Wil de ochtend voeding niet (6mnd)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Britt1, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mijn zoontje van 6 maanden wil de ochtend voeding niet drinken.
    Hij krijgt sinds hij 6 maanden is een fruit hap ergens tussen 10 en 12 en tussen 16-18 avondeten. Verder geef ik alleen BV. Hij krijgt nog 5x op een dag en nu de laaste week weer 6x. Hij wordt steeds wakker rond 4u en wil dan drinken, maar vervolgens drinkt hij niet meer als hij wakker wordt. Ik heb bijv vannacht om 4.30 gevoed. Hij werd om 8u wakker en heeft uiteindelijk 2 slokken genomen en is om 10u weer naar bed gegaan. Ik weet even niet zo goed wat ik ermee moet doen! Ik neem aan dat het te weinig is om vanaf 4.30 tot 10 niets te drinken??

Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips?

Groetjes
    Britt

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Lastig soms he, hier gaat het ook vaak zo...
    Op zich is tot 10 uur niet te lang denk ik. Hoeveel drinkt ie om 4 uur, 2 borsten of 1? Met 2 borsten kan ie op zich een tijdje doen. Haalt ie het 's avonds of 's nachts in? Voedt je op verzoek? Dan geeft ie het zelf aan, daar kun je dan op vertrouwen. In fruit zit ook vocht dus echt dorst zal ie dan niet hebben. Is hij vrolijk en heeft ie ook voldoende plasluiers dan hoef je je geen zorgen te maken. Zeker met bijvoeding moet je samen weer een nieuw ritme zoeken.

Wat ik doe als hij om 4 uur heeft gedronken probeer ik hem slapend aan te leggen als ik zelf om 6 uur wakker wordt een zgn 'droomvoeding'. Dat werkt super! Ook om praktische redenene anders moet ik overdag teveel kolven om mee te geven naar het KDV. Als ie 's ochtends zelf wakker is geworden wil hij nl. ook niet drinken, te druk met de wereld ontdekken :)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

6,5 maand, om 4.30 drinken, dan 3,5 uur later wat slokjes en dan om 10 uur heb je weer gevoed? Moet kunnen toch? Als hij honger/dorst heeft, komt hij vanzelf!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Hier gaat het al een tijdje net zo!
    Of m'n dochter 's ochtends wil drinken hangt er ook wel van af hoe laat ze 's nachts is geweest. Als dat om 1 uur is, lust ze om een uur of 7 wel wat. Maar als ze na 3 uur pas wakker is geworden, hoeft ze 's ochtends ook niet veel. Ik geloof dat ik er meer last van heb dan zij; ik kolf sinds een tijdje niet meer overdag (ze krijgt dan opvolgmelk) en als ze dan 's morgens niet drinkt, en 's nachts maar één borst, kun je je wel voorstellen dat ik met minimaal één ploftiet rondloop....

ik ga er maar van uit dat ze wel wat laat horen als ze trek of dorst krijgt. ze is 'mans' genoeg om haar mondje te roeren!

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nou uiteindelijk dus om 10u slapen (zonder te hebben gedronken) werd pas om half 2 wakker en heeft toen wel ingehaald. Heeft nu om 17.30 avondeten gehad en wil nu in elk geval niet drinken. Maar wat jullie allemaal zeggen is waar. Denk dat ik er meer last van heb, hij plast genoeg, is vrolijk!

Maar het is echt weer een ritme vinden. Ben nu echt aan het knoeien met alles tussen door geven en dan zo dat hij ook nog drinkt! Heb ook nog een peuterpuber rondlopen die veel tijd vraagt. driftkikker gedrag!! Dus hopelijk straks meer nachtrust en loopt het allemaal wat lekkerder.

Wil weer graag het jaar volmaken, maar ben nu toch best even op!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier gaat het op het moment ook vaak zo dat ze 's ochtends weinig honger lijkt te hebben. Maar ze komt 's nachts ook om de 3 uur dus denk dat ze daar dan nog van vol zit.

Ik probeer me er niet al teveel van aan te trekken, tot nu toe heeft ze het altijd prima zelf geregeld en dat is ze nu waarschijnlijk ook aan het doen :)

Deel Deze Pagina