Wil een dresscode op trouwkaart, maar weet niet goed welke

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Tenue de ville

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Heb je dan niet het gevoel dat dat gerechtvaardigd is, omdat het bruidspaar ook kosten voor jou maakt? Je laat er denk ik ook geen drankje of hapje voor staan. Bij onze bruiloft kostte de gemiddelde gast €150. Dat lag natuurlijk ook aan de locatie, maar ik verwacht dan wel dat de gasten een beetje moeite doen en desnoods een outfit kopen, huren of lenen. Dat laatste kost natuurlijk niets.

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik bedoel in zijn algemeenheid te zeggen dat het bruidspaar tijd, geld en moeite investeert in de gasten en dat ik dan vind dat hetzelfde terug verwacht mag worden. Niet dat je moet uitrekenen wat ze kwijt zijn geweest en dat jullie outfits en het cadeau evenveel moeten zijn ofzo. Als het bruidspaar wil dat ik in verkleedkleding kom, dan zou ik dat ook aanschaffen. Reken maar dat ik geen tijgerkostuum in mijn kast heb hangen ;)

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk niet zo blij zijn met een kaart met dress code. Ik wil zelf bepalen wat ik aan zou trekken. En wil niet verplicht in een jurk moeten (heb ik ook het figuur niet voor) en wil ook mijn eigen kleuren bepalen en wat het precies is. Ik vind een spijkerbroek ook wel netjes met iets nets er boven. Niks mis mee, maar dat is mijn mening.
    Ik kan je dus ook geen tips geven!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Tenue de Ville is denk ik de dresscode die jij zoekt?

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Maar zoveel vraag ik toch niet? Ik eis toch nier dat je in een pak komt? En vrouwen hoeven geen jurk aan... Alleen geen spijkerbroek

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Nee want de mannen hoeven niet perse in pak

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dit is geen spijker en toch netjes, en geen pak (bijvoorbeeld he)

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik hou niet van een dresscode. Een kleur denk ik nog ok, maar chique oid nee. Daggasten kopen toch vaak wat nieuws. En meestal kleed je je toch wel extra leuk voor een feestje. Mijn man zou bv echt geen nette broek aantrekken, maar wel een mooie jeans met overhemd en jasje.

Op de belangrijke foto's staan meestal toch alleen de daggasten. Maar ik ben ook erg makkelijk denk ik.

10. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat kunnen mensen zeuren over een dresscode zeg! Zulke mensen zouden niet eens op mijn bruiloft hoeven te komen als ze niet een beetje moeite willen doen er leuk uit te zien. Een spijkerbroek is gewoon NOT DONE op een bruiloft! Ik heb geregeld bruiloften gezien waarin mensen dit totaal niet begrijpen, ziet er niet uit!

Juist fijn wanneer er een dresscode gemeld wordt zodat je weet wat er verwacht wordt. Ik zorg dat ik naar een bruiloft altijd een jurkje aan heb en mijn vriend een pak. En als ik een nieuw jurkje moet kopen dan is dat zo, verkoop je het daarna weer of er komt vast wel weer een andere gelegenheid. En mocht je er geen geld aan uit willen geven dan kun je vast iets lenen uit je omgeving?

Wat kunnen mensen moeilijk doen zeg :p

11. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Het zou mij niet uitmaken hoe iemand erbij loopt op mijn bruiloft. Als ze maar geen lange witte jurk aandoen. ;)
    Maar ik zou me ook niet storen aan een dresscode. Kun je niet gewoon op de kaart zetten:

Dresscode: liever geen spijkerbroek.

Is toch niet zo heel raar en gelijk duidelijk voor iedereen.

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Fijn dat ik niet de enige ben die er zo over denkt

13. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Nee hoor zeker niet, wij vinden het niet meer dan normaal.
    Ik hoop dat jullie een prachtige dag gaan hebben dat iedereen zich netjes gekleed heeft voor jullie dag!

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind een spijkerbroek op een bruiloft not done.
    Het is een van de mooiste dagen uit je leven en uit respect kleed je je fatsoenlijk aan.
    Tenzij ze zelf in spijkerbroek trouwen natuurlijk.;)

15. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Het zou mij in ieder geval niet veel uitmaken hoor wat de dresscode is. Zolang ik niet in mijn adamskostuum hoef, vind ik het prima. :D

Ik begrijp TS wel, maar ik zou mij er absoluut niet druk om kunnen maken. Het belangrijkste vind ik dat de mensen vrolijk zijn die dag, en met een goed humeur komen. Dan is mijn dag goed.

16. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wij hebben er destijds 'Tenue de Ville' op gezet. Dit betekent dus geen spijkerbroeken maar netjes gekleed.

Ik wilde ook echt geen spijkerbroeken. Iedereen heeft zich er ook netjes aan gehouden.

Uiteraard stond dit niet op de kaarten van de receptiegasten maar wel voor de avondgasten.

17. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wij hadden dresscode; a touch of red
    Dit doordat we alles hadden afgestemd op zwart/ rood.

Verder had ik geen probleem met spijkerbroeken maar een van de daggasten droeg een oude spijkerbroek en ook nog eens een oude houthakkersblouse (zelf geen rode😉) Dat vond ik echt niet tof hoor! Op de foto's ziet iedereen er dan echt mooi uit en dan springt 1 zo'n slordig gekleed iemand er echt uit.

18. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ik zou zeggen dresscode: geen spijkerbroek. Zo opgelost. En er zijn ook mensen die bijvoorbeeld van bijstand leven die echt niks hebben, dan is het niet uit slechtheid om geen nieuwe kleding te kopen. Als het voor de mooie foto is zou ik voor iedereen een positie aan tafel met bijbehorend kleurtje uitvogelen.

19. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Het is jouw mening dat een spijkerbroek not done is, niet een feit.
    Een mening die ik in principe trouwens ook deel. Ik vind het alleen niet boeiend als iemand anders een mooie spijkerbroek wel net genoeg vindt. Als TS een dresscode op de uitnodiging zet, dan zal bijna iedereen zich daar ook netjes aan houden. Maar er zal altijd een enkeling tussen zitten die zich niet prettig voelt bij die kleding en zijn eigen plan trekt. Dat kun je dan beter gewoon laten gaan. Zonde als je zoiets triviaals een schaduw op je dag laat werpen.

20. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Klinkt duidelijk, dat kunnen mensen idd niet op heel verschillende manieren interpreteren. En ook minder opgeprikt dan chique :)

Deel Deze Pagina