Vandaag heb ik een mri scan en krijg contrastvloeistof. Nu mag je 24 uur geen borstvoeding geven, dus daar wil en moet ik me aanhouden. Maar voor diegene die hier ervaring mee hebben hebben jullie die 24 uur ook echt aangehouden. Ik zie er al 1 drama van komen 's nachts, want hij is alleen aan de borst in slaap te krijgen. Zou willen dat het alvast morgen half 2 was, want dan kan ik mijn mannetje ook weer lekker voeden, vind het helemaal niets, maar het moet. En hoelang na een narcose mag je niet voeden is dat ook 24 uur, of moet je dan helemaal stoppen?
volgens mij hangt het heel erg af welk middel er gebruikt is. je zou iemand van LLL erna kunnen vragen. op bv.com staat ook een lijst met middelen en de veiligheid ervan. maar nee na een narcose hoef je nooit helemaal te stoppen!
Na twee keer de halfwaardetijd zal 75% van de stoffen uit het lichaam verdwenen zijn, daarna kun je weer met voeden beginnen. Dan wacht je zeker lang genoeg (de halfwaardetijd van technetium, de meest gangbare contrastvloeistof, is slechts zes uur, dus 12 uur na de injectie is 75 procent ervan uit je lichaam verdwenen.) De grote uitzondering hierop is de schildklierscan waarbij I-131 (een vorm van radioactieve iodine) gebruikt wordt. Deze moeten moeders die borstvoeding geven vermijden. Ik heb ook een mri met contrast gehad en heb na 12 uur weer gevoed. Dit in overleg met een lk en ook met de radioloog van het ziekenhuis.
Die 24 uur is gewoon een standaard die bijna overal voor wordt aangehouden. Ook vaak voor medicijnen waarbij je gewoon mag doorvoeden
DAnk jullie wel voor jullie antwoord. Het is nu bijna 18 uur terug en ik merk aan mijn mannetje dat hij die geborgenheid mist, al drinkt hij de fles goed hoor, maar hij probeerd het toch. Heb nu mijn laatste fles gekolfd en ga hem dan toch weer geven, sta ook op knappen en kolven wil niet helemaal geweldig bij mij.
Ik mocht na volledige narcose een paar uur geen borstvoeding geven. ik zou dus even aan je internist navragen ipv mensen op een forum!! Mijn dosering en direct voeden bleek dodelijk te kunnen zijn...
Geef bij de anesthesist aan dat je borstvoeding geeft, dan kan hij/zij daar rekening mee houden. Vrouwen die een keizersnede onder narcose hebben gehad mogen ook meteen voeden.