Je hebt van Friso kleine verpakkingen. Ik had het wel in huis, wel zo handig, maar Keana en ik hebben een week in het ziekenhuis gelegen. Daar kreeg ze Nutrilon, dus hebben we wat meegekregen om mee te starten. Bij mij is de borstvoeding helaas niet gelukt.
Ik had er niet eens aan gedacht om kunstvoeding te halen, maar mijn vriend had het liever wel, dus hebben we 3 kant en klare pakjes van zo'n 200ml gekocht bij het kruidvat, ik geloof dat het Nutrilon hypo allergeen was. Nu gaan we niets in huis halen. Eva had de eerste nacht wat moeite met drinken (misselijk) en huilde best veel, ik gaf toen zelf aan om dan maar wat kunstvoeding te geven (terwijl ik dat absoluut niet wilde, maar ja, hormonen hè? ). Mijn vriend had zoiets van, we proberen het nog even zo. De volgende ochtend dronk ze prima. Ik denk dat als je kunstvoeding in huis hebt je er toch eerder naar grijpt, terwijl het niet altijd nodig blijkt te zijn. Maar is dus een afweging die je zelf moet maken.
Ik had het niet....helaas moest Finn met 3 dagen met spoed FV...hij had hoge koorts doordat hij geen voedingsstoffen binnen kreeg.... mijn man is dan ook om 8 uur op zondag door de VK en KH naar de apotheek gestuurd om FV te halen... Je hebt het dus zo gehaald!
Wij hadden het ook niet, moesten wel noodgedwongen bijvoeden in de eerste week en hadden het inderdaad ook zo gehaald. De volgende keer zal ik het echter wel van tevoren in huis halen. Zoveel kost het nou ook weer niet en dan hoeft manlief niet voor de duizendste keer op pad.
Wij hadden ook niks in huis. In het z-huis werd ze bijgevoed met nutrilon HA. Thuisgekomen heb ik eerst bv gegeven, maar dat liep helemaal niet. Robert heeft toen eerst via de VK kunstvoeding gehaald, die van ons hebben dat in de praktijk. Daarna zijn we door gegaan met KV. Volgens mij hebben ze van nutrilon wel kant en klare pakjes van nr. 1 En Friso heeft een 180 grams verpakking. Dus als je iets in huis wilt hebben heb je niet gelijk heel veel.
Ik haal niks in huis. De verloskundige heeft altijd wel wat bij zich en 'k ga er gewoon vanuit dat de BV lukt.
Ik wilde de stress er niet van hebben voor een paar euro. Ik had een pak gekocht van de Kruidvat. Gebruik ik trouwens nu nog steeds. Kruidvat heeft een ruim assortiment, groter als bv Etos. Onze meid is nu aan de Kruidvat-voeding voor hongerige baby's. Scheelt een heel stuk in prijs. Mijn borstvoeding wilde niet op gang komen (pas na 6 dagen) dus moest wel flesvoeding geven. Gelijk de eerst nacht al. En geloof me: als je 's nachts met een krijsend kind zit en zelf net bevallen bent, wil je graag dat je man bij je blijft en niet eerst een half uur (bij ons minimaal) onderweg is om wat voeding te halen. Voor die paar euro wil ik die stress niet hebben.
Wij hadden bij de eerste geen KV in huis en ik ga dat nu ook niet halen, ga er gewoon vanuit dat het weer gaat lukken ... ik heb de oudste 19 maanden gevoed, dus het moet al raar lopen wil het nu niet lukken.
Hier had ik wel een pak in huis, gekregen van mijn schoonzus (een dicht pak) Zij heeft dat wel nodig gehad bij haar zoontje en kon toen op het allerlaatste moment net voor sluitingstijd nog een pak gaan halen. In een pak zitten 2 pakken en de dichte heb ik gekregen. Maar wou zowiezo gaan halen omdat ik die stress niet wou. Onze dochter moest ook bijgevoed worden maar het meeste in het ziekenhuis. De kraam had nog een kleiner pakje bij zich dus hebben we dat gebruikt. Zij zelf gaf ook al aan de volgende keer haal ik dus wel iets in huis.
Ik heb het ook in huis gehaald. Ik heb bewust Friso gekocht omdat daar 2 zakken in zitten, bij nutrilon is het 1 groot pak. En het is maar een paar euro idd, maar ik vond het toch zonde om bijna een heel pak weg te gooien als het 4 weken open staat.
lekker makkelijk een pakje nutrilon kant en klaar is rond de 1 euro en genoeg voor de eerste 24 uur. Een heel pak is maar 4 weken houdbaar en zonde als je bv wel lukt.