van die mobieltjes snap ik! De laatste bruiloft waar ik was, daar liep een weddingplanner rond. Zij heeft nadat we allemaal op onze stoelen zaten voor de ceremonie iedereen verzocht de mobielen op stil te zetten en deze vooral in de tas te laten. Na de ceremonie mocht er naar hartelust geknipst worden maar tijdens absoluut niet. Daar waren de fotograven voor.
Dit vind ik wel een hele rare opmerking. Bijstand of niet je komt er dan niet in. Hoe belangrijk zijn deze mensen dan voor jou? Ik had de kaart retour afzender weer naar je terug gekomen, als je zo al denkt dan zou ik niet eens op jouw bruiloft willen komen.
Hier hebben we de daggasten juist verteld dat ze in mooie, nette maar geen chique kleding moesten komen. Mijn (schoon)familie bestaat uit gewone mensen, die moeten ook gewoon op de foto staan zoals ze zijn. Kortom, iedereen had lekker gewinkeld, de mannen een wat duurdere spijkerbroek met mooi overhemd en de vrouwen een mooie jurk/rok (uit religieuze overtuigingen). Hier waren ze allemaal erg blij mee, iedereen kon dit gewoon weer naar hun werk/verjaardagsfeesten aan. 150,- per daggast uitgeven??? Van m'n levensdagen niet, dat is niet leuk meer. Diner was 40,- p.p. en 's avonds nog 15,- voor het hapjesbuffet.
Prima Ik blijf van mening dat je bij een feestelijke gelegenheid als een bruiloft niet in je dagelijkse kloffie komt 'want dat zit zo lekker'. Als de bruid en bruidegom een dresscode hebben, waar het immers in dit topic om gaat, dan vind ik dat je je daar aan dient te houden. Zij nodigen jou uit, daar mag dan best wat tegenover staan. En weet niet meer wie er over de bijstand begon, maar ook wanneer je in de bijstand zit kun je er leuk en netjes uit zien voor dit soort gelegenheden. Vind het zo'n makkelijk excuus. Scheelt dat jullie niet op mijn bruiloft worden uitgenodigd
Ik heb de totale uitgaven (incl. zaalhuur, diner, dj, fotograaf, drank, hapjes en decoratie) gedeeld door het aantal gasten, dus 15000 met ongeveer 100 gasten is 150 per persoon voor de hele bruiloft. We hadden daggasten (hele dag incl. diner), middaggasten (ceremonie en borrel met taart) en avondgasten (feest). Ik vond dat we nog niet eens hele gekke dingen hebben gedaan, maar we hadden dan ook geen zin in vriendendiensten omdat we wilden dat iedereen van de dag kon genieten.
Ik zeg toch ook niet dat je in je dagelijkse kloffie moet komen? Vind je opmerking gewoon niet fair. Jij verplicht mensen onnodig om speciaal iets aan te schaffen voor jouw feest. Wat als die mensen er heel netjes en verzorgd uit kunnen zien met een mooie blouse en nette spijkerbroek? Dan zou jij die dus al niet toe laten en dus verplichten om speciaal voor die dag iets aan te schaffen? Dat vind ik dus belachelijk. Je moet mensen niet op de kosten jagen. Ik zou gewoon al blij zijn met alle mensen om mij heen die willen komen genieten van onze speciale dag. Dat ze er netjes uit moeten zien daar ben ik het over eens maar iemand kan er ook heel netjes uitzien met een mooie spijkerbroek. Ennuh, al was ik wel uitgenodigd, met zo'n attitude zou ik niet eens willen komen
Als je verwacht dat mensen in een jeans komen zou ik er wel een dresscode opzetten. Wat een gezeur over de bijstand. Mijn zus zat ook in de bijstand toen ik trouwde, maar ze had een leuk en net jurkje aan. Ook al zit je in de bijstand, je gaat niet in een jeans naar een bruiloft, er zijn genoeg winkels waar je goedkoop iets leuks kan kopen of 2e hands.
Wij hadden niks op de kaart staan, maar als iemand het vroeg zeiden we gewoon feestelijk! Het interesseerde me werkelijk geen **** wat iedereen aan had, want het was overduidelijk dat iedereen z'n best had gedaan en dat vond/vind ik veel belangrijker! Overigens vond ik het het allerbelangrijkste dat de mensen waarom wij geven er bij waren en of ze dan een spijkerbroek aan hadden.... Tja.... Niet zo interessant desnoods laat je de fotograaf ze iets naar achter zetten op foto's zodat de broek niet in beeld komt Overigens zou ik zelf nooit een spijkerbroek aan doen naar een bruiloft en manlief dwing ik altijd in z'n goede pak met stropdas liever overdressed dan underdressed! Jasje en stropdassen kunnen uit
Ik zou inderdaad gewoon no jeans op het kaartje zetten. Overigens zouden bij mij alle mannen in de familie niet meer komen. Mijn broer is een echte boer en heeft altijd een spijkerbroek aan naar een bruiloft en hij heeft nog nooit commentaar gehad. Ze vonden hem zelfs voor zijn doen netjes eruit zien En mijn vriend draagt op een bruiloft een nette spijkerbroek en een mooie blouse. ik vind dus een spijkerbroek gewoon kunnen het ligt er gewoon aan wat voor een spijkerbroek en waarmee je het combineerd.
Ik heb mensen uitgenodigd waarvan ik graag wilde dat ze kwamen. Om onze liefde te vieren. Ik heb toen en nu nooit gedacht dat mensen mij iets verschuldigd waren. Ik vind dat een erg vreemde gedachtegang. Je trouwt voor jezelf, met je geliefden om je heen, het is toch niet een gunst die je verleend door mensen uit te nodigen?
Laatst een bruiloft gehad en ik kan mij vreselijk irriteren aan mensen, formaat zeekoe of niet, die zich wurmen in de meest vreselijke niet-passende jurken en niet-passende schoenen. Is dat nou chique? Ziet er gewoon niet uit. Ik als avondgast was overigens gewoon in een spijkerbroek met een net shirtje/bloesje. Ik vertik het om compleet nieuwe outfits aan te schaffen voor een avondbruiloft. Gelukkig nog nooit een echte dagbruiloft gehad, hoop dat dit zo blijft. Snap dat zo'n spijkerbroek er niet zo mooi uit ziet op zo'n trouwfoto. Gelukkig ga ik nooooooooooooooit van mijn leven op die manier trouwen. Als ik uberhaupt zou trouwen wil ik dat iedereen gewoon in zijn dagelijkse kloffie komt. Gewoon, hoe je bent!
Precies dit! En zo was het ook op onze bruiloft. Iedereen was lekker zichzelf, en voor sommigen gewoon in spijkerbroek. Kan ook netjes zijn hoor!
Werkelijk geen seconde over nagedacht, we hadden dan ook geen dresscode. Ook niet voor de daggasten. Kan me er niet aan storen. Ik was voor het eerst in mn leven in een jurk! Zal dus ook nooit een jurkje aan doen naar een bruiloft. Staat me niet. Maar in een pak trouwen ging me iets te ver
volgens mij vroeg ik miet of ik een dresscode mag ?) hebben maar over welke dresscode ik moest neerzetten. Maar we zijn er al uit, dus laat het topic sluiten aangezien ik het een beetje beu ben om te lezen hoe verschrikkelijk egoïstisch wij zijn om onze gasten te vragen geen spijkerbroek aan te hebben Bedankt
Egoistisch!?!?! Doe niet zo gek... Als ik een kaart met "dresscode: feestelijk / geen jeans" zou krijgen, zou ik dat volkomen normaal vinden. Zou eerder gek staan te kijken van een jaren 80 of blauw dresscode