Hallo, ons lieve kleine eigenwijze meisje is 6 weekjes en wil eigenlijk al vanaf dat ik kan herrineren geen speen, er werd in de eerste weken ook gezegt, geen speen maar pink ivm zuig verwarring. nu is het zo dat mevrouw alleen maar een pink wil en als ze deze niet krijgt krijst ze de hele boel bij elkaar, ik wil graag dat ze een speentje pakt heb ook al 7 verschillende soorten geprobeerd. het begint in de middag en dan tot s avonds laatste fles wil ze vastgehouden worden met de pink in de mond, help!!! heel vermoeiend je kan niks. ze valt dan ff inslaap als je dr terug legt in het bedje worst ze na 10 min weer huilend wakker! andere mensen familie krijgen haar ook niet stil alleen mn vriend en ik wat wij geven de pink!! iemand ervaring??? en wat doe je om hier vanaf te komen, vind het moeilijk om haar lang te laten krijsen.
oh dat met die pink, ik werd er helemaal gek van! ik weet precies wat je bedoeld, je hebt nooit eens je handen vrij. mijn meisje pakte op een gegeven moment de speen na lang oefenen, maar dan nog, als ze dan de speen pakken, zijn ze hem steeds weer kwijt dit gaat over hoor, daar heb je nu niet zoveel aan natuurlijk, heb je al eens een draagdoek geprobeerd? daar werd mijn dochtertje ook wel rustig van.
Herkenbaar! Dat probleem had ik de eerste weken ook... DE speen voor ons, was die van Avent....lijkt t meeste op een pink, geen platte kant dus. Wel even moeite gekost om m te leren hoe t werkt, want ik moest m echt vasthouden anders liet hij m los...nu lukt t wel. Maar snachts heeft ie m niet nodig,dan duimt ie liever haha Kan zijn dat jou kleintje ook een duimer word... Onze oudste wilde ook nooit een speen en duimt en bij de jongste ging t dus ook moeilijker en duimt dus ook vaak
oh, ik herken het helemaal!! Bij ons was dat ook zo'n ramp! Niet willen slapen zonder pink, niet in de box zonder pink, en het moest ook nog mama's pink zijn, die van papa was kennelijk niet lekker genoeg! haha Ik heb echt alle spenen geprobeert, maar alles spuugde hij weer uit, op een gegeven moment zo'n 'knuffel-je-speen' aangeschaft, werkte ook niet. Toen de hoop opgegeven, en toen.... vond ie z'n duim!! Ik hoop dat jou kindje ook snel de duim vind, voor allebei een stuk rustiger, Succes!
Hier ook een speen weigeraar gehad, maar ben hem blijven aanbieden. Had de 3e dag na de bevalling al wel een speen aangeboden omdat ik heel de nacht met mijn vinger en zijn mond moest liggen zodat hij kon slapen, maar ik sliep niet. Na 4 weken oefen had hij het eindelijk door. Ik heb het wel bij 1 speen gehouden.
klinkt hier ook herkenbaar. Wie dat ooit verzonnen heeft, pinkje geven? Hier is ze wel gewend aan het speentje, maar ze had nog steeds liever het pinkje. Op een gegeven moment wilde ze het pinkje echter niet meer Mijn pinktopje lag ook niet meer lekker in haar mondje/ gehemelte, dat zal het zijn geweest. Suc6!
Ook hier herkenbaar. Dochterlief wilde alleen mama's pink. Kon niks meer doen. O.e.g.m. was mijn man het zat, die heeft haar mee naar boven genomen en haar eens flink laten krijsen. Na 45 min. viel ze in slaap zonder pink. Daarna werd het huilen steeds korter en pakte ze vanzelf de speen omdat ik de pink simpelweg niet meer gaf. Ook inbakeren werkte vanaf toen erg goed. Nu valt ze snel en lekker in slaap.
Ik heb het ook gehad! Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar als je haar aanlegt voor zuigbehoefte vallen ze meestal op een gegeven moment als een blok in slaap. Als ze helemaal slap is, doet ze waarschijnlijk ook haar mond open en kan je haar rustig wegleggen. Vergt wat geduld, maar het is een manier... De speen die mijn dametje als eerste pakte was een speen die eigenlijk te groot voor haar was. Iemand had deze speen bij ons vergeten en gewoon om haar op een gegeven moment rustig te krijgen hebben we de speen uitgeprobeerd (we hadden hem al een keer schoongemaakt natuurlijk). Als speen heb ik hier nu die van avent. De rest spuugt ze allemaal weer uit, vindt ze niet lekker... Maar uiteindelijk gaat weer op: geduld is een schone zaak! En inbakeren, zoals de mamastevie hierboven meldt, worden ze ook rustig was. Nu heeft ze de inbaker niet meer nodig... dus ook dat is een tijdelijk iets.
Mijn meisje krijgt de borst en wil ook geen speen... ze weet ook niet hoe ze er op moet zuigen... na meerdere spenen geprobeerd te hebben heb ik EINDELIJK een speen gevonden die ze wel vast kan zuigen heb hem 1x gebruikt bij krampjes verder wil ze geen speen en vraagt er ook niet om gelukkig Fopspeen "Slaap zacht" - bij Baby-Walz online bestellen!
hier ook een pinkverslaafde tot hij6 weken was.. toen was ik het zo zat dat ie alleen mijn pink wilde.. dat ik elke keer direct na zijn voeding een speen erin duwde als hij nog zuigbehoefte had.. En dit werkte alleen bij de difrax 0-6 maanden COMBI speen.. Alle andere spenen werden geweigerd!
Ik kan je helaas niet echt helpen, maar wel delen in je gevoel. Sam hield ook helemaal niet van spenen (nog steeds niet!) en heeft een paar weekjes gehad dat hij 's avonds niet anders wilde dan alleen maar mijn pink. Gelukkig viel hij wel in slaap na wat huilen, maar toch... Je voelt je als mamma zo machteloos, niet? Het enige wat ik je kan zeggen is dat het wel overgaat en dat ook jouw kindje waarschijnlijk een duimertje wordt. Sam vond ook al snel zijn eigen duimpje en vanaf dat moment ging het goed. Spenen werken hier nog steeds niet en ik heb zo'n beetje het hele assortiment hier in de box liggen . Achteraf gezien ben ik toch wel blij dat we niet doorgedramd hebben. Sam vermaakt zich nu prima met zijn eigen duimpje en het is nog schattig om te zien ook . Liefs, Josien
Hier ook alleen onze pink :s met 3 maanden had ze haar duim gevonden. Dit wilde we juist voorkomen maar wat doe je eraan. Achteraf was het wel handig. S'nachts duimde ze zichzelf weer in slaap, ideaal! geen gedoe met speentjes terugstoppen etc
Tim wou ook alleen als alternatief de Avent speen. Wellicht het proberen waard? Deze is wat langer dan de andere spenen!
Ik vind pinky geven erg mooi Kon geen bv geven en dat hij dan aan pinky zit te sabbelen geeft een band Heel vreemd mischien maar zo ervaar ik het En heel wat mensen zeggen dat het juist goed is dat hij geen bibi wil dat scheelt later weer heel wat met afbouwen bibi
Hier ook drama, Lisa wil nog steeds geen speen, ook gelukkig de pink niet meer Ze sabbelt nu op het randje van haar trui. Op het begin vond ik het wel moeilijk dat ze geen speen wou want ze had wel zuigbehoefte. Ik heb echt alle spene geprobeerd die er waren maar ze wou echt niks.. Dus helaas hier geen tips voor je..