Raar gedrag; ziek of sprongetje.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door victoria, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Vorige week woensdagavond kreeg mijn zoontje koorts, daarna steeds op en af wat koorts. Op vrijdag bleek dat hij een oorontsteking had, dus advies paracetamol geven en sprayen en hopelijk komt hij er zelf door heen. Nu heeft hij geen koorst meer sinds zondag, is vrolijk in zijn gedrag en actief, maar het probleem is dat hij erg slecht (blijft) eten. Hij wil 's ochtends niet eten, eet vervolgens bij de lunch wel goed en avondeten eet hij weer helemaal niets. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Moet ik nu met een opgewekt, zeer actief kind naar de huisarts gaan? Ik dacht zelf dat het misschien komt omdat zijn keel zeer doet (hij hoest ook redelijk de afgelopen dagen, vooral 's nachts) of toch nog maar even een paar dagen aankijken?
    Mijn man vindt dat ik nogal overdrijf en me te snel zorgen maak en dat klopt ook wel (bleek in voorgaande situaties).

Graag jullie advies of misschien zijn er mensen die in eenzelfde soort situatie zitten of hebben gezeten?

Groetjes Victoria

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Moeilijk he... zulke dingen. Hij heeft wel de leeftijd voor een sprong maar het kan ook goed zijn dat hij idd keelpijn heeft als nasleep van zijn oorontsteking. Wellicht is het wel een combi van allebei.

Als jij erover twijfelt, gewoon naar de ha gaan, of misschien kun je even bellen? De assistente weet vaak ook heel veel en kan je wellicht een beter advies geven. Maar als hij verder vrolijk/actief is en genoeg drinkt kun je het nog even aankijken. Wij eten ook niet altijd evenveel (helemaal niet met dit warme weer).

Veel succes!

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja wat is overdrijven, jij kent je kind het beste...die van jou is dan wel een stuk ouder dan Zoë maar Zoë is nu voor de 2e keer in korte tijd niet lekker geweest, en ook dit keer had ze "koorts" (38,3) en at ze een paar dagen heel slecht ( 110-55-75 per keer tegen normaal 180-200) maar is inmiddels langzaamaan weer beter aan het eten (130-150 per keer)...

ze was op 1 dgn na verder gewoon lekker vrolijk, plaste genoeg, kon zich goed vermaken, was niet huilerig of wat dan ook, dus voor mij geen reden om de ha te bellen om te vragen hoe en wat...

zodra jij ziet dat je kleine ergens "last" van heeft zou ik gewoon naar de ha gaan daar zijn ze voor hoor, en dat jouw man vindt dat je overdrijft, ach zij zijn vaak wat "makkelijker" he... ;) al doe je het alleen maar ter eigen geruststelling gewoon doen meid als jij dat graag wilt...

gr.smoekie

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik herken het wel hoor! Als Noa ziek was geweest, dan had ze ook niet zo'n trek en at ze alleen maar de dingen die ze lekker vond. Op zich geen reden tot ongerustheid, komt vanzelf wel weer.

Kan goed zijn dat ze wat last heeft van haar keel en dat kan goed met een oorontsteking. Kijk het eens een paar dagen aan (als hij wel goed drinkt natuurlijk met dit weer) en anders wend je je tot de ha.

5. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichten. het gaat alweer een stuk beter. Hij heeft vandaag redelijk goed gegeten, zijn dus niet naar huisarts geweest. Mijn man weer blij dat hij gelijk had... (argh), maar ja ben allang blij dat het toch weer allemaal lijkt mee te vallen.

Deel Deze Pagina