Wil alleen slapen in wandelwagen, tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snowtje, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje is nu bijna 6 maanden en wil steeds vaker alleen in haar wandelwagen slapen, waar ze dus bijna uitgegroeid is! Het lijkt wel of ze dat knusse gevoel fijn vindt en haar bed te groot en leeg om haar heen.
    De afgelopen twee weken is ze veel ziek geweest, dus hebben we haar maar laten slapen in de wagen onder het motto: beter iets slapen, dan niets :D Maar nu ze beter wordt, moet ze toch echt weer lekker in haar bedje gaan slapen en straks past ze ook gewoon echt niet meer in de wandelwagen.

Iemand een handige tip om het knusser te maken in haar ledikantje??
    Ze slaapt trouwens in een slaapzak en rollebolt hiermee heel haar bed door. De slaapzak instoppen aan het einde van het bed werkt ietsjes beter, doordat ze toch een soort weerstand heeft als ze gaat draaien (ja dat lukt haar zelfs als de slaapzak is ingestopt :p) maar ook dan kost het heel veel moeite om haar in slaap te krijgen..

2. misa

misa Niet meer actief

Misschien kun je over een dunne slaapzak een dun dekentje doen en haar daarmee instoppen?

3. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad lekker knus instoppen onder een laken en/of de deken. Mijn kindjes kunnen ook niet zo 'los' in bed in slaap vallen (ik ook niet overigens).
    Wat wij ook bij ons zoontje een tijdje hebben gedaan is een hydro-luier schuin dubbelvouwen en ter hoogte van zijn hoofd om de spijlen heen binden, zodat hij er niet doorheen kan kijken. Dat bakent zijn ruimte ook af, en een hydro luier is volkomen veilig als ze er tegenaan komt.

Verder bedje zo kort mogelijk opmaken, dat haar voeten de bedrand aanraken, dekentje strak over haar heen, en goed onder het matras instoppen zodat het ook zo blijft als ze gaat draaien. Die spijlen dus 'dichtdoen' mbt van een hydroluier. Zo creër je voor haar een veilige nest in haar bedje.

4. adi

adi Niet meer actief

Oh, waar ik nog aan dacht. Waar staat haar kinderwagen als ze slaapt?

Je kunt haar ook geleidelijk aan de overgang van jkinderwagen naar bed laten wennen, door de kinderwagenbak een paar dagen in haar ledikant te zetten als ze slaapt (zo hebben wij het ook gedaan). Dan went ze aan de kamer en aan de omgeving die ze ziet als ze wakker wordt.
    Als ze daarna in haar bedje ligt, is het iig geen vreemde omgeving.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dekentje kan ik inderdaad proberen erover.
    En super tip van de hydrofielluier. Ik had al bedacht dat die spijltjes beter dicht konden zijn, omdat ze veel te veel ziet ook. Bij mijn moeder ligt ze overdag in het reisbedje en daar zit gaas aan de zijkant waar ze moeilijk doorheen kijkt. Ze slaapt dan ook veel beter.
    Ga het vandaag gelijk proberen!

Oh en ze slaapt overal in de wagen, maakt niet uit waar die staat. Maar we zetten hem 's nachts idd gewoon in haar kamer en dan slaapt ze dus wel :p

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb haar vandaag en vanavond onder een lakentje gelegd in haar slaapzak met haar voetjes tegen het voeteneinde aan. Ook heb ik de hydrofielluiers opgehangen aan de zijkant.
    Helemaal toppie! Ja ze heeft nog wat moeite met in slaap vallen, maar ze slaapt nu wel in haar eigen bedje :)
    Ze rolt alle kanten op, van rug naar zij naar buik en terug maar ze slaapt wel verder.
    Zou de oplossing dan zo simpel zijn?? Of is het toeval ;)
    Nou voor vandaag zijn wij iig erg blij :p
    Bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina