Wat doen er hier een hoop meiden negatief over auto's met meer kilometers op de teller... Wij hebben zelf een nieuwe citroen c2 gehad, en na deze miskoop besloten nooit meet een nieuwe wagen te kopen (tenzij ik de jackpot win) Bij de 1ste beurt na ongeveer een jaar kregen we een rekening van meer dan 1000 euro!!! Nou zo gek is het ons nog nooit gebeurt met onze 2dehansjes. En dat is inmiddels een behoorlijke rij hoor: Alfa romeo 33 Alfa romeo 146 C2 (nieuw K.U.T. auto) VW golf Susuki Vitara en nu mijn 2de autootje een Smart. Wij rijden mega veel met de auto's en ja natuurlijk gaat er wel eens iets kapot. Maar ja dan moet je ook gewoon geen auto kopen als je die kosten niet wil hebben. Maar bij ons is het al die jaren behoorlijk meegevallen. Wij gaan altijd met de auto op vakantie en dat is eigenlijk altijd een rondreis, dus ongeveer 2 tot 3 duizend kilometer in zo'n vakantie is voor ons heel normaal....Het is een kwestie van een beetje mazzel hebben. Succes met de koop....en keuze
Waar je goed op zou moeten letten zijn de volgende dingen: - tot wanneer apk - welk merk (sommige merken zijn erg duur in onderhoud bijvoorbeeld. Heb je een 'bijzonder' merk - dan kan dat nog wel eens problemen opleveren als je een nieuw onderdeel nodig hebt) - heeft het een distributieriem of ketting? (Een riem moet vervangen worden. Bij het ene merk om de ton, bij de ander om de 150.000) Een riem vervangen is duuurrr omdat er voornamelijk heel veel werk inzit om bij de riem te komen. De riem zelf is miscshien 2 tientje. Wij waren bij de vervanging ongeveer 3000 euro kwijt. - Is de riem net vervangen (bij 150000 km) of moet dat dus nog? - remschijven zijn heel belangrijk om na te kijken, dat is ook altijd een dure grap. - laat een ANWB keuring doen als je niet zeker van je zaak bent. Als een auto goed is onderhouden, dan is een hoge km stand niet erg. Zo hebben wij onze auto verkocht (altijd dealer onderhouden, nieuwe remschijven en blokjes, nieuwe distributieriem en grote beurt + APK) met 270.000 km op de teller. Kan makkelijk nog een ton bij! Nou, daar heb je dus dan nog jaren plezier van. Ik heb trouwens nog een leuke VW golf te koop 160.000 op de teller.
3.000,-- voor het vervangen van een distributieriem . Dat is wel heel veel! Mijn man werkt bij een Renault-dealer en daar kost het ca. 500,--/ 600,--. Ook niet gratis, maar wel een stuk goedkoper.
Wat een onzin dat het afgeraden wordt!!Ik heb 3 jaar geleden vanwege mijn scheiding ook op zeer korte termijn een autootje moeten kopen,omdat ik te ver weg van mijn werk zat om te fietsen. We hadden geen tijd om uitgebreid te zoeken,dus bionnen 1 dag was de keus gemaakt.Ik heb toen een Suzuki Alto gekocht uit het jaar 1991,met toendertijd een km.stand van ik meen 177000.Hij heeft zijn beurten gewoon gehad,en toevallig is hij gisteren weer een jaar apk goedgekeurd!!!Het is haast een old-timer,maar hij rijdt nog steeds en hij is superzuinig in wegenbelasting en benzine.Ik tank hem bv vol voor 20 euro en daar rijd ik ruim 400 km mee. Voor mij dus een absolute aanrader!
@ female81, thnx voor de tips. Ik denk dat ik zaterdag gewoon even ga kijken, proefrondje rijden en goed kijken naar het onderhoud.
Wat zijn er een hoop tegen veel kilometers op de teller. Kom ik aan: heb 2 jaar geleden een vw passat automaat van 99 gekocht met 240.000 op de teller! Rijd echt geweldig! De motoren van auto's tegenwoordig kunnen veel meer hebben dan de 2ton van vroeger