wie heeft er nog meer ervaring met dat er slechts 1 balletje was ingedaald van hun zoontje? Loste dit vanzelf op? Voor de moeders waarvan de zoon een operatie heeft gehad: hoe gaat dit in zijn werk en is het erg ingrijpend voor de baby? Mijn zoontje is nu 4 maanden en op het CB zeiden ze dat ze daar bij 6 maanden doorverwijzen naar het ZH.
hallo hier is ook maar een balletje ingedaald en wij moeten en mei voor de 2de keer naar het ziekehuis en dan gaan ze kijken als hij nog niet omlaag zit wat ze eraan gaan doen hij is nu ruim 6 maanden
lees even mee, hier hetzelfde. hij is nu 3 maanden en volgende week echo om te kijken waar hij zit en op basis daarvan beslissen wat er gebeuren moet.
thijs is bijna 13 maanden en heeft ook 1 nog niet ingedaald balletje. begin mei hebben we gesprek en daarna wordt dmv van kleine operatie het balletje gehaald. balletje zit er wel, maar is niet genoeg gezakt, en gaat volgens arts ook niet meer gebeuren.
Bij mijn zoon waren ze beide niet ingedaald. CB deed daar altijd een beetje raar over dus toen hij 2 was naar de huisarts gegaan. Toen zat ik binnen notime bij een uroloog en bleek dat ook zijn zaadleiders te kort waren en ze nooit vanzelf hadden kunnen indalen. Toen hij 2 jaar en 3 maanden was is hij geopereerd. Hij had 2 kleine sneetjes in zijn lies en 2 in zijn balletjes. Hij heeft er vrij weinig last van gehad(niet eens extra paracetamol nodig gehad!)
Mijn zoontje heeft dit ook. Toen hij 5 maanden was heeft de kinderarts een echo gemaakt en het balletje zit in zijn lies. Hij gaf aan dat het balletje voor zijn tweede jaar ingedaald moet zijn en anders word het toch operatief naar beneden gehaald. Hij is ondertussen bijna 1,5 en nog niets veranderd. Ik moet nu binnenkort weer een afspraak maken om verder afspraken te maken.
Ik zit ook heel erg te twijfelen wat te doen. Bij Sam zijn zijn balletjes wel ingedaald geweest, maar zitten ze nu continu veel te hoog. Op het CB maken ze zich geen zorgen omdat ze wel al ingedaald zijn geweest. Zij hadden het over de leeftijd van 3 jaar dat het allemaal goed moest zijn. Toch twijfel ik zelf toch een keer langs de huisarts te gaan...
Josien volgens het cb waren de balletjes van mijn zoon ook ingedaald geweest. Volgens de uroloog was dit echt onmogelijk vanwege de te korte zaadleiders. Ik zou zeker even langs de ha gaan. Kan geen kwaad toch!?!
mijn zoontje is met 10 maanden geopereerd aan een niet ingedaald balletje. er was eveneens een liesbreuk die ze toen ook gelijk hebben verholpen (kwamen ze met operatie achter). Mijn zoontje heeft er niet erg veel last van gehad, eerste dag en 2e dag nog wel paracetamol zetpil en ging daarna wel weer goed. De eerste dagen hebben ze pleister en gaasje erom en na enkele dagen mag dit eraf. Ziet er in begin nog wel blauw, beurs uit en idd 2 sneetjes (littekens zie je nu 1,5 jaar later nog steeds en zul je wel blijven zien hoor, meer wordt minder). Het gebeurt poliklinisch en dezelfde dag mogen ze naar huis. Mijn zoontje werd eerst naar zaal gebracht, later met mij opgehaald voor de operatie. Je krijgt zelf een schort aan en must op en hoesjes over je schoenen en dan mag je mee naar de narcosekamer waar ze het kind vaak via infuus in slaap brengen. (vooraf zalf vanuit ziekenhuis op de handen smeren thuis). Die van mij was door zijn leeftijd nog moeilijk te prikken en kreeg dus een kapje - vond hij verschrikkelijk - bij mij op schoot maar na een paar seconden was hij weg. eenmaal onder narcose ben ik weg gegaan en hebben ze dus alsnog dat infuus geprikt zodat hij er vooraf geen last van had. De operatie duurt normaal geloof ik 45 min - 1 uur. vanwege de liesbreuk bij mijn zoontje wat langer alles bij elkaar dat hij daar was. Mijn zoontje was na de operatie in de uitslaapkamer nog met een zuurstofkapje áan het bijkomen. Eenmaal bij kreeg hij eerst een klein flesje glucosewater (kijken of ze dat binnen houden) toen dat goed ging mocht hij daarna zijn fles (hij was 10 maanden toen, oudere kinderen zullen daarna wel wat mogen drinken of iets lichts mogen eten want vooraf moeten ze nuchter zijn he). Daarna viel hij opnieuw nog in slaap en na het slapen was meneer als weer actief en vrolijk haha.