Wil een dresscode op trouwkaart, maar weet niet goed welke

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik snap dat je wilt dat ze netjes gekleed komen op jouw bruiloft maar ik vind zo'n dresscode altijd een no go. Als ik zo'n kaartje krijg dan voel ik mij altijd zo verplicht om speciaal iets voor die avond aan te schaffen, dat vind ik onnodig.

Maar ook ik vind dat sommige in een spijkerbroek er mooier uit zien dan in bijvoorbeeld een jurkje.

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik zou schrijven: Casual chique, no/geen jeans....

3. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Een dresscode qua kleuren bv zou ik niet doen. Dit heb ik een keer meegemaakt toen ik uitgenodigd was als daggast en heb me rot moeten zoeken naar een mooie outfit, vooral ook omdat alle drie de kleuren op dat moment niet in de mode waren. Dit legde erg veel druk op het kleding zoeken en uiteindelijk heb ik wel iets gevonden maar meer omdat het een v die drie kleuren moest zijn, niet omdat ik het mooi vond. Ik had, en net mij meer vd gasten, veel leuker gekleed uit kunnen zien die dag zonder die dresscode
    Ik zou dit mensen dus nooit opleggen, vindt het ook niet van toegevoegde waarde. Als het maar een mooie dag wordt met een gaaf feest.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou kiezen voor Tenue de Ville of Feestelijk . Feestelijk is wat makkelijker - dat hoeven mensen niet te googlen ;) . Anderzijds is die term ook weer wel goed en duidelijk te googlen ;) .

Casual chique zou ik zeker niet doen, want als ik casual zie staan, denk ik eerst 'spijkerbroek' en dan pas verder :p

5. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ik het mee eens!
    Wat ik ook zo verschrikkelijk vind is bijvoorbeeld een envelopje.

De kaart zelf, tekst en locatie laten naar mijn inzien wel genoeg weten wat er van gasten verwacht wordt.

Wij trouwen ook binnen enkele dagen, uiteraard hoop ik dat de gasten met envelopjes aan komen zetten maar ik kan niet bij mensen in hun portemonnee kijken en ben al lang blij met hun gezelschap.

Wat de gasten aantrekken zal mij een worst zijn, zolang ze toch maar een beetje moeite zullen doen om er leuk uit te zien.

6. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Vind ik ook, vind het altijd leuk als mensen komen zoals ze zijn.
    Ik zou me ook niet prettig voelen in hele chique kleding

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hadden ook feestelijk. Maar meer als zin: wij zouden het leuk vinden als iedereen er feestelijk uitziet.

Maar uiteindelijk is de gast belangrijker dan de kleding. Ik vond het erger dat bepaalde gasten hun botte opmerkingen niet thuis konden laten, dan dat ik me ergerde aan mogelijke spijkerbroeken.

8. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.198
    531
    113
    Wij hebben over 2 weken een bruiloft en daar is de dress code, summer chic.

9. Koon

Koon Niet meer actief

wij hadden 2 jaar geleden een bruiloft met als dresscode colorful chic.
    Iedereen zag er prachtig uit.

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies.

Ik ben bijvoorbeeld totaal geen jurk type. Ja in de tuin maar ik zal dus nooit een jurk dragen buitenshuis. Als ik dan een uitnodiging krijg waarop een dress code staat waaruit ik op kan halen dat ze graag willen dat je in een jurk komt dan kom ik niet, ik wil mij niet anders voor doen dan ik ben. Ik kan er heel feestelijk uitzien met een nette spijkerbroek en een leuke tuniek er op bijvoorbeeld.

Ik vind het altijd als een verplichting voelen zo'n dress code.

Ik zou het gewoon super leuk vinden als men sowieso al komt en samen met ons de grote dag wilt vieren. Dat ze er dan netjes uitzien zou enorm leuk zijn maar bij ons hoeven ze zich absoluut niet verplicht te voelen om bepaalde kleding te dragen.

11. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Kijk je er dan serieus naar hoe mensen er uit zien op je bruiloft?

Ik zou denk ik ook niet gaan als ik niet de kleding aan mag waar ik me lekker in voel. Volgens mij snapt iedere gast toch wel dat je wordt verwacht in "nette" kleding en niet in je joggings outfit?

Ik heb er serieus niet naar gekeken hoe mensen erbij liepen op onze bruiloft, het scheelde me dan ook echt niets.

Mijn man wou bijvoorbeeld trouwen met zn klompen aan. Mocht hij van mij gewoon doen, maar zijn moeder was t daar echt niet mee eens, en dus heeft hij het niet gedaan, wat ik ergens wel jammer vond, want het was zijn trouwdag, en die klompen horen gewoon bij hem :D

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik vind het niet meer dan normaal dat je naar wens van het bruidspaar gekleed gaat. Zeker voor de dames is voor ieder budget een gepaste outfit aan te schaffen. Het is niet de dag van de gast, dus in hoeverre de outfit de persoonlijke kledingstijl van de gast uitstraalt vind ik niet zo relevant. De gasten willen misschien ook niet 8 speeches aanhoren, maar als het bruidspaar daar gelukkig van wordt...

13. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Wij hadden vorige week op onze bruiloft alleen voor de daggasten een dresscode: cocktail, iedereen zag er prachtig uit. Had een dame in een prachtige jumpsuit omdat ze zich niet prettig voelde in een jurk. Ik vind wel dat iedereen zich prettig moet voelen, en dan zonder de bergschoenen en brickenstocks....

14. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Party chique vindt ik een hele mooie suggestie. Bij feestelijk denk ik dat de gasten eerder wat meer casual komen.

15. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Hmmm ik weet ook nooit hoe ik over een dresscode denken... Ik snap de wens goed en het zal vast een prachtig plaatje maken als iedereen zich er aan houdt, maar ik vind het een ongemakkelijk idee dat je je gasten ermee in een lastige situatie kan brengen.
    Zo kreeg ik vandaag de uitnodiging voor een bruiloft met dresscode 'wit met kleuraccenten'. Ik draag NOOOOIT wit, maar lastiger nog: tegen de tijd van het feest ben ik 32 weken zwanger! Dan moet ik dus speciaal voor de gelegenheid een feestelijk, chic, wit positiejurkje (bijvoorbeeld) aanschaffen, die ik maar één keer ga dragen...

Om terug te komen op jouw dilemma, TS: als je inderdaad voor een dresscode kiest, kies dan iets waar mensen makkelijk mee uit de voeten kunnen. Zo zag ik 'kleurrijk chic' voorbij komen, maar 'feestelijk' zou ik ook wel wat mee kunnen.

16. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wij wilde ook pertinent geen spijkerbroeken en hadden als dresscode "Tenue de Ville" en onze ceremoniemeester had in haar brief naar de gasten toe dit nog verder uitgelegd als zijnde dat de vrouwen "vrij" waren in kleding keuze als het maar feestelijk was en de mannen liever geen spijkerbroek. En aangegeven wat de bruidegom droeg die dag (overdag jacquet en s avonds pak..)
    Ik was er heel blij om want later was ik op een bruiloft waar bij de bruid op haar mooist ooit stond naar iemand met een lelijke spijkerbroek en een oud verwassen Tshirt.. Wat een afgang..

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik vind een dress code prima en pas me er op aan als het me staat/ik het in huis heb en het "mij" is.

maar als ik heel eerlijk ben zie ik liever mijn vrienden,fam etc als hunzelf maar dan wat netter. Zo waren mijn broertjes in overhemd al heel net in vergelijk met normaal. Of mijn legging/tuniek vriendin in een mooi jurkje.
    ik waardeer hun moeite dan echt, ze deden dat speciaal voor ons. En zit daar een jeans tussen met een paar nette schoenen en mooi overhemd dan waardeer ik dat net zo goed helemaal als dat mijn bouwvakker oom is bijv.

18. Amare

Amare Niet meer actief

Wij hadden een aantal heren in een ontzettend nette jeans met daarop een net overhem en een colbert. Had hier absoluut geen problemen mee.
    Het was voor ons belangrijk dat iedereen iets droeg waar hij/zij zich zelf ook prettig in voelde zonder mensen te verplichten iets nieuws te laten kopen of iets aan te laten trekken wat ze niet meer konden gebruiken.

19. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dit

Verder denk ik wat maakt het uit wat iemand draagt? Iedereen kijkt toch alleen maar naar huilt bruidspaar ;)

20. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16

Dat vind ik zonde, al kost het weinig, ik vind het weggegooid geld om kleding te kopen die ik daarna nooit meer aan zal doen.
    Je kan er ook verzorgd en netjes uitzien in je eigen stijl ;)

Deel Deze Pagina