 's avonds eigenlijk niks meer. Af en toe eet hij een stukje vlees, maar daar blijft het bij. Groente, aardappels, pasta het maakt niet uit, maar hij eet het niet. Vanavond aten we pannenkoeken en die at hij dan weer wel Ik vind het ook lastig hoe er mee om te gaan. Zeker als het gepaard gaat met een enorme driftbui. Het wordt er niet gezelliger op aan tafel. Snoeptomaatjes gaan er overigens wel in, dus die bied ik dan maar aan. Dan krijgt hij in ieder geval wat groente binnen. Ontbijt gaat wel goed en 's middags een boterham ook nog wel. Enige wat er echt goed in gaat, is fruit.
Hier ook drama. Het helpt als ik ze zelf een bakje of bestek geef en heel raar, ze doen wel hun mond open als ik ondertussen een liedje zing Ik bied gewoon op de gebruikelijke momenten een normale portie aamn en hoop op het beste Frustrerend is het wel...
Oke hoort er dus echt bij! Ja iets geven wat ze echt lekker vind, vind ik lastig. Ja fruit vind ze lekker en zoete dingen maar ja avond eten kan niet altijd zoet zijn Gisterenavond ook weer een paar hapjes en vlees nam ze gelukkig wel iets meer! Toetje wilde ze dit keer gelukkig wel! Misschien toch ook tandjes, op het kdv dachten ze daar wel aan!
Hier duurt die fase al iets van 8 maanden, het avondeten gaat heel wisselend: van niks tot twee keer opscheppen. Door de herkenning hier heb ik het wel leren loslaten, maak me ook geen zorgen dat ie te weinig binnen krijgt maar leuk is anders... Er zijn wel dingen waarbij de kans groot is dat ie er wat van eet, zelfgemaakte groentesoep/hutspot/macaroni, dus dat eten we wel wat vaker maar verder is het eten wat de pot schaft en blijven zitten tot we allemaal klaar zijn.
Ja vanavond heeft ze weer veel gegeten en we aten macaroni dus misschien dat ze dat toch lekker vindt! Ik vind het alleen lastig bij de boterham. ze weigert korstjes te eten.. maar ja wat moet ik doen? niets extra geven? gewoon alleen die boterham er verder niets dan ook al eet ze maar een spaar stukjes?
Ik geef in principe geen alternatief als ie iets niet eet maar hij krijgt hier vaak nog een mandarijn of kiwi na z'n broodje en dat krijgt ie ook gewoon als ie z'n broodje niet helemaal op heeft. Je kan ook als afwisseling iets van een cracker geven, soms zegt ie hier zelf al dat ie liever een cracker (cracotte is dat dan) heeft dan een broodje...en anders eet je dochter brood zonder korstjes, ga er vanuit dat het een fase is en verhongeren doen ze niet zo snel als je daar bang voor bent