zoontje ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door anne8, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne8

anne8 Lid

25 aug 2009
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

Eigenlijk lees ik hier vaker mee dan dat ik iets plaats maar zit nu een beetje met m'n handen in het haar.

Ons zoontje begon 2,5 week met overgeven en aan de diarree. Hij wou ook niets meer eten, maar had geen koorts. Hoorde veel over buikgriep dus dacht dat dat het was. Na 6 dagen was hij nog steeds aan de diarree en gaf af en toe over en heb ik de dokter gebeld. De dokter zei dat het waarschijnlijk een virus was en het 5-10 dagen aan zou kunnen houden.
    Het is nu dus nog steeds niet over, gelukkig geeft hij niet meer over maar z'n ontlasting is nog steeds niet goed. Het is licht van kleur en het doet hem gewoon pijn. Als ik een luier pak om hem te verschonen wordt hij al hysterisch. Ook eet hij nog steeds slecht.
    Gister dus weer de huisarts gebeld en de assistente maaktte zich zorgen omdat zijn ontlasting licht van kleur was en ik zou worden teruggebeld door de dokter.
    De dokter reageerde nogal laks, de kleur van de ontlasting vond hij geen probleem en over het feit dat het allemaal al zo lang aan de gang is zei hij ook niks. Het enige wat ik te horen kreeg is om het nog een paar dagen aan te kijken en hij vroeg zich af waarom ik nou eigenlijk de dokter had gebeld:(.

Iemand hier die hetzelfde heeft en dat het gewoon echt een virus is of gewoon advies? Zit er aan te denken om naar een kinderarts te gaan maar weet niet of dat zo maar uit eigen beweging kan.

Bedankt voor het lezen en de (eventuele) adviezen.

Groetjes

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Is de ontlasting waterdun en hoeveel luiers per dag heeft ie?
    Als je het niet vertrouw gewoon een afspraak met de ha maken en niet telefonisch.

groetjes kim

ps hoe oud is je zoontje

3. Trieske

Trieske Actief lid

10 okt 2010
    188
    0
    0
    Toen mijn zoontje erg ziek was werden wij ook steeds weg gestuurd. Toen we na 2 wkn voor de 6e keer naar de huisartsenpost gingen en gelukkig een arts hadden die ons wel serieus nam zijn we goed geholpen. Met de juiste antibiotica (hele zware)was het met een dag of 3 over. Als we eerder goed waren geholpen had niet zo'n zware antibiotica hoeven nemen. Als je twijfelt aan je ha zou ik vanavond gewoon naar de huisartsenpost gaan of een doorverwijzing vragen voor een ka. Die heb je nl wel nodig (hier wel tenminste) Hoe erg het ook is maar blijkbaar heeft iedere arts een ander protocol.

Sterkte en laat je niet afschepen!

4. anne8

anne8 Lid

25 aug 2009
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Vanavond heeft mijn zoontje eindelijk een paar hapjes groente gegeten!! En had ook een normale luier. Het lijkt dus de goede kant op te gaan.

Het is toch raar dat sommige huisartsen je gewoon niet serieus nemen. Je moet hier soms echt in de hoogste boom gaan zitten voordat je een keer geholpen wordt.

Mijn zoontje is trouwens 13 maanden.

Groetjes

Deel Deze Pagina