Sinds 3 dagen is het weer eens zo ver; zoonlief van (inmiddels) 3 maanden boert ontzettend slecht. Gelukkig krijgt hij er geen krampjes door maar hij drinkt er wel echt slecht van. Tot zaterdag dronk hij regelmatig zn flessen van 180+6 leeg maar nu krijgen we amper de helft naar binnen. Zo halverwege de fles begint hij te worstelen om los te komen en je merkt echt dat er lucht vast zit. Maar boeren; ho maar. Uiteindelijk komen de laatste paar ml er gewoon weer uitgedropen en meneer weigert vervolgens de fles compleet. Dus met als gevolg dat ik momenteel alweer zo'n 2.5 uur ,later een baby heb die ontzettende honger heeft. Heb al mn boertrucjes (fietsen met beentjes, etc) uitgeprobeerd en vraag me dus af of iemand hier nog een goede tip heeft....
En kloppen op de rug????? doe je dat ook.??? En als hij gaat worstelen kan je hem gelijk al helpen om die boer te laten komen. Er zit dan een lucht bel vast en dan stopt hij natuurlijk met drinken. Doen wij ook als we te snel wat drinken. Hier heb ik dochter zeker tot een maand of zeven geholpen met boeren. Ze was een spug kindje maar boeren ging moeizamer. Succes ermee.
Hier leg ik zoon vrij hoog op mijn schouder, met zijn armpjes helemaal over mijn schouder heen. Dat wil nog wel eens helpen (hier werkt deze houding trouwens het beste als ik sta/loop)
Kloppen doe ik al. Je kunt ook duidelijk horen waar de lucht zit. Maar het helpt weinig. Ik stop ook gelijk als ik merkt dat het hem dwarszit maar het helpt dus maar weinig...
hier kloppen we niet hier wrijven we over de rug maar wat voor fles gebruik je? hier eerst tommee tippee, nu difrax, gaat al een stuk beter daardoor ze hapt veel minder lucht
je kunt hem ook even met buik benen een boog laten maken naar binnen natuurlijk niet naar buiten als of je voorover gaat zo iets dan kan het ook los komen bij moeilijjke boertjes.Of even op het buikje draaien tussen je benen in zetten en dan kloppen op het rugje dan komt de maag wat in verdrukking en dan boeren maar. Zijn oude tips die ik ooit van me oma geleerd heb haha.