Wil een dresscode op trouwkaart, maar weet niet goed welke

Discussie in 'De lounge' gestart door Chilleke, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Thnx :)

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Bedoel je de dresscode alleen voor de daggasten?

Wij hadden geen dresscode, maar ik vond wel dat sommige mensen wel iets meer konden doen. De ceremoniemeesteres had een driekwart spijkerbroek aan met een simpele t-shirt en gympen, zwager en neven van mijn man een spijkerbroek.

Voor avondgasten zou ik geen dresscode doen.
    Het lijkt mij normaal om je feestelijk en netjes te kleden voor een bruiloft.

3. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ik kreeg laatst een uitnodiging met daarop:

"Niemand hoeft op chique,
    maar spijkerbroek liever niet"

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Goede keus qua tekst TS! Ik wens je een hele fijne en mooie dag toe!

Ik vind een dresscode prima. Wij hadden inderdaad feestelijk. De daggasten waren niet in spijkerbroek maar ook zeker niet allemaal in pak en dat was prima! Avondgasten wel in spijkerbroek gezien. Dat vond ik wat minder en zou dat zelf nooit doen maar heb me er verder niet aan gestoord. Maar kom op ik vind het geen gezicht als m'n dure fotograaf prachtige foto's maakt en ome Harry naast mijn mooie jurk in z'n bergschoenen met kabeltrui staat.

En iemand zegt in dit topic maar iedereen doet toch zijn best om er netjes of leuk uit te zien voor een bruiloft? Ik ben recruiter en dacht dit ook bij sollicitatiegesprekken. Echt waar hoe sommige mensen zich voor officiele gelegenheden kleden :$(lees witte geelachtig geworden hemdjurk met slippers en een gat) niemand hoeft zich in de schulden te steken maar door een kleine dresscode te benoemen vind ik het niet gek om je gasten de juiste richting in te sturen. Iedereen heeft een andere interpretatie van wat representatief is maar jij kijkt nog 50 jaar tegen die foto's aan!

Maar alle gekheid op een stokje: ts is heus niet egoïstisch om een dresscode op te stellen. Net zo min als dat eeb gast die wel un spijkerbroek komt egoïstisch is. Zoveel mensen zoveel wensen.

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina