Wil een auto'tje kopen.

Discussion in 'De lounge' started by einad, Nov 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk auto'tje voor boodschappen mee te doen, ik rij niet veel kilometers. Nu heb ik een leuke gevonden, precies het model merk wat ik zocht alleen.. er staat al ruim 160.000 kilometer op de teller. Nu twijfel ik een beetje of ik hem ga kopen omdat ik altijd dacht met zoveel kilometers er vaker problemen bij gaan komen. Het is een benzine auto uit 99.

Wat denken jullie zouden die kilometers een probleem kunnen zijn ? Hoeveel kilometers heeft jullie auto gelopen ?

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ligt een beetje aan het merk (imo).

Wij hebben een VW (golf) gehad en die had heel wat meer op de teller, nooit problemen mee gehad. ;)

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik heb een punto en staat nu ook 164 op de teller, koppakking was lek, kosstte 40 euro maar verder gewoon weer door de apk en dus geen problemen mee...

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou zelf nooit zo'n oude auto kopen...komen toch altijd reparaties aan.
    Maar goed...ligt ook aan je budget natuurlijk.

Mijn boodschappen autotje is een Chevrolet Matiz uit 2005, heb hem nu anderhalf jaar.
    En er staat nu 34 duizend op de kilometer teller.
    Mijn man heeft een Renault Laguna station en die gebruiken we als we verder weg gaan.

5. Ik wil een seat arosa kopen (heeft volgens mij ook een vw moter).
    Hij is te koop bij een bovag garage,maar ik vind het een beetje eng.
    Best wel een stap mijn eerste auto'tje en ben bang dat ik een miskoop doe.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij hebben een renault twingo volgens mij stond er bij ons rond de 100.000 op de teller, eigenlijk hebben we er nooit echt problemen mee gehad, behalve paar weken terug bij de keuring toen moest er iets in de motor vervangen worden.

Ik wil zelf wel een vw golf cabrio :p maar eerst deze maand maar beginnen aan m'n rijbewijs! Ben het zat om van manlief afhankelijk te zijn of m'n fietsie :)

7. @ lovely, ik heb ook geen zin meer om afhankelijk te zijn. En nu het winter word heb ik steeds minder zin om de fiets te pakken.

Jammer dat je pas achteraf weet of je er goed aan heb gedaan om het auto'tje te kopen.

8. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    als het een bovag aangesloten garage is heb je wel bepaalde garanties hoor! in principe zouden die km niet veel uit moeten maken ...
    weet niet wat ze vragen voor die auto, maar bedenk wel dat als hij voor een stuk minder te koop staat als waarvoor ze gemiddeld te koop staan , dat er iets niet klopt! Vraag ook altijd of hij schade heeft gehad!!!
    en wanneer er voor het laatst onderdelen zijn vervangen!
    And last but not least...koop alleen een auto als alle boekjes erbij zitten en het onderhoudsboekje ook netjes is ingevuld!

x

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het zelf niet aandurven met zoveel kilometers. Zou ook voor net wat jonger gaan. Maarja, budget speelt natuurlijk ook mee. Hoewel ik denk dat een Daewoo / Chevrolet - goedkoper is dan een Seat. Net zoals Hyunday ook wat goedkoper is. Matiz'jes staan er volgens mij vrij veel te koop?

Ik heb zelf indertijd mazzel gehad met m'n Suzuki Alto. Daar stond indertijd maar 7000 kilometer op de teller en toen was hij 5 jaar oud geloof ik. Maar ik zou zelf wat langer zoeken naar een auto met km stand 50.000 /60.000 -wat zeldzamer -maar soms heb je mazzel.

10. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    wij hebben en onlangs een ranault megane scenic gekocht uit 2000 met 150.000 op de teller. Heb gewoon garantie. Hoeft niet slecht te zijn hoor, al onze auto's komen rondom dat bouwjaar. Niet iedereen kan een duurdere nieuwere auto kopen btw. Als het een beetje goede garage is die goed bekend staat zou ik er geen probleem mee hebben hoor

11. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Houd ook even rekening mee dat een diesel je gemakkelijk er nog een ton bij op rijd. Een benzine, tja das maar even afwachten.

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Seat is ook een goed merk. (idd vw) Ligt ook een beetje aan de prijs natuurlijk.

Voorbeeld: Mijn schoonvader heeft een splinternieuwe volvo. Dikke bak, ding is nu nog geen jaar oud, heeft in totaal al een maand bij de dealer gestaan. Nu is dat natuurlijk voor rekening voor volvo, maar het gaat even om het idee. (voor de rest wel tevreden, waarschijnlijk een vrijdagmiddagauto)

Je moet maar net mazzel hebben....

13. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    ik zou voor een 106 Peugeot of een 205 Peugeot of 206 kan ook.
    zijn leuke en lieve wagentjes.
    wij hebben een 205 voor heen gehad en veel pleizier mee gereden de auto was eingelijk van me man de 205.
    was een sport autotje een hele mooi witte een.nu hebben we een 406 Peugeot .
    en zijn goed in de onder houdt.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb hier nog een vw new beetle te koop hihi..

ik denk dat het gewoon een afweging is, hoeveel geld heb je te besteden.. natuurlijk als ik ook genoeg geld had had ik voor een nieuwe gekozen, maar ja, zit er niet in..

wij kopen alleen een tweedehands auto als de complete onderhoudsgeschiedenis er bij zit.. die kever is dus altijd bij een vw dealer onderhouden en we hebben de papieren om het te bewijzen..

enneh.. een nieuwe auto kan ook kapot gaan hoor! mijn vriendin heeft een spliksplinter nieuwe audi en die heeft ook al regelmatig bij de garage gestaan...

succes er mee!

x

15. Bedankt voor de reacties allemaal.
    Het budget speelt zeker mee.
    Ik weet ook dat met diesel meer kilometers kan maken, maar diesel is erg duur in de wegenbelasting in vergelijking met benzine en als je niet zoveel rijd als mij is het niet haalbaar.
    Zal eens zoeken op internet of er geen slechte eraringen zijn met het bedrijf.

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik heb een aantal jaar terug een Fiat punto uit 1994 gekocht, deze had toen 176.000 km op de teller staan. Ik heb er uiteindelijk nog 3 jaar mee gereden t/m 215.000 km. koppakking moest alleen vervangen worden, en een nieuwe distrubutieriem. Verder nooit geen problemen mee gehad. Succes met het kopen van je eerste autootje, is altijd spannend.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn man werkt in de autobranche en is ook monteur geweest. Hij zegt dat als de auto goed onderhouden is de kilometerstand echt geen probleem hoeft te zijn. Hebben jullie een vast garage waar je altijd heen gaat? Je zou dan altijd als je een proefrit met de auto gaat maken even langs jullie eigen garage kunnen rijden en de auto even na laten kijken. Wel handig om dat van te voren dan natuurlijk even te bespreken met jullie garage zodat ze wel tijd voor je hebben.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zou het niet doen, je weet nooit wat de geschiedenis is.

Mijn auto heeft nu bijna een ton op de teller en gaat over max 2 jaar weg. Ik rij er tegenwoordig nog maar 10.000 per jaar mee, maar gekocht toen er 34000 op de teller stond.
    Ik koop er straks weer 1 met rond de 30.000 op de teller.

19. @ k3lly, bedankt voor je reactie. Lees aan je onderschrift dat je ook problemen hebt met zwanger worden. Sterkte!

@ mermaid, bedankt voor je tip van die garage, dat is een goede!

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Graag gedaan. Het is belangrijk om te weten dat je als koper onderzoeksplicht hebt net zo goed als een verkoper meldplicht heeft. Dat houdt dus in dat als een verkoper zegt dat alles goed is je er niet zondermeer van uit dient te gaan. Je moet dan zelf ook wel nagaan of alles inderdaad goed is. Dat is vooral heel belangrijk als je van een particulier koopt.

Share This Page