Wil avonden terug - iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marjan123, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kheb niet alle reacties gelezen en kan je geen echte tip geven, ik kreeg Zoë na die fles ook niet naar bed, was het echt moord en brand gillen, en na de fles van 21.00 uur kon ik haar wel gewoon zonder protest naar bed leggen...

wat ik nu wel eens doe(is al 2x goed gegaan) niet omdat ik "de avonden" terug wil, maar gewoon omdat ik vindt dat ze dan best wel moe is,en beter in haar bed kan slapen dan in de wipstoel...

is met haar naar boven gaan, haar verschonen, en haar in haar bedje leggen, rolgordijn en gordijnen open laten, ff door de kamer heen "banjeren" zogenaamd ff wat opruimen e.d. zo ziet zij me constant lopen en vindt ze het niet erg om in haar bedje te leggen, dan doe ik haar muziekmobiel aan terwijl ik rondhobbel in haar kamer, haar rolgordijn dicht, en vaak zit ze geïnteresseerd naar haar handen te kijken, doe ik haar gordijnen dicht en kruip ik over de grond haar kamer uit zodat ze niet in de gaten heeft dat ik "weg" ben....

na een minuut begint ze te pruttelen want dan heeft ze "door" dat ze alleen is, maar dat houd op met een min. of 5....

dat is eigenlijk de enige tip die ik je kan geven om uit te proberen...ff in haar bedje leggen, wat rondhobbelen en zonder dat ze er erg in heeft de kamer uit...

hier was het ook echt moord en brand hoor als ik haar haar bedje in legde en direct wegliep... :)

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie sliep ook tot ruim 5 maanden 's avonds niet, we deden haar naar bed rond 7 uur (een na laatste fles). en stipt na een half uur, werd ze krijzend wakker. dus tot ruim 5 mnd hebben wij ook geen avond voor onszelf gehad. en vanaf 6 mnd "moest" er een fles af, dat zag ik al niet zitten omdat sophie niet sliep. maar ineens bleef ze slapen en heb ik haar 3 weken lang om 22uur moeten wakker maken, tot ze 6 mnd was, toen is die laatste fles vervallen.

3. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Nou, avond 2 ging iets minder voorspoedig dan avond 1 maar het is wel weer gelukt! :D

Dit keer ging hij wel huilen zodra we 'm in bed legden (en hard ook) maar uiteindelijk sliep hij om kwart over 8, en hij slaapt nu nog steeds. De 'tactiek' die we hebben toegepast was:

- eerst geprobeerd hem te troosten zonder hem uit z'n bedje te halen (vinger in z'n mondje - want hij pakt geen speen - en aaien over z'n buikje, niet aankijken);
    - toen dat na 20 minuten geen resultaat opleverde (hij werd er niet rustig van, sterker nog, hij was harder gaan huilen), hem 10 minuten alleen gelaten, huilend en wel (zucht, mijn hart is gebroken);
    - vervolgens weer naar hem toegegaan en nogmaals dezelfde tactiek als in het begin toegepast (vinger in z'n mondje zonder aan te kijken, niet uit bed gehaald), en wonderwel was hij binnen 5 minuten stil en sliep hij binnen een kwartiertje. YYEESS!

Kan niet echt zeggen waarom het gisteren makkelijker ging dan vandaag. Het enige (waarshcijnlijk niet onbelangrijke) verschil is dat hij gisteren op bezoek was geweest bij een gezin met kleine kindjes, die lekker enthousiast met hem gespeeld hebben. Daar was hij natuurlijk behoorlijk moe door. Vandaag was hij echter ook behoorlijk actief, en was hij bovendien al vrij lang wakker voor z'n fles van 7 uur. Wie zal het zeggen? Morgen drie maal scheepsrecht hoop ik :)

Groetjes

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien toch wat langer wakker houden na de fles. Tim had het ook een tijdje dat hij heel hard huilde als hij in bed gelegd werd. Tim is ongeveer anderhalf a 2 uur wakker tussendoor (dat is dan inclusief fles).

Fijn dat het geholpen heeft!

Deel Deze Pagina