wil blij zijn, maar....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

heb ik gisteren mijn eerste echo gehade was nadien ongerust maar nu toen ik vanochtend uit bed kwam voelde ik me gewoon blij en gelukkig, maar van korte duur, ik kreeg vanmiddag vriendin op visite ik de foto's vd echo laten zien,vol trots wat zegt ze ik zie iets wat niet goed is, je ziet dus het ruggegraatje op de foto en als je goede kijkt zie je aan de bovenkant vd rug en de onderkant net iets boven de billetjes een onderbreking vd ruggegraat, zegt ze dat dat niet klopt, ik helemaal in de stress natuurlijk , ik zal proberen uit te leggen wat je ziet,
    je ziet dus bijv 5 witte bolletjes (de werveltjes denk ik) dan zie je heel klein ietsdonker vlekje en dan weer vaag paar witte bolletjes en dan weer iets donkerder vlekje, wie weet hoe dat zit dan want hoe blij ik was hoe somber ben ik nu weer, zegt die vriendin dat het niet in orde is volgens haar!
    :cry:

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Is die vriendin een verloskudige of iemand die echo's maakt of een arts? Nee?, dan moet je niet naar haar luisteren zeg, fijne vriendin :S.

Wat zeiden zei degene die de echo heeft gemaakt? en hoe lang ben je zwanger? want ik heb bij 12 weken een echo gehad en daar heb ik 2 foto's van, maar een ervan ziet er ook een beetje raar uit hoor. Dat komt gewoon door het inzoomen en het moment waarop de foto is genomen.

Maar goed, nu ben je onzeker natuurlijk. Dan zou ik gewoon je verloskundige even bellen of je de echo mag laten zien ;)

Of je kunt hem ook inscannen en op het forum aan een vk vragen ;)

3. Niet meer actief

ik ben vandaag10 wkn en 6 dgn zwanger en die mevr van de echo heeft daar niks over gezegd, ze zei alleen dat ik nog een echo krijg bij 12 wkn en dat ze dan kijkt of schedeltje dicht is en naar het maagje enz enz meer zei ze niet ,dat het hartje klopt en dat hij het goed doet dat zei ze.maar die vriendin zat echt heel die foto te bestuderen ,niet normaal .

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dan zou ik heerlijk genieten hoor ;) en niet naar je vriendin luisteren. Maar ik ben ook geen arts natuurlijk.

Maar volgens mij kun je niet met 10 weken en 5 dagen zien of alles goed zit, daarvoor heb je een 20 weken echo ;)

Bij mij keken ze niet eens naar het maagje en schedeltje, was puur een termijn echo. Dus volgens mij heb je nog mazzel ook dat je een keer extra naar je ukki mag kijken :D

Maar het is niet leuk van je vriendin dat ze zoiets zegt...

Maar nogmaals, als je nerveus bent, scan de echo in en laat hem hier aan een vk zien bv. Want ik ben ook geen arts en heb geen verstand van echo's.

Behalve dat het een goed teken is als het hartje klopt ;)

5. Niet meer actief

ik heb geen scanner, dus helaas kan dat niet, 1e echo gister zou ook termijnecho zijn omdat ik verder was volgens mijn berekening (11 weken en 6dgn) maar ben 8 dgn teruggezet gisteren dus daarom zei ze kom nog maar keertje bij 12 wkn voor echo dan kijken we gelijk naar maagje enz en ze stopte ook eigenlijk met de echo omdat de inwendige echo niet zo prettig aanvoelde, ik was heel erg gespannen.
    maar ik snap niet dat zo'n vriendin zoiets zegt,lijkt wel of ze het me niet gunt.

6. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    alle ruggegraatjes zijn nog niet helemaal gevormd,als je 10 weken bent, ik zag toen ook onderbrekingen,wat alles moet beetje bij beetje groeien,de botvorming bij een kleine start pas met groeien rond 12 weken dus ik weet niet wat zij heeft gezien..maar er is niks aan de hand wat het ruggetje betreft denk ik..

dus gewoon lekker genieten hoor meid!

7. Niet meer actief

een hele geruststelling jullie reacties, hardstikke bedankt.!
    doet me echt goed.
    ik denk dat ze beetje jaloers is, want zij wilt heel graag kinderen maar haar man niet, maar ja kan ik toch niks aan doen!
    ben in ieder geval gerust nu en ga de 28e lekker weer naar mijn ukkie kijken en misschien luisteren :D

8. cyberwitch69

cyberwitch69 Actief lid

18 jun 2007
    114
    0
    0
    badmeester
    Limburg
    Inderdaad, als er iets niet goed was geweest, zou je dat al geweten hebben op het moment dat de echo gemaakt is.
    Als men dan ziet dat iets niet klopt, gaan ze echt niet tegen je zeggen dat het er goed uitziet.
    Inderdaad een rare vriendin, allereerst om zoiets tegen je te zeggen, en ten tweede opmdat ze doet alsof ze ervoor geleerd heeft.
    Lekker niets van aantrekken, en heerlijk genieten van je spruitje!!

9. Niet meer actief

ga ik zeker doen!
    bedankt voor jullie lieve berichtjes

10. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Zou in de eerste plaats aan iemand die er verstand van heeft vragen of ze naar de echo willen kijken. Toen ik voor de eerste echo ging met 9 weken was alleen het kaakje uitgehard en die kon je goed zien. Ze zei toen tegen mij dat dat het eerste is wat uithard en dat de rest pas veel later goed zichtbaar is. Mss geldt dat ook wel voor de ruggegraat.
    Als het niet goed is zeggen ze het gelijk hoor. En anders kunnen ze er nog niets over zeggen.

11. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    nou meis je geeft jezelf al het antwoord zij wil graag kinderen en jij krijgt er een die is stik jaloers laat je niet op de kast krijgen hoor gewoon blijven genieten van je beebje

12. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    oh nog een dingetje

WEES BLIJ!1 :oops: :) ;)

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

gelukkig ben je weer helemaal gerustgesteld heb even naar mijn eigen echo's gekeken en inderdaad zie ik het ook op mijn echo bij de 20 weken echo was alles geweldig en goed dus lekker genieten

maar even over je vriendin ik zou toch even met haar praten helemaal omdat zij natuurlijk heel graag een kindje wilt kan het haar ook best even steken dat jij nu wel een kindje krijgt en zij "nog" niet probeer haar te begrijpen en praat erover als echte vriendinnen dan laat je ook van jou kant uit zien dat je haar begrijpt en met haar meeleeft denk dat dat haar heel goed zal doen en dan kan ze optimaal meegenieten met jou zwangerschap

groetjes en niet vergeten GENIETEN nathalie ;)

14. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    nouja zeg...lekker van die vriendinn van je
    Ook al is ze mischien een beetje jaloers, dan nog ga je niet iemand anders bang lopen maken :S

15. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Gelukkig dat je iig weer gerustgesteld bent maar sorry dat ik het zeg maar ik vind het echt erg van die vriendin van je.

Ik kan me aan de ene kant best voorstellen dat het enigzins steekt als je vriendin zwanger is en het er voor jou even niet in zit (even vanuit haar oogpunt) maar om dan gelijk jou doodongerust te maken over iets waar ze geen verstand van heeft is wel heel erg.

Geniet lekker van je zwangerschap meid!

16. Niet meer actief

ik heb haar ook even gebeld vanmiddag,
    ze zegt dat ze heel blij is dat ik een baby krijg, maar inderdaad heel jaloers is omdat zij ook een kindje wil .
    ik begrijp haar ook wel maar ik vind het nog geen reden om dan iets te gaan zeggen over een echo waar je geen verstand van hebt en zo iemand stikongerust hiermee maakt. dat heb ik ook gezegd maar zij zag dat anders. ze zegt als ik denk iets te zien zeg ik het gewoon of je het leuk vind of niet.
    dus ja ik laat het maar zo en ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan en jullie mij begrijpen.

hardstikke bedankt allemaal

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Groot gelijk dat je haar gebeld hebt, en nu weet je gewoon dat je haar niks meer laat zien, klaar. Moet je (bij wijze van spreken) eens doen als zij later zwanger is, kijken of ze dan ook zo blij met jouw opmerking is :(

Trouwens, ze wist toch zeker dat het niet klopte? dat is wat anders als dat ze aan je vraagt: klopt dat wel? Als je denkt dat iets niet klopt zeg je niet dat je zeker weet dat het niet zo hoort :S

18. Niet meer actief

ja gisteren zei ze het klopt niet wat ik zie en vanmiddag aan de tel zei ze ik dacht iets te zien, ze lult gewoon, het is jaloezie en mij proberen bang te maken, niks anders, ik hou ze beetje op een afstandje, want ik heb geen zin om mezelf helemaal overstuur te maken door haar.
    ik ga nu lekker van mijn kleintje genieten en mag lekker volgende week weer voor echo, kan niet wachten! :)

19. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wat goed dat je haar hebt gebeld!
    Wel jammer dat ze zo jaloers is en hierom jou in onzekerheid brengt. Ik ben ook nog steeds niet goed zwanger, maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om zulke dingen tegen mijn vriendinnen te zeggen.

Ga lekker genieten van je zwangerschap.

Groetjes,
    Elvira

20. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik lees je verhaal nu pas, maar idd goed dat je gebeld hebt. Ik begrijp echt niet dat iemand zo ver kan gaan. En dat is nog wel een vriendin? :confused:
    Vriendinnen zeggen zulke dingen echt niet en al helemaal niet als ze niet deskundig zijn op dit gebied. Ik vind het echt raar.

Maar meid, jij lekker genieten van je zwangerschap hoor. :D

Deel Deze Pagina