zwemmen met baby...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gien, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hallo dames!

ik heb even een vraagje, mijn dochter is nu ruim 10 weken en ik wil graag een keer met haar gaan zwemmen...

nu heb ik gehoord dat je het beste tot na een maand of drie of in ieder geval na de prikken moet wachten maar wij laten haar niet inenten...

dus mijn vraag is wat vinden jullie? gewoon nu al gaan zwemmen of beter nog even wachten...

alvast bedankt!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou wachten tot na 3 maanden. Dan is ze weer wat groter en sterker.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tsja, als je niet laat inenten, maakt het niet zoveel uit lijkt me! Het enige nadeel: je betaalt voor de entree en gaat waarschijnlijk binnen een half uur weer uit het water. Daarom zijn wij in het begin niet geweest.

Nu zijn wij pas een paar weken geleden begonnen met zwemmen, en nu kan ze rustig een uur tot anderhalf uur in het water blijven, zonder oefenen! Dus ik zou lekker nog even wachten, want voor je kindje is het echt niet heel veel leuker dan in bad gaan, denk ik!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het ligt er ook wel aan of het een chloorbad is of niet. Haar longetjes zijn nu nog vrij kwetsbaar en die chloordampen zijn daar niet echt goed voor. Er bestaan vermoedens dat er een relatie bestaat tussen (geregeld) zwemmen met kindjes tot 2 jaar en het ontwikkelen van astma. Het is niet zeker dat er een verband is, maar het is zeker niet uitgesloten. In onderzoeken waarin een verband wordt gevonden, blijkt dat kinderen die op jonge leeftijd regelmatig in chloorbaden te vinden waren een 2 tot 5 keer zo grote kans op astma bestaat.

Wat je er mee doet moet je zelf weten, maar nu heb je deze informatie in ieder geval. Let in ieder geval op haar reactie (ronde ogen e.d.) en let ook op jezelf. Als je zelf al last krijgt van je ogen een keel, kun je er donder op zetten dat jouw veel gevoeliger en kwetsbaarder kindje zich ook niet prettig voelt!

5. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Waarom moet je eigenlijk wachten tot na de inentingen? Weet iemand daar de reden van?

'k vind het zelf het belangrijkste of je kindje zichzelf goed op temperatuur kan houden. 't is in het zwembad vaak toch nog vrij koud voor zo'n kleintje.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een zwembad is een geweldige plek voor een heleboel ziektes: hoge luchtvochtigheidsgraad, lekker warm. Bacteriën en virussen kunnen lekker op de waterdam meezweven en ingeademdn (of ingeslikt) worden. Vandaar ook dat het gebruik van chloor (of andere schoonmaakmiddelen) echt noodzakelijk is. Daarmee dood je natuurlijk al een hoop, maar het is absoluut niet de schoonste omgeving.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hoeft ook helemaal niet. Maar de inentingen worden in principe gegeven met 8 weken. En vanaf die tijd mag je met je kindje gaan zwemmen. Dus vandaar dat de inentingen meestal genoemd worden, maar het gaat in principe om de leeftijd.

@ts: Je moet eigenlijk even informeren bij het zwembad waar je naartoe wil gaan, hoe warm het water is. In water van 32 tot 32,5 graden zou je nu kunnen gaan zwemmen. Maar dat is een beetje op het randje; het ene kindje houd het 20 tot 30 minuutjes vol, voor het andere kindje, is het nét te koud nog.
    Er zijn echter ook baden die water hebben van 34 tot 36 graden (bij babyzwemmen alleen is dat meestal) , en dan kun je nu echt al wel gaan.
    Standaard recreatiebaden zijn vaak maar 30 graden en dat is nu eigenlijk nog écht te koud, dan moet je toch wel tot een maandje of 6 wachten.

Overigens, als je een bad kan vinden wat lekker warm is, is het wél heel leuk om nu al met je ukkie te gaan zwemmen, ze kunnen nu nog zo héérlijk ontspannen in het water; als ze straks groter zijn (maandje of 5 / 6) dan hebben ze daar geen geduld meer voor :D

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier mogen ze pas zwemmen als ze 16 weken oud zijn ,en dan is er een verwarmt pierenbadje en dan mag je er nog maar een half uurtje in.

9. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hoezo mogen? Dat bepaal je uiteindelijk als ouders toch zelf?

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat advies zal er niet voor niets zijn... en ik denk dat het zwembad dat op zich wel mag bepalen. Ze mogen namelijk ook bepalen dat een kindje zonder zwemdiploma drijfmiddelen móét dragen. Of dat kindjes zonder zwemdiploma niet in het diepe bad mogen.

Je kan natuurlijk altijd liegen over dit soort dingen, maar of dat verstandig is en in het belang van je kindje?

Deel Deze Pagina